Traži

Znate li čemu služe chia sjemenke?

Znate li čemu služe chia sjemenke?

Maleni izvori energije


Fotografija: Buro247.ru

Postoje dvije stvari koje morate znati o chia sjemenkama: zašto su tako korisne i kako ih pravilno upotrebljavati u prehrani

Samo četiri žlice ovih malih ukusnih izvora energije sadrži oko 9 grama lako probavljivih proteina i aminokiselina potrebnih tijelu. Chia sjemenke su izvor omega-3 masnih kiselina (koje naše tijelo ne može proizvesti samo) koje poboljšavaju funkcije mozga, snižavaju kolesterol u krvi i sprečavaju mnoge bolesti srca.

Dvije žlice chia sjemenki sadrži 10 grama vlakana, što poboljšava funkcioniranje probavnog trakta, 18% preporučene dnevne količine kalcija, antioksidansa, kao i dvostruku porciju kalija koji se nalazi i u bananama, no njihov unos bi trebalo smanjiti zbog količine šećera koji sadrže. Jesmo li vas zainteresirali? Ako ne, dodajemo još da su chia sjemenke jedinstvena kombinacija proteina i vlakana, koji se pretvaraju u gel ako se miješaju s tekućinom. Ta masa je u mogućnosti dati vam osjećaj sitosti duže vrijeme. Moramo dodati da sjemenke ne sadrže ni gluten, šećer ni okside.

Kako se priprema hrana uz pomoć chia sjemenki? Počnimo od doručka. Dodajte žličicu chia sjemenki u zeleni smoothie kako bi se one počele rastvarati, dodajte tome zobene pahuljice, promiješajte i dobili ste namaz za tost. Možete je dodati i u jogurt zajedno sa šumskim voćem ili u omlet te kolač.

Sjemenke se odlično mogu upotrijebiti pri pripremi zdravog ručka ili užine. Dodajte ih u salatu kako bi povisili unos bjelančevina. U žitarice kao što su smeđa riža, quinoa, amarant ili proso, dodajte chia sjemenke na kraju kuhanja i dobro promiješajte. Koristite ih u juhama, mesnim okruglicama ili kao smjesu za pohanje piletine i ribe - umjesto krušnih mrvica.

Za desert tu je puding od chia sjemenki. Pomiješajte sjemenke s kokosovim ili bademovim mlijekom pa dodajte nešto od predloženog: sušeni kokos, borovnice, orahe, malinu, mljeveni badem, kakao, naribanu jabuku, mljeveni pistacio, šipak ili brusnicu. Napravite svoj vlastiti miks koji zajedno sa smjesom ostavite u hladnjaku 10 minuta i zapamtite, na koji god način odlučite dodati chia sjemenke u vaše obroke, zasigurno će ih oplemeniti.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor