Search

Ovo je najbolja hrana za optimalan rad imunosnog sustava

Ovo je najbolja hrana za optimalan rad imunosnog sustava

Tekst: BURO.


Image: BURO. Srbija

Guglanje fraza "kako ojačati imunitet" i "hrana za jačanje imuniteta" nikada nije bilo učestalije, moramo priznati (iako nismo zagovornici liječenja putem Googlea). Ipak, važno je pomiriti se s činjenicom da ne postoji (nova ili stara) magična pilula ili čarobni sastojak koji će nas učiniti otpornim na bilo što ili podići imunitet na optimalan nivo - na kraju krajeva ni ne postoji univerzalna mjerna jedinica kojom se mjeri stanje imuniteta, postoje samo uvjeti koji ga ugrožavaju, a svatko drugačije reagira na njih. Sve što možemo raditi je pridržavati se smjernica za zdrav način života. Zvuči apstraktno? Zapravo uopće nije, pogotovo kada znate zbog kojih je sastojaka neka hrana potrebna našem tijelu. Naravno da postoji hrana koja pomaže tijelu da ojača i bude otpornije, kao i da se bolje nosi s bolešću. Dakle, što je optimum?

Proteini - zato što su gradivna tvar

Oni su glavni izvor tvari za izgradnju tkiva i neophodni su za borbu protiv bolesti. Ako jedete meso, onda pričamo o piletini i nemasnom crvenom mesu. U istu grupu spada i masna riba (poput tunjevine i lososa) koja, uz bjelančevine, sadrži i vitamine A, D i cink koji su neophodni za aktiviranje stanica našeg obrambenog sustava. Mliječni proizvodi i jaja su također izvor proteina, ali i vitamina D. Sirevi su posebno bogati cinkom, koji je dokazno dobar u borbi protiv virusa. Ako ne jedete meso i/ili proizvode životinjskog porijekla, proteine ćete naći u mahunarkama, po mogućnosti bez glutena, kao što su grah (a koji sadrži istu količinu proteina kao i tunjevina) i pečurke, uz dodatke prehrani s vitaminom D.

Ovo je najbolja hrana za optimalan rad imunosnog sustava (фото 1)

Povrće - zato što je izvor vitamina, minerala i vlakana

Svaki farmaceut ili nutricionist će vam reći da je neophodno jesti povrće kako biste očuvali zdravlje. Nažalost, povrće puno škroba poput krumpira se ne računa, barem kada je riječ o imunitetu pa zato zaboravite na pomfrit kao izvor vitamina. Umjesto toga, okrenite se zelenjavi (što tamnije to bolje - špinta i kelj su idealni, čak i u obliku soka), kupusu, luku (koji dokazano ima ulogu u obrani protiv virusa), paprikama (koje su izvor vitamina C)...

Posebno je korisno i fermentirano povrće, odnosno fancy način za reći - zimnica.  Ono ima jači utjecaj na održavanje zdravog mikrobioma od bilo kojeg probiotika. Dakle, kiseli krastavci i kupus, kao i ostalo povrće iz zimnice, ali bez šećera.

Batat, bundeva i šparoga su, iako sadrže visok nivo šećera i obično se isključuju iz dijeta za gubljenje kilograma, odličan izvor vitamina A koji je poznat kao "vitamin koji se bori protiv upala" i igra važnu ulogu u našoj obrani i adaptaciji imunosnog sistema protiv mnogih zaraznih bolesti.

Voće - zato što je izvor vitamina

Samo naprijed, jedite bobičastog voća koliko god želite! Ono je poznato po tome što sadrži antioksidanse koji pomažu imunosnom sustavu da se nosi s napadima. I količina od jedne šake na dan će napraviti osjetnu razliku. Isto vrijedi i za citruse (limun, naranča, grejp, mandarina, limeta) koji sadrže vitamin C, koji dokazano olakšava infekcije uzrokovane bakterijama i virusima, a neka istraživanja ukazuju i na to da je posebno učinkovit kod upala respiratornih puteva.

Ovo je najbolja hrana za optimalan rad imunosnog sustava (фото 2)

Hrana za dušu - zato što je duša važna

U ovakvim situacijama je jako važno dozvoliti si i poneke stvari u kojima istinski uživamo. Nemojte se tjerati jesti što mrzite, izaberite alternativu i počastite se onim što zaista volite čak i ako nije zdravo - naravno, u ograničenim i malim količinama.

A što trebate izbjegavati - znamo da ovo nitko ne želite čuti, ali...

Alkohol - zato što ugrožava naš imunosni sustav

Da, nalazi se na prvom mjestu. Naravno da vam se neće ništa dogoditi ako se pridržavate dnevne preporučene doze koju tijelo može da obraditi bez posljedica, što je za žene u principu samo jedno piće (kozmička nepravda, da), ali bilo bi bolje da i to preskočite. Zašto? Nažalost iz više razloga - alkohol, naime, ubija zdrave bakterije u crijevima i remeti ravnotežu mikrobioma pa time nepovoljno utječe na imunitet, dovodi do dehidratacije, podiže nivo šećera u krvi na način na koji to rade junk food i prerađeni šećeri. Dokazano je da na šećer, a i alkohol, tijelo reagira kao na bakterijske infekcije - upalom - i time se smanjuje njegova sposobnost da se bori s vanjskim faktorima koji ga ugrožavaju.

Leave a comment

više