Traži

Čari velegrada kroz objektiv Nikole i Tamare Stokanović

BURO.

Fotografija: Nikola i Tamara Stokanović

Nakon što smo objavili priču iz Portugala, sjajan fotografski par Stokanović je za Büro 24/7 podijelio svoje dojmove vječno budnog grada

Poslije deset sati leta stižemo na JFK. Stajemo u red za taksi. Ubacujemo kofere i krećemo. Oblačan i maglovit dan u New Yorku. Prelazimo most Williamsburg, upijamo sve što možemo obuhvatiti pogledom. Odjednom, s desne strane, pojavljuje se Empire State Building, gusta panorama Manhattana... Stižemo ispred zgrade u 3. Istočnoj ulici, gdje smo iznajmili mali stan s pogledom na park. Taman.

Büro 24/7 putopis: New York (фото 1)

Büro 24/7 putopis: New York (фото 2)

Prvih pet dana smo svuda išli pješke. Imali smo dugačke rute, od 3. pa sve do 84. ulice i nazad. Kad se gleda mapa Manhattana, čini se da je sve blizu, a u stvari, blokovi su ogromni, pogotovo ako ste turist, kojem sve odvlači pažnju. Ipak, karta nam i nije toliko trebala, skoro i da je nismo koristili. Toliko se jednostavno snaći kroz ogromne avenije i poprečne ulice.

Büro 24/7 putopis: New York (фото 3)

East Village, gdje nam je bio stan, prethodnih je godina postao hip mjesto. Kad smo rezervirali smještaj to nismo ni znali. Prepun je malih restorana, caffe barova, galerija, knjižara, radnji mladih dizajnera nakita, namještaja, odjeće. Noću su ulice prepune jer ima i dosta klubova. Što se lokacije tiče na dobrom je mjestu, jer su blizu SoHo i West Village, koje smo obilazili gotovo svaki dan. Prepoznatljiva arhitektura, sve izgleda baš kao na filmovima. Fasadna opeka, požarne stepenice, uski prozori i njihov pravilan raspored na pročeljima. Igra svjetla i sjena čini grad gotovo nestvarnim, posebnim i fotogeničnim. Je li zbog prevelike refleksije ili nečeg drugog, ne znam, ali gradu daje jedinstven izgled. Meatpacking District, Tribeca, Financial District, Little Italy, China Town, Upper East Side, West Side... svaka četvrt je priča za sebe.

Büro 24/7 putopis: New York (фото 4)

Büro 24/7 putopis: New York (фото 5)

Toliko razlika u jednom gradu! Preko sto različitih nacionalnosti, vjeroispovijesti, kultura, sve spojeno u jedno i funkcionira savršeno. Dok smo se šetali ulicama imali smo osjećaj kao da smo u svom gradu, kao da tu pripadamo. Ni u jednom trenutku se nije dogodio prijek pogled, neljubaznost ili nešto slično. Svi su nas pitali odakle smo, što smo sve obišli, gdje izlazimo za vikend. Iako nekome sa strane sve to izgleda pomalo "namješteno" svakako prija, na odmoru ste, i ništa više od toga vam ne treba. Imali smo omiljen caffe bar La Colombe, u kojoj smo uvijek ćaskali s konobarima. Dan prije polaska su nas častili kavom i omiljenim kroasanom s bademima.

Büro 24/7 putopis: New York (фото 6)

Iz naše perspektive i iz priča pojedinaca koji duže od 20 godina žive i rade u NYC- ju, stekli smo utisak da se puno radi - "Time is money". Sve vam može biti jasno kad ujutro izađete na ulicu, kada je "rush hour" i vidite ljude kako jure i žure da stignu do metro stanice i ne propuste svoj vlak.

Büro 24/7 putopis: New York (фото 7)

Büro 24/7 putopis: New York (фото 8)

Büro 24/7 putopis: New York (фото 9)

Tko voli burgere? Shake Shack, odlično zamišljen koncept koji još bolje funkcionira. Fast food restoran, veličine oko 30 četvornih metara, ima najljepšu terasu - Madison Square Park. Čekali smo u redu sigurno 15 minuta, ali i to je dio koncepta. U parku ste, uživajte! Za vrijeme ručka, društvo su nam pravile i vjeverice koje su stajale ispred nas i uredno čekale svoj dio.

Büro 24/7 putopis: New York (фото 10)

Büro 24/7 putopis: New York (фото 11)

Obišli smo sve što svaki turist može obići za 14 dana. Metropolitan Museum of Art, American Museum of Natural History, MoMA, Guggenheim Museum, 9/11 Memorial, DUMBO četvrt, Central Park, High Line... Naravno, Empire State Building i Top of the Rock. Poslije redova i tri kontrole, kad izađete na terasu osamdeset šestog kata - to je to! Doslovno ste na vrhu svijeta!

Büro 24/7 putopis: New York (фото 12)

Uh, ima još toliko toga. U stvari, dosta smo i propustili. Za četrnaest dana svakako je nemoguće obići sve što želite u gradu kao što je New York. Mislim da vam nitko ne može u potpunosti dočarati atmosferu, osjećaj i scene s ulica NYC-a. Morate to sami doživjeti!

Büro 24/7 putopis: New York (фото 13)