Traži

Ovo je 10 najčešćih grešaka koje radimo kad pokušavamo jesti zdravo

Ovo je 10 najčešćih grešaka koje radimo kad pokušavamo jesti zdravo

Dobro je znati!

Tekst: E.G.


Fotografija: Unsplash

Vjerojatno ne postoji tema o kojoj se posljednjih godina više piše i diskutira od zdravog načina života. Postali smo bolno svjesni činjenice da će nam svi oni sati koje smo proveli sjedeći, prije ili poslije, doći na naplatu, baš kao i sva ona loša hrana koju smo konzumirali. Postepeno smo se počeli interesirati za različite oblike rekreacije koje možemo upražnjavati, počeli smo razmišljati unaprijed što ćemo jesti u narednim danima, a neki bi dodali i kako smo u svemu tome čak i pretjerali. Ipak, kao i mnoge druge teme o kojima se stalno priča i o kojima svatko ima mišljenje, i ova nije toliko jednostavna koliko se čini. Danas smo vas odlučili provesti kod nekoliko najčešćih grešaka koje većina radi kad je u pitanja zdrava prehrana, a da ih uopće ne percipira. Za početak imajte na umu da dijete po principu rigoroznosti tijekom tjedna i nekontroliranog uživanja za vikend nemaju smisla. Budite umjereni cijelo vrijeme jer ćete samo tako osigurati željeni rezultat.

Isto tako, nemojte pretjerivati sa stalno istim namirnicama. U redu, znamo da je kelj zdrav, ali ako ga jedete svaki dan, brzo će vam dosaditi, i riskirat ćete zasićenje zdravom prehranom i povratak lošijim opcijama. Još jedna greška koju mnogi čine jest ne razmišljanje o onom što jedu. Točnije, misle da ako vježbaju, mogu jesti što god požele. Naravno, uvijek je bolje da uključite vježbanje u cijelu priču, ali morate znati da bez prehrane nećete postići maksimalne rezultate. Sljedeća greška se nadovezuje na prethodnu - brojanje kalorija cijeli dan nema smisla ako nakon treninga odlučite pojesti nekoliko obroka u jednom. Nadalje, problem su i sveprisutne salate. Mnogi će reći da ih obožavaju, odaberete omiljeno povrće i meso, začinite s kakvim preljevom i imate idealan ručak. Međutim, preljev je višak u cijeloj priči, budući da nerijetko sadrži zaista mnogo kalorija. Umjesto toga, naučite se zadovoljiti varijantama poput malo maslinovog ulja i aceta balsamica

Priča oko dijetne prehrane ne može proći bez spominjanja ugljikohidrata, glavnog neprijatelja naše linije. Ili tako barem kažu. Istina je da je potpuno izbacivanje ugljikohidrata nepotrebno i štetno (oni su tijelu itekako potrebni). Ipak, umjesto tjestenine, probajte s kvalitetnijim opcijama, poput leće i graška. Mnogi također rade grešku i zanemaruju unos kalorija, umjesto da saznaju koliko im je kalorija potrebno za jedan dan i pokušaju se otprilike držati tog broja. Odmah treba spomenuti, nemojte pasti u zamku sljedeće česte greške i opsesivno brojati svaki gram hrane koji unosite, budući da vas minimalna odstupanja neće unazaditi. Posljedično, educirajte se i po pitanju sadržaja kalorija, jer nije isto jeste li 100 kalorija unijeli kroz gazirano piće ili suncokretove sjemenke. Konačno, ne pretjerujte s veličinom porcija - radije si stavite manje i kad pojedete razmislite trebate li doista još. I na kraju svega, u jednadžbu ne zaboravite uvrstiti alkohol, odnosno maknuti ga. Možda nemate takav osjećaj, ali unosom, primjerice, piva i vina, često možete doći do broja kalorija koje biste dobili u kakvom obroku.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor