Traži

Kako zdravo mršavjeti?

Kako zdravo mršavjeti?

Uz proteine

Urednik: A.P.


Namirnice bogate proteinima imaju snažan zasitan učinak u odnosu na masti i ugljikohidrate. Istovremeno, proteini su esencijalni elementi potrebni za rast i regeneraciju svih stanica u ljudskom tijelu.

Pravilna i uravnotežena prehrana te redovita fizička aktivnost, temelj su zdravog načina života i jedinstvena preporuka stručnih krugova kod pitanja redukcijskih dijeta (dijeta za mršavljenje). Istraživanja s područja nutricionizma, osobito zadnjih godina, imaju sve važniju ulogu u prenošenju znanstvenih spoznaja o važnosti redovne konzumacije namirnica bogatih proteinima za zdrav i kvalitetan način života, a posebno tijekom redukcijskih dijeta.

Namirnice bogate proteinima imaju veći zasitan učinak u odnosu na masti i ugljikohidrate

Naime, namirnice bogate proteinima imaju značajno jači zasitni učinak u odnosu na masti i ugljikohidrate, zbog čega uslijed prehrane bogate proteinima, dolazi do spontanog smanjenja cjelokupnog dnevnog energetskog unosa, jednostavnije rečeno do smanjenog unosa hrane.

piletina

Osim toga, osobe koje vode računa o konzumaciji dovoljno proteinskih namirnica, imaju tendenciju manje jesti prehrambene proizvode bogate ugljikohidratima koji su procesuirani industrijskim postupcima (kruh, tjestenina, peciva, krekeri...), a koji su nerijetko glavni uzročnik dobivanja na težini, a ujedno su nutritivno siromašne namirnice. Nadalje, prehrana s preporučenim udjelom proteina od 20 do 30 posto, u odnosu na cjelokupni energetski unos, pokazala se kao ona koja može ubrzati metabolizam uz gubitak 80 do 100 kalorija više na dan, u odnosu na prehranu s niskim udjelom proteina.

food

Potreban unos 20 do 30 posto proteina u prehrani
Uz zastupljenost proteina u svakodnevnoj prehrani od 20 do 30 posto, stručnjaci preporučuju unos 30 do 35% masti te do 40 % ugljikohidrata. Takav režim prehrane podmiruje potrebe organizma za glavnim nutrijentima, te ostavlja organizmu dovoljno energije za bavljenje redovitom fizičkom aktivnošću, koja je danas nužna kod ljudi svih dobnih skupina.

cheese

Iako se individualne potrebe za unosom proteina razlikuju, EFSA (European Food Safety Agency) kao opću smjernicu definira preporučen unos 0,83 g proteina/kg tjelesne mase. Napredne nutricionističke smjernice danas definiraju preporučen unos 1g proteina/kg tjelesne mase kod redukcijskih dijeta, održavanja mišićne mase te uopće kod pravilne i uravnotežene prehrane. Pojednostavljeno, žena težine 60 kg dnevno pravilnom i uravnoteženom prehranom treba unijeti 60 g proteina. Ukoliko redovito vježba, 2 do 3 puta tjedno, dnevna potreba za proteinima raste na 90 g proteina odnosno 1,5 g proteina/kg tjelesne mase.

food

Namirnice bogate proteinima
Quark (kvark) - svježi meki sir bogat proteinima, posni sir, mlijeko, jogurt, sirutka, krto meso piletine i puretine, plava riba (tuna, srdela, losos, skuša), jaja, orašasti plodovi, mahunarke i dr. prirodan su i vrijedan izvor proteina. Kod izbora ugljikohidrata važno je izabrati one preporučene; voće i povrće te integralne žitarice i mahunarke. Jednako je važno pametno birati masti; hladno prešana ulja (maslinovo ulje, bućino ulje), masna plava riba, orasi, bademi, chia sjemenke i dr. preporučeni su izvori masti koje našem organizmu čine dobro.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor