Traži

Pripazite: ove namirnice sadrže mnogo više šećera nego što biste pomislili

Pripazite: ove namirnice sadrže mnogo više šećera nego što biste pomislili

Na što obratiti pažnju?

Tekst: E.G.


Fotografija: Pixabay,
Pexels

Za razliku od trendova u prehrani koji su vrijedili u nekim prošlim vremenima, danas sve veći broj ljudi brine o svojoj prehrani kroz cijelu godinu, a kakav cheat meal si priušte tek nekoliko puta mjesečno. Zdrave namirnice postaje sve teže pratiti, a bio trgovine se otvaraju na gotovo svakom koraku. Uvjeravaju nas da te i te sjemenke moramo jesti ove sezone, baš kao i najnovije ljekovito ulje koje blagotvorno djeluje na cijeli naš organizam. U svemu tome se zapravo lako i izgubiti, a ako se osjećate upravo tako, evo nekoliko osnovnih smjernica koje bi vam mogle pomoći. Ovaj će se članak koncentrirati prvenstveno na udio šećera koji posjeduje neka namirnica ili obrok, a za koje prevladava mišljenje da su zdravi te da ih možemo jesti u neograničenim količinama. Želite li da vaša prehrana bude doista kvalitetna, šećera može biti tek u neznatnim količinama.

Popis proizvoda koji sadrže puno više šećera nego što mislite možemo započeti jogurtom bez masnoća. Jeste li primijetili da nema prevelike razlike u okusu i da je zapravo vrlo ukusan? To je zato što se masnoće često zamjenjuju šećerom. Drugim riječima, na 100 grama može doći i do 30 grama šećera. Iz tog je razloga zapravo bolje uzeti obični jogurt te ga konzumirati uz kakvo voće. Kad smo kod namirnica koje se često jedu za doručak, mora se spomenuti i cijeli niz žitarica. Neovisno o tome što na njima piše fitness ili sport, većina žitarica zapravo obiluje šećerom i nisu dobar način za početak dana. Volite li žitarice i želite il ih nastaviti jesti, drugi put pažljivo čitajte deklaracije i tražite udio šećera niži od 5 grama.

Još jedna zabluda je vezana uz aceto balsamico, omiljeni dresing za salate. Scenarij je svima poznat - odlučite ručati salati s piletinom te je začinite s maslinovim uljem i balsamicom. Osjećate se sito, zadovoljno i mislite da ste pojeli kvalitetan obrok. Da bi to doista i bilo istinito, također morate dobro čitati deklaracije, budući da današnji proizvođači često prodaju obojeni bijeli ocat po balsamico ili mu pak dodaju abnormalne količine šećera.

Sigurno ste i sami zatekli u situaciji u kojoj već po automatizmu kupujete kruh od cjelovitih žitarica, budući da se stalno priča kako je on neusporedivo bolji od običnog bijelog. No, to ne mora uvijek biti tako. Integralnim proizvodima se često dodaju med (u boljoj varijanti) ili visoko fruktozni sirup u goroj, kao i razni GMO šećeri. Određeni broj ljudi će se odlučiti zasladiti konzerviranim voćem, misleći da svom tijelu čini uslugu. Svi znamo da i svježe voće sadrži šećer, a konzervirano dodatno stoji u tekućini punoj umjetnih šećera i kao takvo ga trebate izbjegavati.

Za kraj smo ostavili još jedne fitness namirnice, kikiriki maslac i proteinske čokoladice. Da, u kikiriki maslacu možete svakodnevno uživati, ali tek kad ste provjerili da je doista proizveden bez šećera, što ćete naći rjeđe i platiti skuplje. Proteinske čokoladice su popularne među većinom koja marljivo trenira i ne želi to kompromitirati. Ipak, uglavnom ne znaju da one sadrže šećerni alkohol koji se klasificira kao ugljikohidrat. Kemijskim procesom se dolazi do tvari koja zaslađuje hranu i drži ju vlažnom, a vas dovodi u situaciju u kojoj, čak i uz čitanje deklaracije, u sebe unosite nepotrebni šećer.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor