Traži

#intermittentfasting ili kako je princip prehrane s povremenim postom zaludio Instagram zajednicu

#intermittentfasting ili kako je princip prehrane s povremenim postom zaludio Instagram zajednicu

Trend u prehrani koji su mnogi uveli u svoj život i time se redovito hvale na društvenim mrežama


Fotografija: Unsplash

Prekrasne fotografije hrane na Instagramu priča su za sebe. Nekad su samo jednostavno lijepe i to je okej. Nekad imaju neku poruku, nekad uz njih ide recept pa cijela stvar postaje konkretnija, a nekad je samo u pitanju mistični # koji nam je signal da je u pitanju možda kakav trending u domeni prehrambenih navika ili dijete, koji je u većini slučajeva proizašao ili je "nametnut" od kakve od influencerica ili poznatih osoba. Jedna od novijih dijeta s pozitivnim učinkom, a koja je preplavila Instagram, točnije osvojila korisnike, a čiji # nam stalno iskače jest ona koja se zove intermittent fasting, u prijevodu - princip prehrane s povremenim postom. 

Naime, sama srž spomenute dijete je u biti raspodjela prehrane na period kada se jede, dva puta u danu i na period kada se gladuje. Ono što ćete na taj način iskusiti jest stvarna fizička glad, a ne samo mentalna u kojoj vrlo često imate potrebu staviti nešto u usta, iako vam to možda zapravo nije ni potrebno. Kako bismo vam to dočarali na najjednostavniji mogući način, dan u domeni intermittent fasting prehrane bi mogao u jednoj verziji izgledati otprilike ovako: za početak, doručak kao takav se preskoči. Da, znamo, svi su vam oduvijek govorili i još uvijek naglašavaju kako je to najbitniji obrok u danu i da ga nije mudro preskakati, no kod jedne od verzija ove popularne dijete, koja ima niz podverzija, na njega biste trebali zaboraviti.

Prvi obrok koji bi se dogodio jest onaj u 11 sati, recimo da bi to bio svojevrsni brunch, idući obrok bi nastupio 6-8 sati kasnije, primjerice oko 19 kao večera, nakon čega nastupa post koji se prekida tek sutradan, prvim obrokom u 11. Dakako, postoji i opcija da ipak pojedete doručak, a da vam idući obrok nastupi nakon šest do osam sati, kao kasniji ručak, ali onda morate uzeti u obzir činjenicu da gladujete do sutra ujutro. Svi oni koje su je dosad isprobali, bilo entuzijasti amateri ili pak stručne osobe i vježbači koji se izrazito razumiju u takav oblik prehrane i lifestylea, intermittent dijeta je jedna od najtežih dijeta za izdržati, ali u konačnici daje kvalitetne rezultate zbog koji se ovakvo odricanje isplati.

Kako bismo ipak doznali konkretnije informacije za mišljenje smo upitali Zoranu Jagodić, glavnu urednicu specijaliziranog portala Fitness.com.hr te ujedno osobnu trenericu. Odmah na početku željela je naglasiti kako provedba intermittent fastinga ne podrazumijeva i gubitak kilograma. Kako ističe, za gubitak kilograma je potreban kalorijski deficit, a kroz post se on može i ne mora postići. Isto tako, objasnila je kako postoji više vrsta intermittent fastinga, a najčešće se provodi onaj 18/6 koji podrazumijeva 6 sati u danu u kojima se unose svi obroci nakon čega nastupi period od 18 sati bez obroka. 

"U vrijeme posta dozvoljen je samo unos tekućine, ali bez šećera. Neću ulaziti u prednosti ove vrste prehrane jer je znanost tu jako puno rekla (poboljšanje općeg zdravstvenog stanja, utjecaj na snižavanje kolesterola i zaštita od bolesti te pozitivan utjecaj na produljenje životnog vijeka), pitanje je samo koliko je ova prehrana jednostavna za provedbu. Naime, ako se organizirate tako da jedete u prvih 6 sati u danu (npr. od 6 ujutro do 12 h), to znači da od 12 h do sljedećeg dana u 6 sati ne smijete ništa jesti. Ne zvuči baš kao zabava, jelda? Također, prehrana koju unosite treba biti uravnotežena s dovoljnim unosom svih nutrijenata, a za to je najbolje posavjetovati se sa stručnjakom." kaže i zaključuje kako je intermittent fasting svakako prehrana koja ima jako puno prednosti, ali za njezinu provedbu je potrebno napraviti detaljan plan kako ne biste s jednom zdravom idejom završili s nezdravom realizacijom. 

Ono što je ipak na kraju najbitnije jest da ne podliježete trendovima bez prethodnog savjetovanja sa stručnim osobama, nutricionistom, trenerom ili se barem malo detaljnije upustite u istraživački rad koji razumijete i jasno vam je zašto to želite primijeniti u svom slučaju i s kojim ciljevima. Ono što je isto važno u cijeloj priči jest da u konačnici izaberite tip dijete koji najviše odgovara vašim životnim navikama i mogućnostima. Zaključak; intermittent dijeta možda nije za svakoga, ali ako ste spremni na izazov, disciplinu i testiranje vlastitih mogućnosti, dajte joj šansu jer sve više i više ljudi daje joj ipak pozitivan feedback.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više