Search

Znate li kako izgleda zdrava večera? Uz ove savjete je nećete preskočiti

Znate li kako izgleda zdrava večera? Uz ove savjete je nećete preskočiti

Tekst: BURO.


Svi znamo izreku "doručak pojedi sam, ručak podijeli s prijateljem, a večeru daj neprijatelju". E, pa, vrijeme je da je zaboravite. Redovno preskakanje večere, baš kao i preskakanje drugih glavnih obroka je veoma često, ali je greška. Ne večerati ili večerati jako rano je pseudo-zdrava praksa zbog koje se lako može dogoditi da budete više gladni i skloniji prejedanju narednog dana, čak i svega nekoliko sati nakon odlaska na spavanje.

Zašto je večera potrebna

Ponovit ćemo, redovno preskakanje obroka nije dobra ideja. Osim što može našem tijelu naškoditi dugoročno, princip "sve ili ništa" zna biti i vrlo nezgodan u toku dana zbog oscilacije u nivou šećera i energije, ali i iritacije probavnog sustava.

Još jedna greška je večerati prerano, što znači da se još jedno općeprihvaćeno pravilo dovodi u pitanje, a to je "nemojte jesti ništa poslije 18 sati." Ovo, pak, ne znači da trebate jesti kasno ili poslije večere. Večera treba biti zadnji i najlakši obrok u toku dana, nakon kojeg ćete piti biljni čaj i vodu.

Što treba jesti za večeru

"Lagano" ne znači da želudac treba kruliti od gladi već da se jednostavno ne trebate prejedati prije odlaska na spavanje i tako opteretiti svoje tijelo koje je već umorno na kraju dana. Ne postoji jedna jedina ispravna formula idealne večere koja važi za sve zato što je svatko od nas poseban, ali postoje određene opće smjernice kojima bi se trebali voditi.

Jedno od prvih pravila je nutritivni balans hrane koju ste unijeli u toku cijelog dana. Ako ste za doručak i ručak unijeli dovoljno proteina (na primjer, omlet ujutro i riba za ručak) onda je sasvim u redu da večerate samo povrće i proteine biljnog porijekla. U suprotnom, jetra i bubrezi bit će opterećeni (pre)velikom količinom uree koja je krajnji proizvod metabolizma proteina životinjskog porijekla.

Osnovna pravila zdrave večere 

  • Večerajte oko 4 sata prije odlaska na spavanje ali se trudite da to ne bude kasnije od 20.30 - 21h kakav god da vam je raspored. Znači, ako idete u krevet oko 22h, optimalno vrijeme večere je 18h (ali znamo da u praksi gotovo nitko ne ide na spavanje u to vrijeme). Ako ovo niste uvijek u stanju ispoštovati, trudite se barem da ne jedete 2 do 3 sata prije spavanja.
  • Birajte proteine životinjskog ili biljnog porijekla ovisno o tome što ste drugo pojeli u toku dana. U regularnim uvjetima, životinjski protein trebalo bi konzumirati za jedan ili maksimalno dva obroka u toku dana, ne sva tri.
  • Možete konzumirati žitarice i mahunarke s visokim sadržajem proteina (heljda, kinoa, leća, amarant...) ali ako želite izgubiti kilograme, nemojte ih uključivati u večernji obrok više od dva puta tjedno.
  • Uvečer konzumirajte više kuhanog povrća. Tako ćete duže imati osjećaj sitosti i spriječiti nadimanje.
  • Ako jedete meso i ribu, uvijek dodajte i povrće kako biste postigli pravu kiselo-baznu ravnotežu.
  • Večera ne bi trebala biti teža od 450 g.
  • Možete konzumirati tekućinu ali je idealno ograničiti količinu na 100ml. Držite se vode i biljnih čajeva, a izbjegavajte sokove bilo koje vrste (čak i one od povrća).
  • Kofein, voće i složene ugljikohidrate trebalo bi izbjegavati nakon 17h kako bi se izbegli poremećaji sna i promjene u nivou energije. Tijelo se navečer sprema za počinak i lučenje melatonina, zato treba izbjegavati da se ono optereti probavom teške hrane ili dodatnim stimulansima.

Najvažnija stvar je naučiti kako osluškivati svoje tijelo, a zatim i prilagoditi opća pravila sebi. Pored toga, redovni i dugotrajni postovi stvaraju nepotrebno opterećenje za tijelo - obilniji ručak nije dovoljan da vas "održi" do narednog jutra. Neka vaša večera bude lagana, ali neka je bude.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više