Traži

Znate li da nas neka hrana zbilja čini sretnijima?

Znate li da nas neka hrana zbilja čini sretnijima?

Ili kako s hranom popraviti raspoloženje


Fotografija: buro247.au

McDonald's možda ima frazu happy meal, ali budimo iskreni - osjećamo li se baš uvijek sretno i prepuni energijom nakon što pojedemo hrpu visoko prerađene pržene hrane? Možda u tom trenutku imamo jaku želju za tom hranom, ali se često nakon toga osjećamo "teško", nemamo u organizmu kvalitetne energije i jedino što želimo jest otići spavati, što je najgora opcija nakon obroka. Od nekih zdravijih namirnica koje konzumiramo pak imamo puno više energije i osjećamo se sretno. Zbilja postoje obroci koji nas čine sretnijima, odnosno postoje namirnice koje potiču dobro raspoloženje. Isto tako postoje namirnice koje potiču lošija raspoloženja, a uz nekoliko jednostavnih savjeta možete naučiti kako da prehranom uvijek potaknete svoje dobro raspoloženje.

Namirnice koje nam pomažu u popravljanju raspoloženja i doprinose normalnoj funkciji mozga jesu mahunarke, orašasti plodovi, sjemenke, dobre masti koje možemo pronaći u ribi, zatim avokado, losos, puretina i banane. Ako jedemo ovu svježu hranu bogatu sastojcima koji su bitni za normalnu funkciju organizma, opskrbit ćemo tijelo hranjivim tvarima koje su potrebne našim neurotransmiterima i održavaju naš živčani sustav zdravim. Kada se osjećamo iscrpljeno, vjerojatno nam fale vitamini kao što su B12, B6, željezo i vitamin D, a konzumacijom ovih namirnica ih ponovo unosimo u tijelo te nam to popravlja raspoloženje i daje više energije. 

S druge strane kada konzumiramo hranu koja u sebi sadrži previše prerađenih šećera, loših masti te alkohol, onda crpimo hranjive tvari iz našega organizma i nakon toga se osjećamo tromo i iscrpljeno, što u konačnici kvari naše raspoloženje. Visoko prerađena hrana koja u sebi sadrži puno aditiva, soli i šećera daje nam trenutačan privid ugode, ali nakon što krene sami proces prerade hrane počinjemo se osjećati zbilja loše. 

Ako želite popraviti svoje raspoloženje, u svoju prehranu ubacite namirnice kao što su mahunarke, na primjer leću i slanutak jer su bogati željezom i folnom kiselinom. Zatim, biste svakako trebali ubaciti losos jer sadrži esencijalne masti koje su važne za normalnu funkciju mozga te potiče proizvodnju serotonin, koji je naš hormon sreće. Uz to svakako morate konzumirati banane, orašaste plodove, jaja, ali i složene ugljikohidrate, kao što su cjelovita zrna, zob i smeđa riža. Ono što svi odavno znamo jest da prehrana utječe na sve aspekte našeg života i da bismo trebali paziti što unosimo u svoje tijelo jer s pravilnom prehranom održavamo naše zdravlje, a kako se čini i raspoloženje. Stoga, nemojte hranu uzimati olako i ići linijom manjeg otpora, nego uključite ove namirnice i budite svjedoci pozitivnih promjena.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više