Search

Kako prestati jesti u pekarnici svaki dan?

Kako prestati jesti u pekarnici svaki dan?

Tekst: BURO.


Kifla ujutro ili, možda kroasan? Pita za poslije ručka ili umjesto njega, vanili kiflice poslije večere… Ako vam ovo zvuči poznato, ako na svom svakodnevnom putu prolazite i ulazite u pekarnice, vrijeme je da prekinete s ovom lošom navikom. Sve razumijemo, to je teško iz raznih razloga, od toga da “se nema vremena” pa do jednostavne činjenice da je pecivo jako ukusno. Ali ako smo spremni na rezove kada su toksični ljudi u pitanju, zašto trebamo tolerirati toksičnu hranu? Istina je da nema potrebe da pekarnicu izbjegavate apsolutno svaki dan (dok toksične ljude isjecite radikalno) ali kao svakodnevna navika, ona je neprihvatljiva. Zbog čega?

Kako prestati jesti u pekarnici svaki dan? (фото 1)

Zbog čega treba ograničiti unos peciva

Ne može se reći da je svaki proizvod od brašna loš, ali ako vodite računa o zdravlju ne biste trebali često jesti u pekari, pogotovo sve od bijelog brašna (da, te kiflice). Kruh i proizvodi napravljeni od cjelovitih zrna žitarica su u umjerenoj količini sastavni dio uravnotežene ishrane.

Mnoge vrste pšenice od koje se pravi bijelo brašno su jako daleko od onoga kako je pšenica nekada izgledala i ljudski želudac ih više ne može dobro variti. Ovo je i jedna od stvari koja se često miješa s intolerancijom na gluten.

Na svu sreću, postoje i druge vrste brašna, poput zobengog, heljdinog, raženog i sl, čak i brašna od banane. Ipak, često ne možete biti sigurni u kvalitetu brašna u pekarnici i bolje je da, ako želite zdravije pecivo, isto pravite sami. Na ovaj način možete kontrolirati i šećer i druge aditive - od kvasca pa sve do razne ”kemije” koja se vrlo često koristi.

Ako vam ovo nije dovoljno, postoje zdravstvene studije koje dovode u vezu bijelo pecivo i/ili prerađevine od bijelog brašna i depresiju.

Kako prerađevine od bIJelog brašna dJeluju na kožu

Pecivo, pogotovo ako je slatko, utječe na nivo inzulina, remeti mikrobiom u crijevima (loše bakterije se hrane upravo ovakvim šećerima) i dovode do viška kilograma. Pored toga, na licu vam se mogu pojaviti preuranjeni znaci starenja poput bora, opuštene kože, nedostatka sjaja i nezdrava boje tena, a moguće je i da počnete prekomjerno zadržavati vodu.

Ograničavanje unosa šećera i skroba donijet će promjene na bolje već za desetak dana, a cijela tri tjedna na hrani s niskim glikemijskim indeksom imaju pozitivan efekt na cjelokupno zdravlje, kako kože tako i tijela.

Kako prestati jesti u pekarnici svaki dan? (фото 2)

Zbog čega toliko volimo Škrob i slatko

Velik dio u ovome igra činjenica da nas za ovu vrstu hrane često vezuju lijepe uspomene koje sežu još u detinjstvo. Zbog toga ona na nas djeluje poput zagrljaja. Pored toga, nitko ne može tvrditi da pecivo nema divnu teksturu i okus, a većina peciva sadrži i visok nivo šećera ili šećernih sirupa koji na svoj način izazivaju ovisnost.

Nažalost, pecivo ne sadrži ni izbliza dovoljno dijetetskih vlakana koja su nam potrebna kako za probavu tako i za osećaj sitosti.

I, kako se bez velikih problema odreći pekarNICe?

Ponavljamo, nema potrebe iskorijeniti posjete pekari do kraja života, jednostavno treba prekinuti svakodnevnu naviku. Prvi korak jeste da pecivo na koje ste navikli zamijenite zdravijim alternativama koje nisu od bijelog brašna, a zatim da smanjite i količinu koju jedete. Na primer, kruh od cjelovitog zrna žitarice (poput onih njemačkih varijacija na temu) možete jesti svakodnevno u manjim količinama. Kroasane i kiflice, pogačice i slične stvari od bijelog brašna jednom u svaka tri do četiri dana.

Čime zamIJeniti pecivo od bIJelog brašna

  • Crnom čokoladom, onom koja sadrži 70% i više kakaa. Oraspoložit će vas i razbuditi mozak. Ne zaboravite paziti na količinu, pogotovo u početku - jedan red je dovoljan, cijela tabla nije ok.
  • Voćem. Za početak se odlučite za banane, kivi, ananas, naranče, grožđe… Jednom rječju, malo slađe varijacije na temu. Voćna salata bez dodatnog šećera je idealan način da sebe počastite nečim slatkim.
  • Marshmallows. Da, dobro ste pročitali i ne, nismo ludi. U svom osnovnom obliku, marshmallows se prave od umućenih bjelanaca kojima se dodaje voće ili pire od voća (u obzir dolazi i marmelada bez dodatnog šećera) što znači da ova poslastica nema visok glikemijski indeks, naprotiv.
Kako prestati jesti u pekarnici svaki dan? (фото 3)

Kako da olakšate sebi

  • Ne isključujte ugljikohidrate iz prehrane. Odavno smo naučili da su složeni ugljikohidrati neophodni za uravnoteženu ishranu. Obrok bi se trebao sastojati od 30% proteina, 30% zdravih masti i 40% ugljikohidrata.
  • Nemojte se izgladnjivati. Idealno vrijeme između obroka je 4 do 6 sati.
  • Uvijek imajte prihvatljivu alternativu. Bademi, suho voće, pločice od integralnih žitarica… Sve je ovo na duge staze bolje nego krafna, zar ne?
  • Promijenite stav. Prekinite promatrati cio proces kao ograničavanje (želja i slobode) već kao njegu svog tijela i duha.
  • Spavajte dovoljno. Da, ima veze i to jako. Ako nam fali sna, naše tijelo je pod stresom i skloni smo promjenama raspoloženja koja će nas lako odvesti u… naručje najbliže pekarnice.

                  Related articles

                  Buro 24/7 Selection

                  Leave a comment

                  više