Traži

Treba li Zagrebu toliko burger barova?

Treba li Zagrebu toliko burger barova?

Gastronomski trend u porastu

Tekst: Ema Glavina


Fotografija: Facebook,
Pexels,
Unsplash

Dok smo još prije samo nekoliko godina morali dobro razmisliti o tome gdje u Zagrebu možemo pojesti kvalitetan burger, danas se specijalizirani burger barovi otvaraju na mjesečnoj bazi. Kako je došlo do "eksplozije" takvih mjesta u gradu i mogu li svi oni opstati na relativno malom tržištu?

Postoje li uopće ljudi koji ne cijene dobar burger? Osvrnete li se oko sebe i započnete li ovaj razgovor s okolinom, vrlo vjerojatno ćete primijetiti kako nitko nikad nije rekao kako ne voli burgere i popratnu hranu i piće. Naravno, postoje oni koji ovakav tip hrane vole više ili manje, ali rijetko tko može reći da ju uopće ne jede. Unatoč tome što se nikad nije više pazilo oko pravilne prehrane i strogog režima treninga, pojmovi poput "cheat meala" najbolje opisuju stvarno stanje stvari. Čak i najveći zagovornici tzv. fit prehrane će si nekoliko puta mjesečno dopustiti uživanje u burgeru, krumpirićima i obaveznom gaziranom piću.

Kad je riječ o Zagrebu, trebalo je proći mnogo godina da dođemo u situaciju u kojoj se nalazimo danas - burger barove nalazimo na gotovo svakom koraku i postaje sve teže pratiti sva nova mjesta. Još prije samo nekoliko godina se ponuda burgera svodila na pečenjarnice koje kreativi nisu posvećivale pažnju. Danas, pak, možemo birati između burgera s tartufima, smokvama, džemom od luka, curry kremom i brojnim drugim dodatcima. Očito je da Zagrepčani vole jesti maštovite burgere i brojni ugostitelji su to prepoznali. No, može li zagrebačko gastro scena doista podnijeti toliki broj sličnih mjesta? Kako bismo doznali više, kontaktirali smo neke od vodećih burger barova u Zagrebu.

Tvrtka Šakotu, koji stoji iza "Taco's & Burger Barra", pitali smo kako tumači ovoliki interes publike za burgere: "Jednostavno je. Radi se o hrani koja je "napucana" MSG-om, prehrambenim aditivom. U našem slučaju on je prirodan, ali najčešće je umjetan. Takva hrana čini idealnu kombinaciju u smislu uloženog i dobivenog." Zanimalo nas je i što misli o konkurenciji na tržištu te čime se njegov restoran ističe od ostalih. "Za početak, omjer burgera i tacosa je kod nas 50:50. Uz to, konstantno gledamo kako se možemo poboljšati te pratimo ono što se događa na globalnoj razini. Smatram da je do sada već jasno kako smo mi oni koji stvaramo trend koji drugi slijede. Što se tiče moguće zasićenosti tržišta, vjerujem kako će dobra konkurencija pobrinuti da se ono pročisti."

S Marinom Nekićom iz "Papasa" smo također razgovarali o onome što čini dobar burger bar. "Kao i u svemu na tržištu, kad je nešto u trendu, mnogo ljudi vidi priliku za potencijalni prosperitet, pa je takva trenutna situacija i s burgerima. No, stvarnost je uvijek drugačija kada doista počnete raditi, a koncept nije dorađen. Svjedoci smo "copy paste" modela u svakoj branši, pa tako i tu. Zagreb može podnijeti puno toga, pitanje je samo koliko dugo." Na pitanje što "Papas" najviše izdvaja od konkurencije odgovara da je riječ o konstantnom radu, rigoroznoj kontroli namirnica te "življenju" posla 24 sata, 7 dana u tjednu. Htjeli smo doznati i kako gleda na rastući broj konkurencije, a njegov je odgovor išao u optimističnom smjeru: "Vjerujemo kako je veća ponuda, odnosno konkurencija nužna i potrebna. S njom dolazi i zahtjevnija publika, a na površinu isplivaju samo najizdržljiviji. Ili najfiniji! Kad motivacija stiže iz pravih razloga, kad postoji snažna želja za vrhunskom ponudom, kad se trudite zadovoljiti nepce djeteta ili žeđ gradskog "štemera", kad osluškujete goste i napokon, kad se pitate što možete ponuditi, umjesto što možete dobiti,sve dobije smisao."

Jedno od mjesta koje posjećuju svi zaljubljenici u burgere je svakako i "Burgeraj", pa smo za mišljenje oko ove teme htjeli upitati i tim koji stoji iza ovog uspješnog projekta. Odmah na početku su se složili kako je došlo do hiperinflacije burger barova, ali i naglasili kako ona nije specifična samo za Zagreb. Kažu kako rijetko koja hrana može biti tako slasna kao dobro pripravljen burger - dio je pop kulture i savršeni guilty pleasure. "Sudjelujemo u stvaranju nove generacije burgera, napravljenih od kvalitetnih namirnica i uz odmak od imidža "junk fooda". Taj proces donio je zanimljivo iskustvo; jedete nešto slasno i neuredno rukama, u neformalnoj atmosferi, a kvalitetom daleko odmaklom od tipičnog fast food-a. Savršeno je višedimenzionalan, zato je popularan." Ističu i kako stalno prate ponudu na tržištu te ne rade kompromise kad je u pitanju kvaliteta namirnica ili pak najvažnija dio dobrog burgera-obrada mesa.

Na pitanje o zasićenosti tržišta ovakvim konceptima, odgovaraju kako se još niti jedan relevantan bar nije zatvorio. No, primjećuju još jednu zanimljivost. "Ono što je zabrinjavajuće u cijelom procesu hiperinflacije burger barova jest podcjenjivanje publike. A dobar burger ne događa se po inerciji, tako da primijetite da su burgeri popularni pa stavite komad prosječnog mesa u pecivo, dodate priloge neobičnih naziva, koje gost mora 5 minuta guglati da bi shvatio što jede. Uz publiku koja se sve više educira i zahtijeva iskrenost i kvalitetu, ne nadamo se da će se broj reducirati, već baš suprotno - da će proces ići u smjeru povećanja kvalitete. A ako već netko mora otpasti, bit će to upravo oni koji podcjenjuju ciljanu publiku."

Za kraj, razgovarali smo i sa Stellom Fortunom iz "Rocket Burgera". Slaže se kako burger barova u Zagrebu doista ima sve više, no i ona to vidi kao pozitivan pomak. "Ovo je tek početak. Tek sada možemo govoriti o burger sceni u Zagrebu. Scena podrazumijeva konkretne aktere koji se međusobno natječu i nadopunjuju jer kada imamo tek nekoliko pokušaja ne možemo govoriti o pravoj sceni. U Zagrebu sada dolazi do sazrijevanja i smatramo da po ovom pitanju komotno možemo stati uz bok ostalim metropolama." Nastavlja objašnjavati kako je potrebno promijeniti percepciju burgera kao usputne i loše hrane. Ako su namirnice organski uzgojene i pažljivo pripravljene, može se raditi o vrhunskom obroku. Pitali smo je i koliko je osjetan porast konkurencije: "Za sada vidimo samo rast, no s druge strane, naravno da svi koji se ne uspiju maknuti iz faze eksperimenta ne mogu dalje, kao ni oni koji nisu posvećeni stvarnoj kvaliteti."

Naposljetku, veseli je što su kolege počele "hvatati korak", budući da bogatstvo i raznolikost u ovom smislu Zagrebu itekako trebaju. Bilo kako bilo, neupitno je da Zagrepčani sad imaju širok izbor burger barova i navikavaju se na veći standard. Prepečeno meso, list zelene salate i kečap uglavnom više nikome nisu dovoljni: naučili smo tražiti više i cijeniti svoj novac. Na ugostiteljima, pak, ostaje da svoju ponudu stalno unaprjeđuju te da se međusobno potiču da stalno odlaze korak dalje. Jedino si na taj način mogu osigurati siguran opstanak na tržištu. 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više