Traži

Zašto je danas toliko teško probuditi se odmoran?

Zašto je danas toliko teško probuditi se odmoran?

I kako ispraviti taj problem

Tekst: L.L.


Fotografija: Unsplash

Nedostatak kvalitetnog sna, čini se, nešto je s čime se u današnje vrijeme bori sve veći broj ljudi. Krivac za isto često leži u privatnim i poslovnim obavezama, a nerijetko čujemo i onu kako bi dan definitivno trebao imati više od 24 sata kako bismo napokon stigli obaviti sve što smo planirali. Uzroke nekvalitetnog sna nije teško pronaći no rješenja za iste često nam se čine nedostižnima pa na kraju odustajemo od, primjerice, odlaska na spavanje sat vremena ranije. Ipak, ona postoje, a mi vam u nastavku donosimo i neka zbilja učinkovita.

imdb.com

Rutina prije odlaska na spavanje

Sjajna ideja u trenucima kada vam je zbilja potrebna dobra doza sna bit će kreiranje rutine prije odlaska na spavanje. Isplanirajte u koje ćete vrijeme prati zube, kada ćete odraditi zadnji klik mišem, postaviti budilicu i ugasiti mobitel, ugasiti svijetla ili pročitati zadnji stranicu knjige. Naravno, rasporeda se nećete moći pridržavati baš uvijek, no odstupanja od najviše sat vremena, prema nekim istraživanja, dopustiva su. Postavljanjem rutine stvorit ćete naviku ranijeg odlaska na spavanje, a s vremenom i više sati provedenih spavajući.

Hrana i piće

Jasno nam je kako nas kofein drži budnima pa tako zadnju kavu ili zeleni čaj obavite prije nego što se spusti mrak, a tešku hranu poput burgera, krumpirića i pizze prije spavanja zamijenite nešto laganijom, onom koja vam neće uzrokovati buđenje bez razloga. Alkohol je također dobro izbjegavati prije spavanja upravo zato što on, tvrde stručnjaci, uzrokuje isprekidan san, a samim time i umor odmah po buđenju.

Što trebate, a što zbilja ne trebate

Odličan način da sačuvate što više energije kroz dan, ne stresirate se nepotrebno i obavite više značajnijih stvari zbog kojih ćete zatim brže i lakše zaspati jest kreiranje nacrta jednog vašeg tipičnog dana. Zapišite, bez dodavanja i oduzimanja, kako provodite dan, a zatim iz tog rasporeda izbacite, primjerice, onih pola sata koje ste proveli samo sjedeći i vrteći početnu stranicu Facebooka ili Instagrama. Umjesto toga, vrijeme iskoristite za, primjerice, večeru ili tuširanje, a samim time i odlazak na spavanje obavite ranije. Društvene mreže, bez imalo problema, mogu pričekati i do prve jutarnje kave.

Svjetla se gase pola sata prije spavanja

Najveći neprijatelj snu, čini se, u današnje je vrijeme upravo svjetlo. Gledanje u ekran mobitela ili laptopa prebacite na svega 20 ili 30 minuta ranije, a zatim krenite sa spremanjem na spavanje. Kada jednom legnete u krevet, a svi izvori svjetlosti su ugašeni, daleko lakše ćete zaspati, a san će biti kvalitetniji. Uz to, tih nekoliko minuta koje nećete potrošiti na gledanje u ekran bit će dodatna motivacija da svakog dana na spavanje krenete još mrvicu ranije.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar

više