Traži

Kako smo se totalno navukle na spinning

Kako smo se totalno navukle na spinning

I zašto bi se nešto slično moglo dogoditi i vama

Tekst: Ema Glavina


Fotografija: Denis Butorac

Ne smatram se sportskim tipom. Ne u smislu da sam jedva prolazila nastavu iz tjelesnog ili da imam dvije lijeve noge, dapače. Kroz osnovnu i srednju školu sam uživala u graničaru, odbojci i košarci, pa onda i u tome što smo rezultat igre doživljali toliko ozbiljno da smo zbog njega znali međusobno ne pričati do sljedećeg dana. Međutim, nakon tih obaveznih sati i odrađene nastave (nešto smo sitno još morali odvježbati i tijekom fakulteta), u moju definiciju dobro provedenog slobodnog vremena nikad ne bi ulazila nepotrebna tjelesna aktivnost, preznojavanje ni povišeni puls. Umjesto toga, uvijek ste me mogli naći u nekom lijepom baru s kavom u ruci, nekom novom restoranu koji sam što prije morala isprobati, u kinu na projekciji kakvog novog filma... Ukratko, bilo gdje osim u nekoj dvorani i u bilo čemu osim u sportskoj opremi.

Ne kažem da sam danas potpuno drugačija osoba i da ne pijem kave ili, ne daj bože, ne posjećuje restorane i češće nego što to želim priznati.  Ne, sve su to i dalje moje omiljene aktivnosti, ali im se kroz posljednjih godinu dana pridružila još jedna. Pokoje slučajno gledanje emisija poput Dr. Oza, pokoji zalutali klik na kakav clickbait naslov o brizi za naš organizam i, na kraju krajeva, pokoji kilogram viška koji signalizira da neću vječno moći jesti što god poželim i to ne osjetiti, doveli su me do situacije u kojoj sam odlučila da, ako se već ne planiram ozbiljnije baviti prehranom i prekrižiti ugljikohidrate iz života, moram krenuti s treninzima.

Kako smo se totalno navukle na spinning (фото 1)

Nisam imala točnu predodžbu o tome što želim ni što bi mi moglo odgovarati, ali sam znala dovoljno o svom karakteru da nisam ni pomišljala trenirati samostalno - grupni treninzi bili su moja go to varijanta. Nakon par mjeseci treniranja kružnih i funkcionalnih treninga u obližnjoj teretani, počela sam primijećivati rezultate i bila općenito zadovoljna svojim neočekivano pristojnim radnim navikama. Treninzima, doduše, nisam bila pretjerano oduševljena, ali obavili su ono što su trebali. Plus, relativno sam uspješno izbjegavala konkretnije kardio aktivnosti, što je ionako većini priučenih rekreativaca primarni cilj - što će vam većina bez srama odmah i priznati.

A onda se, sasvim slučajno, dogodila jedna večera humanitarnog karaktera na koju sam trebala ići zbog posla. Sjećam se da je bila zima, petak navečer i zapravo je izlazak iz topline doma bio zadnje što sam htjela, ali obećala sam organizatorima da ću doći i odlučila to odraditi. Kako to obično biva, za moj je stol, opet sasvim slučajno smještena i Klara Benko, žena s kojom sam vrlo brzo ušla u razgovor i koja je, nakon silnih komplimenata ostatka družine za stolom, otkrila da radi kao instruktorica pilatesa, joge i spinninga.

Kako smo se totalno navukle na spinning (фото 2)

E sad, joga i pilates su mi dragi i povremeno ih vježbam, ali spinning? Sve što sam o njemu znala svodilo se na prizore iz serija u kojima bi prebogati likovi bjesomučnim bicikliranjem u zamračenoj sobi uz glasnu glazbu i pomalo agresivnog trenera tobože rješavali sve svoje privatne i poslovne probleme. Također, svi su ti ljudi uvijek izgledali kao da su rođeni aktivni i savršeno definirani. Klara mi je već prilikom večere ukratko objasnila da to i nije baš tako.

"Svatko može voziti spinning. Trener je tu da pojasni kako se namjesti Spinner i u nekoliko dolazaka osoba se zna sama smjestiti. Oni koji voze bicikl lakše se prilagode, no to nije uvjet", rekla nam je i dodala da period prilagodbe, odnosno neki početni spinning, traje četiri do šest tjedana, dok se prvi rezultati mogu vidjeti već nakon nekoliko mjeseci, i to primarno u području nogu i stražnjice". A još kad je spomenula da reducira celulit? Spinnere smo u glavi lagano počeli vrtiti već tijekom drugog ili trećeg slijeda.

Kako smo se totalno navukle na spinning (фото 3)

Večera je završila, a ja sam se ubrzo, potaknuta pričom, našla na svom prvom satu spinninga kod Klare, u adidas Sport Studiu. Nakon godina neaktivnosti i koji mjesec staža vježbanja s opterećenjem, kardio trening, neću lagati, nije bio nimalo lak. Spinning, za razliku od cyclinga američkog tipa koji gledamo na televizi ne dolazi s koreografijom; izmijenjuju se tek stajaće i sjedeće pozicije te položaj ruku na volanu. Koliko teško može biti? Vjerujte mi, jako. Negdje na polovici prvog sata shvatila sam što je Klara mislila kad je rekla da početnici moraju težiti samo tome da "ostanu na spinneru" i iskreno sam mislila da neću dostići ni taj minimum. Sve ti se čini da si okej, a onda si odjednom potpuno mokar i zadihan i kuneš se da više nikad nećeš prismrdjeti sendviču, samo da nešto slično više ne moraš proživljavati.

Prvi sat je prošao, a onda i nekoliko mjeseci, a spinning satove pohodim gotovo religiozno. Znala sam da kardio treninzi načelno dovode do puno boljeg "osjećaja nakon" u usporedbi s, primjerice, treninzima s velikim opterećenjem, ali sam se u to morala uvjeriti sama. Taj osjećaj koji imam nakon sat vremena vožnje spinnera teško je opisati, a moram reći i da ima nešto i u prekrasnom ambijentu u kojem se trening odvija, uvijek savršeno pogođenoj glazbenoj pozadini, ali i ljudima oko tebe svih mogućih godina i tjelesnih oblika, koji se iz sata u sat trude i ne odustaju.

Nikad ne postane lakše (ne bi imalo ni smisla), ali vjerujte mi da vam sve skupa u nekom trenutku postane nevjerojatno zabavno i izazovno, zbog čega i dalje svakog tjedna testiram svoje granice mogućeg. I nikad mi ne dosadi! Štoviše, o spinnigu toliko pričam da me moja bliža okolina pomalo mrzi, a svoju sam kolegicu Dinu Dončević toliko "utlačila" da je na kraju odlučila popustiti i otići samnom na probni sat.

Kako smo se totalno navukle na spinning (фото 4)

"Nakon Eminih entuzijastičnih priča, MORALA sam i ja probati spinning pa sam upisala probni tjedan u adidas Sport Studiju. Dovoljno je reći da sam već idućeg tjedna bila na blagajni i plaćala  članarinu. Meni prvenstveno trening mora biti zabavan, a spinning to je (pogotovo kad vrtim kraj Eme pa stignemo još baciti i koju pošalicu, naravno, samo ako je lakši trening). Iskreno, bilo me strah prvo sata jer mi kardio nije jača strana - zbog problema s kralježnicom već godinama radim vježbe za core i pilates i to je moja jedina tjelovježba (ako vas muče problemi sa skoliozom kao mene, ne morate se bojati spinnera).

Međutim, pozitivna atmosfera koja vlada na treningu, ljudi koji se oko tebe trude, trener koji te tjera da prekoračiš sve svoje granice i nabrijana glazba jednostavno ti ne daju da odustaneš Moram priznati kako sam pohodila teretane i grupne treninge međutim ni na jednom se nisam nikad tako uznojila kao na prvom satu spinninga, a još sam se namjerno "štedjela" s opterećenjem da mogu odšetati do doma.

Tada sam mislila kako je to teško - iako sam s treninga izašla s ogromnim smiješkom na licu, u potpunosti shvaćajući sve o čemu mi je Ema pričala - međutim idući sat nije bio fat burning, već onaj na kojem smo radili s još većim opterećenjem nakon kojeg sam jedva osjećala noge. Ali koliko god mi teško bilo, i koliko god puta pogledala sat tijekom treninga, jedva čekam idući spinning. Prvi rezultati su, barem na mojem tijelu, bili vidljivi jako brzo", reći će vam danas Dina. Trebamo li vas stvarno još nagovarati? Jer ako treba, možemo!

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar