Traži

3 stvari koje sigurno niste znali o tjelovježbi

3 stvari koje sigurno niste znali o tjelovježbi

Što je mit, a što istina?


Ako ste ovaj predljetni period odlučili iskoristiti u svoju korist u smislu tjelovježbe, vjerujemo kako vam je jasno da je sada posljednji tren za poduzeti nešto konkretno. Iako će mnogi na tu temu prokomentirati kako nikad nije kasno za krenuti (i stvarno nije) i da je zdravlje najbitniji faktor jer redovitim vježbanjem itekako doprinosite zdravlju, ipak biste trebali znati neke stvari o kojima se možda toliko ne priča, a prilično su bitne. U nastavku vam tako donosimo korisne savjete stručnjaka koji će razbiti mitove na koje svi često nailazimo kad je riječ o tjelovježbi...

1. Više od 45-55 minuta vježbanja je besmisleno

Da, 45-55 minuta je sasvim dovoljno. Istraživanja su pokazala 45-55 minuta vježbanja optimalan i ujedno najučinkovitiji vremenski okvir za postizanje najboljih rezultata. Više od sat vremena vježbanja uzrokuje prekomjerno lučenje kortizola u tijelu koji može negativno utjecati na rezultate koje smo postigli dizanjem utega (kao i ostalih vježbi snage). Bit je vježbanja dovesti tijelo do točke u kojoj stimuliramo metabolizam, ali ga pritom ne iscrpljujemo i ne dovodimo u stanje fizičkog stresa. 

2. Dobro je izvoditi iste vježbe određeni vremenski period

Iako je u tjelovježbi raznovrsnost vrlo važna kako bi se izbjegao osjećaj dosade i zasićenosti, međutim, kad je riječ o dobivanju snage vrlo je važno tijelu omogućiti dovoljno vremena kako bi se ono prilagodilo određenim pokretima koji će poticati rast mišića. Naime, postoji nekoliko oprečnih zakonitosti vezanih uz vježbe snage -prilagodba i varijacije. Ako neprestano mijenjate vrstu ili način izvođenja vježbe, vaše se tijelo ne može prilagoditi određenom pokretu niti može razvijati ciljanu mišićnu skupinu. Međutim, ponavljate li konstantno isti tip vježbe istim intenzitetom, vaše tijelo u određenom trenutku dosegne svoj vrhunac i ne može dodatno napredovati. Kako se nijedan od spomenutih scenarija ne bi dogodio, dobra je ideja razraditi plan vježbanja i pokreta koji svakog tjedna možete razvijati i prilagođavati. 

3. Dobro je mijenjati režim tjelovježbe svaka 4-6 tjedana

Kao što smo već spomenuli, potrebno je držati se zadanog plana vježbanja, ali je isto tako važno da se tijelo ne navikne previše na režim koji slijedite. Istraživanja su pokazala da mijenjanjem režima tjelovježbe svakih 4-6 tjedana postižemo najučinkovitije rezultate. Upravo je taj vremenski period optimalan da se tijelo prilagodi i savlada određeni tip i intenzitet pokreta, a da pritom ne dosegne svoj vrhunac nakon kojeg razvoj mišića počinje stagnirati. 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar

više