Traži

Kako kontrolirati stalni osjećaj gladi u 4 laka koraka

Kako kontrolirati stalni osjećaj gladi u 4 laka koraka

Savjeti stručnjaka

Tekst: E.G.


Fotografija: Buro247.com.au,
Pexels,
Tim Mossholder,
Brooke Lark

Većina ljudi već vrlo dobro zna na što mislimo. Neovisno o tome jeste li obilno doručkovali ili ručali, uslijed kakvog dosadnijeg vikenda ili godišnjeg odmora, zateknete se kako gotovo po automatizmu odlazite u kuhinju. Zavirit ćete u hladnjak, detaljno ispitati što se nalazi u smočnici, odlučiti se za zalogaj ili za dva, a cijeli proces ponoviti još nekoliko puta u danu. Do sada je već poznato kako je taj stalni osjećaj gladi lažan, odnosno da je nemoguće da ste zaista gladnih svaki pola sata i doista morate nešto prigristi. Bivši uspješni sportaš i osobni trener Ben Lucas je za australski Büro 24/7 otkrio četiri jednostavna načina koji će vam pomoći da taj osjećaj držite pod kontrolom i osjećate se zadovoljnije.

1. Jedite masnoće i proteine

Koliko god to neobično zvučalo u kontekstu trenda zdrave i fit prehrane, ključno je da u svoje obroke dodate više zdravih masnoća i proteina. Takvim će makronutrijentima trebati više vremena za razgradnju, a vi ćete se dulje osjećati sitima. Posljedično, želja za stalnim grickanjem će se osjetno smanjiti. Meso, jaja, mahunarke ili tofu sadrže kvalitetne proteine koje trebate konzumirati na dnevnoj bazi. Drugi način za kojim možete posegnuti jest dodavanje proteinskih prahova u jutarnje smoothie varijante.

2. Unosite dovoljnu količinu vode

Ovo ne mora nužno značiti da pijete nekoliko litara vode dnevno, ali ne bi vam se smjelo dogoditi da u danu ne popijete barem nekoliko čaša vode. Ponekad osjećate blagu glad, a zapravo ste samo žedni. Prije nego što poželite nešto pojesti, popijte vode i provjerite hoće li se što promijeniti. Ako intenzivno vježbate, ne zaboravite dodati litru vode po satu treninga.

3. Meditirajte ili posegnite za odgovarajućim načinom opuštanja

Ako se osjećate mirno i zadovoljno, imate veće šanse za manje razmišljanje oko dodatnog unosa hrane. Vrlo se često događa da jedemo jer smo nesretni, dosađujemo se ili smo izloženi velikoj količini stresa. Kad se sljedeći put nađete u nekom od takvih stanja, pokušajte stati i duboko disati ili krenuti s meditacijom ako vam ona odgovara. Vrlo vjerojatno će vam se fokus maknuti s razmišljanja o sadržaju hladnjaka, a vaše će vam tijelo biti zahvalno.

4. Ne zaboravite na dovoljnu količinu sna

Ovo se ne može ponoviti dovoljno puta. Ubrzano vrijeme u kojem živimo nam često ostavlja premalo vremena za kvalitetan san, ali pokušajte sve što je u vašoj moći da dođete do njega. Brojna su istraživanja pokazala da oni koji manje spavaju često više jedu zbog kroničnog umora. Iako to ovisi od osobe do osobe, ne biste smjeli spavati manje od 6 sati. Na taj ćete način smanjiti unos nepotrebnih kalorija, ali i kave

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više