Traži

3 ključna nutritivna savjeta za zdrav život

3 ključna nutritivna savjeta za zdrav život

Sve što trebate zapamtiti


Fotografija: buro247.com.au

Želite se hraniti zdravo, ali ne znate koji je režim prehrane najbolji? Zaboravite na složene programe i nemoguće zahtjeve, donosimo vam tri ključna pravila koja ste već znali, ali ste zaboravili na njih

Zdrava uravnotežena prehrana nije toliko kompleksna kakvom je neki stručnjaci vole prikazivati. Najveći problem koji se javlja kod ljudi koji aktivno prate i prilagođavaju svoju prehranu jest nedosljednost. Često se nađemo u zamci da u želji za savršeno reguliranom prehranom krenemo istraživati razne komplicirane režime koji iziskuju nerealne i potpuno neprilagođene našem tijelu žrtve. U moru supernamirnica i superrecepata često zaboravljamo slušati svoje tijelo, izlažemo ga suludim programima "zdrave" prehrane i, u trenutku slabosti, šokiramo najgorim nezdravim namirnicama. Sve to predstavlja veliki stres za organizam i zato smo izdvojili 3 ključna pravila koja će vas podsjetiti što znači normalna zdrava prehrana.

 

1. Jedite obroke sjedeći i razmišljajte što jedete

Sasvim očito pravilo koje vrlo često i nesvjesno kršimo! Problem nisu obroci koje jedemo u sjedećem položaju za stolom kao ljudi, već sva ona hrana koju unesemo usput, između obroka, na pauzi, uz film, uz kavu – posebice su kritične one neodoljive namirnice poput čokolade ili komada torte ili kakvog keksića. 

Da pojednostavimo stvari, zapitajte se sljedeće: Je li ovo što upravo jedem biljnog ili životinjskog porijekla? Ako je zapakirano u paket, sadrži li sastojke isključivo biljnog ili životinjskog porijekla?

Kad doznate odgovor, lakše ćete moći pratiti svoju prehranu i porijeklo hrane. 

 

2. Pripazite na količine

Zaustaviti se na vrijeme dok pakiranje nije do kraja ispražnjeno nemoguća je misija, pogotovo ako se radi o slatkome.  S druge strane, možete li se sjetiti kad vam se zadnji put dogodilo da niste mogli prestati jesti jabuku, mrkvu ili ribu? Zdrave prirodne namirnice brže će vas zasititi i zadovoljiti pa ćete lakše pripaziti na količine. 

Ako smatrate da biste trebali smršavjeti 2 – 3 kilograma, količine bi vam trebale biti primarna briga, jer je na kraju dana bitan zbroj svih unesenih kalorija. 

 

3. Fokusirajte se na namirnice biljnog porijekla

Udio povrća ili voća u svakom bi obroku trebao prelaziti 50 %. Zašto je to dobro? Povrće je nutritivno najcjelovitija namirnica koja ima niski udio kalorija, a farme raznih vrsta povrća su ujedno i najmanje štetne za okoliš. Ukratko, povrće je zdravo za vas i cijeli planet. 

Ova su tri pravila ključna u svakoj prehrani, doduše to nisu jedina pravila, ali sadrže bit pravilne prehrane. 

 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor