Search

Jesu li su trčanje i hodanje dovoljni da ostanete u formi?

Jesu li su trčanje i hodanje dovoljni da ostanete u formi?

Tekst: Manda Javorina


Image: BURO.

Je li ovo pravo vrijeme da se vratimo osnovama? Odgovor je u velikom broju slučajeva: da. Osim toga, trebalo bismo otkrili što je optimalno u sadašnjim uvjetima te racionalizirati ono što ulažemo i ono što dobivamo natrag. A to se odnosi i na vježbanje. Kretanje nam je otežano, ali nije onemogućeno i postavlja se pitanje jesu li trčanje i brzo hodanje dovoljni da se ne izgubi forma? Naravno, ako imate uvjeta za online treninge, oni su odlična opcija, a mogućnosti su praktički neograničene i kreću se od retro videa pa sve do joge za početnike (čuvajte se naprednih opcija ako ih niste prethodno već radili sa instruktorom). Ipak, ovi treninzi nisu uvijek izvedivi - nekome je potreban nadzor zbog povreda, netko ima susjedi koji na najmanju buku gube razum (i u ovoj situaciji imaju još tanje živce), a neki su jednostavno željni malo svjećeg zraka. Pa, je li dovoljno jednostavno izaći iz kuće i pokrenuti se?

Jesu li su trčanje i hodanje dovoljni da ostanete u formi? (фото 1)

Ima puno razloga zašto su brzo hodanje i trčanje dobri za vas

U velikom broju slučajeva, kada nam ono na što smo navikli odjednom više nije dostupno, vrlo je lako odustati. Ali da raščistimo to odmah za početak, ako ste redovito trenirali prije karantene, nema nikakvog razloga da sada u potpunosti dignete ruke od vježbanja. Prilagodite se.

I brzo hodanje i trčanje su, kao i sve druge forme kardio vježbi, odlični za srce. LISS iliti "low intensity steady state" aktivnosti poput sporog jogginga čine vas izdržljivijim, a intervali s pojačanom brzinom grade snagu.

Mnoga istraživanja potvrđuju da i trčanje i brzo hodanje imaju pozitivan efekt na raspoloženje, mogu izoštriti um i pomažu vam bolje spavati (samo neki od razloga zbog kojih biste trebali vježbati, a koji nemaju nikakve veze s gubljenjem ili održavanjem težine). Tijelu će i promjena vrste aktivnosti odgovarati, ali pripremite se na upalu mišića listova.

Jesu li su trčanje i hodanje dovoljni da ostanete u formi? (фото 2)

Promjena vježbi će promijeniti i vaše tijelo

Nećemo se lagati: ako ste do sad trenirali s opterećenjem i prebacite se samo na trčanje ili brzo hodanje, to će se poslije izvjesnog vremena primijetiti. Ako ste navikli uglavnom izvoditi kardio treninge poput spinninga ili plesa, promjena će biti manje vidljiva. Dakle, iako su trčanje i brzo hodanje odlični kardio treninzi, oni ne mogu da zamijeniti efekte treninga s opterećenjem.

Samo trčanje je veoma intenzivno i opterećuje zglobove mnogo više od hodanja, po efektu podsjeća na preskakanje konopca (zato ako imate problema sa zglobovima, najbolje rješenje je da hodate i pripazite na kojoj podlozi trenirate). Ako trčite, svakako ćete biti u boljoj formi, ali idealno bi bilo i da izdvojite vrijeme i za pokoju vježbu snage. Većina fitness centara sada ima ponudu online kratkih rutina upravo u tu svrhu.

Mršavljenje i održavanje težine

Sve kardio aktivnosti troše više kalorija od treninga snage u trenutku kada ih izvodite (s druge strane, mišićna masa troši više kalorija u stanju mirovanja i zato nam je generalno potrebno i jedno i drugo) i ova činjenica je razlog zbog kojeg većina ljudi poslije kardio treninga osjeća glad. Imajte u vidu da je prehrana najvažniji faktor u ovoj jednadžbi i da je neophodno balansirati je. Jednostavno je, ako ćete pojesti više nego što potrošite, dobit ćete na težini i obratno. Izgladnjivanje apsolutno nije opcija zato što ćete tako izgubiti mišićnu masu - najgori scenarij svake dijete i neodgovarajuće fizičke aktivnosti.

One dane kad idete trčati ili u brzu šetnju, isplanirajte obroke s više kalorija. U ovom trenutku je kvalitetna i uravnotežena prehrana ono na što se treba koncentrirati, ako vas brine težine. više nego na odabir vrste fizičke aktivnosti.

Jesu li su trčanje i hodanje dovoljni da ostanete u formi? (фото 3)

Ne stresirajte se zbog promjena

U fitnessu je, kao i u životu, najvažnije postaviti stvari u perspektivu. Većina ljudi u karanteni neće dostići životnu formu. I to je sasvim u redu, nemojte dopustiti da vas Instagram uvjeri u suprotno. No, to ne znači da ne možete održati nivo kondicije. Ne brinite se ako primijetite promjene u ogledalu, ono što je važno je ne odustati od kretanja i optimalnog iskorištavanja ove teške situacije. Riječ "optimalno" ne znači i maksimalno, da ne bi bilo zabune.

Možda će vam se tijelo malo promijeniti, možda ćete biti manje mišićavi, možda se malo udebljati. Ali je li to sad zaista najbitnija stvar? Nije. Najbitnije je ostati zdrav, zar ne? Za to je sasvim dovoljno da se krećete.

Leave a comment

više