Traži

Čips koji možete grickati bez grižnje savjesti

Čips koji možete grickati bez grižnje savjesti

Kelj, tikvica, mrkva, jabuka, cikla, batat…


Fotografija: Instagram

Zašto čips ne biste napravili sami?

Čips je mnogima jedna od omiljenih grickalica kojoj je vrlo teško odoljeti. No, vrlo su nam dobro poznate njegove visokokalorijske vrijednosti i zasićenost mašću i soli. Proljeće je doba kada tržnice postaju pune svježe ubranih namirnica iz vrta. Znamo da postoje mnogi koji nisu baš ludi za određenim vrstama povrća, no vjerujemo kako će vas ova poslastica ipak razuvjeriti u tome. U nastavku vam donosimo šest odličnih recepta za zdravi čips. S obzirom na niske kalorijske vrijednosti, u njemu ćete moći uživati bez grižnje savjesti. A možda ćemo vas još više namamiti činjenicom da su ove grickalice pune vitamina, kao i time da njihova priprema traje samo nekoliko minuta. Pa što čekate?

Mrkva

Čips koji možete grickati bez grižnje savjesti (фото 1)
Mrkva je poznata kao najbolji prijatelj dobrog vida i vrlo je bogata karotenoidima koji organizam štite od krvožilnih bolesti i reguliraju šećer. Odličan je izvor kalija, vitamina i dijetalnih vlakana. Za čips od mrkve u staklenoj zdjelici pomiješajte malo maslinovog ulja, kurkumu, papar, sol i češnjak u prahu. Mrkvu izrežite na tanke trakice i stavite ih u zdjelu. Istresite mješavinu ulja i začina po trakicama te prstima ujednačeno rasporedite. Ostavite da miruje par minuta pa istresite mješavinu na papir za pečenje u što tanjem sloju i pecite u prethodno zagrijanoj pećnici 10 minuta na 180 °C. Budući da su mrkve prirodno slatke, čips će biti i više nego ukusan. Ovako pripremljen čips ima samo 70 kcal na 100 g.

Jabuka

Čips koji možete grickati bez grižnje savjesti (фото 2)

U lončiću pomiješajte dvije žlice šećera, četiri žlice vode, žlicu jabučnog octa, žličicu limunovog soka i malo cimeta. Sastojke zagrijavajte dok se šećer ne otopi. Jednu veću jabuku prepolovite i narežite na tanke ploške. Jednu stranu ploške umočite u sirup od šećera i složite na pleh obložen papirom za pečenje tako da namočena strana ploške jabuke bude okrenuta prema gore. Pecite u pećnici na 100 stupnjeva dok jabuke ne postanu hrskave, otprilike sat vremena.

Batat

Čips koji možete grickati bez grižnje savjesti (фото 3)
Pećnicu zagrijte na 200 stupnjeva. Batat ogulite, ako je kupovni, a ako je domaći samo ga dobro operite i posušite krpom. Osušeni batat narežite na tanke ploške i posložite na pleh na koji ste stavili papir za pečenje. Od dvije žlice kokosovog ulja, luka u prahu, malo crnog papra i soli napravite preljev i nanesite ga kistom preko pripremljenih ploški. Tako pripremljene ploške batata stavite u pećnicu na 10-ak minuta. Kad se batat zarumeni s jedne strane, okrenite ga i nastavite peći još dvije minute, odnosno dok ploške batata ne postanu hrskave.

Kelj

Čips koji možete grickati bez grižnje savjesti (фото 4)

Listove kelja odvojite i dobro isperite. Posložite ih na kuhinjsku krpu i pustite da se dobro osuše. Dvije žlice limunovog soka pomiješajte s dvije žlice maslinovog ulja, prstohvatom čili papričice, malo badema i soli te smjesu prelijte preko na komadiće istrganih listića kelja. Listove raspodijelite na papir za pečenje i stavite u pećnicu na 175 stupnjeva. Sušite ih desetak minuta dok rubovi kelja lagano ne posmeđe. Čips ohladite i poslužite.

Cikla


Čips koji možete grickati bez grižnje savjesti (фото 5)

Cikla je dobar izvor vitamina C, folne kiseline, željeza, magnezija i brojnih drugih vitamina i minerala i nezaobilazna je namirnica za detoksikaciju jer potiče rad jetre. Za čips od cikle potrebno vam je maslinovo ulje, malo balzamičnog octa, žličica meda, sol i papar. Pećnicu zagrijte na 180 stupnjeva. Ciklu ogulite i narežite. Promiješajte u jednoj zdjeli s pripremljenim preljevom i rasporedite na papir za pečenje. Pecite 10 do 15 minuta i preokrenite pa pecite još toliko.

Tikvice

Čips koji možete grickati bez grižnje savjesti (фото 6)

Tikvice operite i tanko izrežite na krugove. Krugove umočite u bjelanjak, a nakon toga u ribani parmezan. Tikvice redajte u pleh obložen papirom za pečenje. Pecite u pećnici između 20 – 25 minuta, odnosno dok čips od tikvica ne postane lijepo rumen. Čips posolite, ohladite i poslužite.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor