Traži

Što sve trebate znati o magičnom ulju avokada?

Što sve trebate znati o magičnom ulju avokada?

Zlatne kapi zelenog ploda


Fotografija: Brooke Lark

Uvođenjem ulja avokada u prehranu vaše tijelo će blistati iznutra i izvana

Ta lijepa i zdrava namirnica već neko vrijeme je nezaobilazan trend u prehrani i najčešće se konzumira u obliku salate, kriški na tostu za doručak ili u poznatom meksičkom umaku - guacamole. Njegova svojstva su bogatstvo nezasićenih masnih kiselina, koje su dobre za zdravlje, a pomažu i prilikom mršavljenja i zato su česta namirnica dijetnih menija. Posljednjih godinu dana postalo je popularno i ulje avokada koje uspješno koketira kokosovom. Postoji nekoliko stvari koje trebate znati o ulju avokada ako ga još niste počeli koristiti u svojoj dnevnoj gastro i beauty rutini. 

1. Odlično je za kuhanje jer se ne puši dok ga primjerice koristite na tavi, u usporedbi s kokosovim ulje koje se počne pušiti već na temperaturi od 170 °C (maslinovo još i ranije). Ulje tada ispušta slobodne radikale koji baš i nisu dobri za naš organizam. Ulje avokada može izdržati i temperaturu preko 270 °C te je idealno za pečenje i bezbrižno za naše zdravlje. 

2. Djeluje kao nutritivni superheroj - osim svojim bogatim masnim okusom, ima u sebi ozbiljne hranjive tvari kao što su kalij, magnezij i folna kiselina. Također ima prilično impresivnu antioksidativnu vrijednost, a jedna je studija čak pokazala da avokado ulje može zaštititi od štetnog djelovanja slobodnih radikala na staničnoj razini, što dugoročno može pomoći u zaštiti svoje tijelo od određenih bolesti.

3. Čini kožu mlađom i punijom - može uvelike imati koristi za kožu i zglobove kada se konzumira i primjenjuje lokalno. U Francuskoj se artritičarima prepisuje lijek koji sadrži ulje avokada, dok se u Danskoj prodaje kao dodatak prehrani za ublažavanje upala u tijelu. Korištenje lokalno na koži ublažava simptome kožnih bolesti kao što su psorijaza i ostale. 

4. Podiže imunološki sustav - svi znamo da bismo trebali jesti raznovrsno, miješano voće i povrće kako bi dobili cijeli spektar hranjivih tvari u našem tijelu. Ulje avokada dokazano poboljšava sposobnost našeg tijela da apsorbira hranjive sastojke karotenoida. Karotenoidi su fitonutrijenti koji daju boje voća i povrća. Snažni antioksidansi pomažu potaknuti naš imunološki sustav i jačaju našu obranu od bolesti. 

5. Smanjuje potrebu za unošenje šećera - a to je svakako dobra vijest! Ako spadate u onu kategoriju koja poseže za slatkišima u popodnevnim satima, ulje će vam pomoći da to smanjite. Bogato je vitaminom K za koje je utvrđeno da regulira šećer u organizmu kao i osjetljivost na inzulin. I ne samo to, bogat sadržaj oleinske kiseline može podići dobar kolesterol, dok smanjuje razinu lošeg. Treba obratiti pozornost da je ulje prilično kalorično stoga svakako valja pripaziti na unos. 

6. Regulira masne naslage oko trbuha - jedno istraživanje je pokazalo da ljudi koji su konzumirali 40 grama (oko 3 žlice) ulja tijekom četiri tjedna smanjili su masnoće na trbuhu za 1,6 posto u usporedbi s onima koji su konzumirali mješavinu lana i šafranike. Istraživači su otkrili da prehrana bogata mononezasićenim masnim kiselinama može spriječiti raspodjelu tjelesne masti oko trbuha, u prvom redu smanjiti regulaciju ekspresije nekih debelih gena. Jedna žlica ulja sadrži 10 grama mononezasićenih masnih kiselina.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više