Search

CHOZEN je domaći brend čokoladnih bombona koji mijenja pogled na omiljeni slatkiš, Dražen Zeljković otkrio nam je svoju slatku tajnu za uspjeh

CHOZEN je domaći brend čokoladnih bombona koji mijenja pogled na omiljeni slatkiš, Dražen Zeljković otkrio nam je svoju slatku tajnu za uspjeh

Čokoladni luksuz koji želite isprobati

Tekst: Lidija Lončarić


Image: CHOZEN

Na Instagramu nam je ovih dana za oko zapeo primamljiv profil s najljepšim čokoladnim bombonima koje smo na domaćem tržištu imali prilike vidjeti. Odmah smo se javili vlasniku Draženu Zeljkoviću pa saznali kako je zapravo riječ o skromnoj tvornici luksuznih slatkiša za svaku priliku te se uvjerili kako njegova, posebno slatka priča ima ogroman potencijal. Svoj brend nazvao je CHOZEN, a novi je posao odlučio pokrenuti nakon dugogodišnjeg rada u filmskoj i video industriji.

CHOZEN je domaći brend čokoladnih bombona koji mijenja pogled na omiljeni slatkiš, Dražen Zeljković otkrio nam je svoju slatku tajnu za uspjeh (фото 1)

Iako se na njegovom popisu odrađenih projekata nalaze zavidni uspjesi poput angažmana na spotu za pjesmu "What Does the Fox Say", nekim od popularnijih Netflixovih serija te animiranim reklamama za domaće i strano tržište i iako je riječ o poslu koji je Dražen zbilja volio i još uvijek voli, putovanja su ga, kako nam je otkrio, natjerala da razvije znatiželju za nečim drugačijim i novim. I tako je nastao Chozen.

"Iako i dalje obožavam izrađivati animirane sekvence, prije nekog vremena počeo me jako zanimati proces izrade čokoladnih bombona te polako postajem sasvim 'opsjednut' tom tematikom. Nedugo nakon toga počeo sam obilaziti europske metropole u želji za znanjem, a moja znatiželja postajala je sve veća upoznajući ljude sličnih afiniteta iz cijelog svijeta. Shvatio sam da je upravo rad s čokoladom nešto što bi me moglo dugoročno okupirati.

Zaintrigiralo me kako nešto tako 'uobičajeno' u svijetu, kao što je čokolada, može biti tako kompleksno i na kraju krajeva ukusno. Noćima sam radio s čokoladom, 'gutao' knjige, gledao video tutorijale i planirao kojeg ću idućeg master čokolatijera uloviti dovoljno blizu Hrvatske i dobiti još ponešto znanja", započeo je Dražen svoju priču.

CHOZEN je domaći brend čokoladnih bombona koji mijenja pogled na omiljeni slatkiš, Dražen Zeljković otkrio nam je svoju slatku tajnu za uspjeh (фото 2)

Kako je, pri pokretanju brenda, svu pažnju htio posvetiti isključivo proučavanju čokolade, ostatak posla prepustio je agenciji Imago Ogilvy, koja je zatim osmislila cjelokupni brending, ime i dizajn proizvoda. Na pitanje što to točno znači CHOZEN, Dražen nam je objasnio kako je ime inspirirano japanskom riječi zen kao aluzija na idealan balans autentičnih okusa i tekstura koji pružaju osjećaj unutarnjeg mira prilikom konzumacije.

"Upravo ta senzacija dodatno je naglašena sloganom Peace of Chocolate te logotipom s presjekom bombončića  u kojem se nalazi međunarodno prepoznatljiv simbol mira. Imago je napravio moderan i razigran dizajn ambalaže koja kupcu već na prvi pogled najavljuje čokoladno šarenilo i unutar kutijice", dodaje.

CHOZEN je domaći brend čokoladnih bombona koji mijenja pogled na omiljeni slatkiš, Dražen Zeljković otkrio nam je svoju slatku tajnu za uspjeh (фото 3)

A onda smo se bacili na seciranje njegovih bombona. Zanimalo nas je sve, kako nastaju, koliko je vremena potrebno da bi se dobila savršena kupola, je li išta slično pronašao na svojim putovanjima i, naravno, kakve sve vrste čokoladnih bombona izrađuje te gdje se isti mogu kupiti.

"U svijetu postoje proizvodi koje mogu usporediti s CHOZEN čokoladnim bombonima, ali sam se na svojim putovanjima i sam uspio uvjeriti koliko se svaki iole sličan proizvod razlikuje od drugoga, kako izgledom, tako i okusom. Kad u potpunosti mijenjate svoju profesiju to činite isključivo iz strasti. Kod mene se dogodilo upravo to. Imao sam, nasreću, dovoljno hrabrosti i ludosti u trenu odlučiti da ću krenuti tim pravcem. Kad bolje razmislim, čokolada me prati još iz djetinjstva i eto, nastavljamo druženje i to me jako veseli.

