Search

Što je self-care i kako ga prakticirati?

Što je self-care i kako ga prakticirati?

Osluhnite tijelo i psihu za svoju dobrobit

Tekst: D.M.


Image: Unsplash (Max van der Oetelaar)

Ako ste ikad googlali simptome bolesti kojoj ne možete ući u trag i do kraja pretraživanja došli do pogrešnog zaključka da najvjerojatnije imate neku vrstu karcinoma, shvatili ste da ne treba uzimati svaki savjet sa stranica kao što su webMD i Heathline zdravo za gotovo. Bombardirani smo preporukama beauty i wellness gurua koji se često zaklinju proizvodima koje su pronašli u poštanskom sandučiću uz plavu omotnicu - iako to ne znači da neki od tih proizvoda neće biti dobar za vas. "Tko se jednom opeče, taj puše i na hladno", kaže stara poslovica. Tako se rodio koncept self-care (eng. briga o sebi). Spavanje, pravilna prehrana i vježbanje zaista su postali središta brige o sebi, a proizvodi koji se vrte oko njih niču svakodnevno. Ako se nešto čini kao dobra ideja, svakako vrijedi pokušati, no self-care filozofija savjetuje nas da osluhnemo svoje tijelo i psihu i analiziramo utjecaj nekog proizvoda, dijete ili režima tjelovježbe i nastavimo ga koristiti samo ako nam stvarno odgovara, a ne tek zato što je trendi. U nastavku pronađite nekoliko savjeta koji će vam pomoći da bolje slušate sami sebe.

Prehrana: Jedite intuitivno

Umjesto da se odvažite na mukotrpan put do smanjenja kilograma po strogim smjernicama neke dijete, razmislite možete li se zaista odreći svih namirnica koje ona zabranjuje ili jede li vam se uopće sve što diktira. Iako će ovaj alternativni proces možda potrajati kudikamo dulje - nakon svakog jela osvijestite reakcije vašeg tijela: ako se osjećate napuhano, tromo ili uočavate promjene nakon nekog vremena (poput prištića nakon previše šećera), odbacite ili barem smanjite unos namirnica koje vam škode. To je početak stvaranja vlastite dijete koja će dati razultate kojima ćete biti višestruko zadovoljniji.

Duh: body positivity

S otvorenijim pogledom na ljepotu, novo doba nas je dovelo i do razmišljanja o tome kako možda zaista nije bitno kako izgledamo, već kako se osjećamo. Kada kao prioritet postavimo način na koji tijelo funkcionira, umjesto kako izgleda, postajemo sretniji. To nije izlika za lijenost i prejedanje, već pokušaj da se riješimo šablona u koje se, napokon sve manje pokušavamo utrpati. Nove nas generacije uče kako je svatko lijep na svoj način i ističu kako svatko treba pokazati svoju jedinstvenu ljepotu, ne ukalupiti se u neke zastarjele standarde.

Što je self-care i kako ga prakticirati? (фото 1)

Tjelovježba: Zamijenite standardiziranu fitnes rutinu onom koja vam odgovara

Razni programi i tečajevi odličan su način da dovedete svoje tijelo u red. Nemojte se ograničavati na teretanu, ako ju shvaćate isključivo kao obavezu. Mnogima je ona idealna, a to je sve što je bitno kada je o vježbanju riječ, no zapitajte se: Je li vam draže vježbati u samoći ili u grupi? Odgovara li vam više interijer ili svjež zrak? Volite li žive ili mirnije pokrete? Ako niste sigurni, pogledajte nekoliko videa raznih oblika vježbanja i pokušajte onaj kojem instinktivno gravitirate. Ako uživate dok ga izvodite, vjerojatnost da ćete mu se vratiti je mnogo veća. Također, ne zaboravite da je hlađenje je neizostavni dio tjelovježbe. Kao kad izlazite iz toplog prostora u hladni, nagli prestanak aktivnosti loš je za cijeli organizam, posebice ako je tjelovježba bila vrlo intenzivna. Ako trčite, pri kraju trčite sporije, sve dok se trk ne pretvori u hod. Ako trenirate snagu, ne zaboravite istegnuti mišiće.

Psiha: Naučite osjećati sve osjećaje

Ako izbjegavamo osjećaje poput tuge ili stresa, zapravo ih tek skrivamo i odgađamo. Oni će se manifestirati u obliku prejedanja, pijanstva ili shoppinga. Negativni su osjećaji nepoželjni samo u nekim situacijama - na poslu ili u svečanim prilikama - u svoje slobodno vrijeme dajte si oduška i budite tužni, bijesni i ljubomorni. No, baš kao što je loše neprestano se tjerati biti pozitivan, pozvane loše emocije mogu nas odvesti ka depresiji. Ne zazivajte negativne osjećaje kada ih nema, već uživajte u stanju uravnoteženih osjećaja nakon ispuhivanja ventila.

Leave a comment

više