Smatram da je rad s čokoladom općenito za ljude pune strpljenja. Jedan sam od njih i ulažem jako puno vremena za njihovu izradu, pridajem pažnju detaljima, kako vanjskom izgledu bombona, tako i unutrašnjosti tj. okusu. Svi bomboni su ručno dekorirani, odliveni u kalup, napunjeni i na kraju zatvoreni.

Krenuvši od same dekoracije, koja je prvi korak izrade bombona i zahtijeva jako puno prakse, mirnom rukom uspijevam skoro pa svaki bombon dekorirati identično drugome, tehnike se ponekad razlikuju, ali to je sve stvar mašte i upornosti.

Neke tehnike su inspirirane tehnikama iz slastičarstva, dok su druge proizvod moje mašte, izrade posebnih alata za samu dekoraciju, nema pravila. Ponekad i nešto što mi se učini kao pogrešno ispadne savršeno, iako je protiv svih zakona prirode. Teško je reći koliko vremena je potrebno za izradu jedne kutije koja sadrži 12 bombona, ali po pravilima struke, pravilnom kristalizacijom čokolade, zatim kristalizacijom punjenja pa do samog zatvaranja bombona moglo bi se govoriti i o dva do tri dana."

CHOZEN je domaći brend čokoladnih bombona koji mijenja pogled na omiljeni slatkiš, Dražen Zeljković otkrio nam je svoju slatku tajnu za uspjeh (фото 4)

Svi njegovi čokoladni bomboni za sada dolaze u samo jednom obliku, a zatim im dodatnu dozu šarma daje bojama i dizajnom. U ponudi ima šest okusa, ali dodaje kako će se oni sezonski mijenjati te kako trenutno, u ovo zimsko doba, njegovi kupci mogu uživati u jačim i punijim okusima baziranim na orašastim plodovima. Samome Draženu favorit je karamela začinjena kardamomom pa pomiješana sa slojevima pistacije i limete, a zatim zatvorena u tamnu čokoladu. Zvuči, ali i izgleda savršeno.

Dražen nam je otkrio i kako se za sada namjerava zadržati samo na proizvodnji bombona, ali u budućnosti planira proširiti ponudu na čokoladne pločice ili snack barove, a u slobodno vrijeme izrađuje i čokoladne instalacije. No, dodaje i kako smatra da u Hrvatskoj ljudi još uvijek u potpunosti ne razumiju proces ručne izrade čokolada te se takve poslastice još uvijek dovoljno ne cijene. Nada se kako će se situacija ubrzo primijeniti, na njegovu, ali i sreću onih koji su svoju priču s ručno rađenim čokoladnim slatkišima pokrenuli nešto prije njega, a koje danas i sam iznimno cijeni te kako će, na kraju krajeva, i sam svojim proizvodima tome pridonijeti.

"Iz mog dosadašnjeg iskustva, u Hrvatskoj, nažalost, većina ljudi ne razumije u potpunosti što je zapravo čokolada, koji je proces izrade same čokolade i ostalih čokoladnih proizvoda, zašto je neka čokolada skuplja ili jeftinija od druge, ali se nadam da će pojavom proizvoda kao CHOZEN i ostalih hrvatskih brendova, svijest ljudi biti podignuta na jednu višu razinu.

Sama formulacija recepata, posebno ganache-a u svrhu punjenja bombona s određenim rokom trajanja, iziskuje određeno vrijeme te broj pokušaja i pogrešaka. Debljina čokoladne opne oko punjenja također utječe na sami okus finalnog proizvoda, udio kakao maslaca u svim segmentima bombona. Sve su to detalji na koje ljudi ponekad ne obraćaju pažnju i za koje je potrebna velika vještina kako bi, primjerice, ručno rađena čokoladna tabla ili bombon dobili visoki sjaj, hrskavu teksturu...

I ne bih rekao da je netko drugome konkurencija, štoviše, kao i u svakom drugom poslu, svi smo mi kolege od kojih svatko posjeduje unikatne vještine, ima različite zamisli i ideje i samim time ljudi vide vrijednost takvih proizvoda", objasnio nam je Dražen.

CHOZEN je domaći brend čokoladnih bombona koji mijenja pogled na omiljeni slatkiš, Dražen Zeljković otkrio nam je svoju slatku tajnu za uspjeh (фото 5)

Na kraju, rekao nam je kako za sada narudžbe prima putem Instagram profila cho_zen, a u izradi je i web shop putem koje će zainteresirani zatim moći rezervirati i naručiti svoju kutiju. S obzirom na detaljan proces izrade i kratak rok trajanja, dodaje, bombone izrađuje isključivo po narudžbi. A što je s kakvom lijepom zagrebačkom čokolaterijom, pitali smo ga.

"Čokolateriju već imam. Doduše, samo mali pogon koji ispunjava moje trenutne potrebe, ali nemam posebnu želju otvoriti prodajni prostor. U budućnosti ćemo vidjeti gdje će me to odvesti, samo znam da i dalje želim s ljudima dijeliti svoj 'Peace of chocolate'. Naravno, otvoren sam za svaki vid suradnje, uvijek je izazov isprobati nešto novo", rekao nam je na kraju Dražen Zeljković na kraju.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više