Traži

Razgovarali smo s instruktoricom spinninga i doznali zašto je osvojio cijeli zapadni svijet

Razgovarali smo s instruktoricom spinninga i doznali zašto je osvojio cijeli zapadni svijet

Intervju s Klarom Benko

Tekst: Ema Glavina


Fotografija: Denis Butorac

Nekad vam se može učiniti da su baš svi oko vas u odličnoj formi i svaki slobodni trenutak provode vježbajući, ali to ne može biti dalje od istine. Prije svega, valja se podsjetiti da živimo u vremenu najveće popularnosti društvenih mreža koje slave površnost i idealna su platforma za serviranje iluzija. Ne, najveći porok nisu svima orašasti plodovi i najdraže im piće nije voda, isto kao što nemaju svi savršene trbušnjake ili beach body. Upravo suprotno; valja se podsjetiti da je broj Hrvata koji aktivno vježba alarmantno nizak i da se nalazimo daleko ispod europskog prosjeka. Iz tog, ali i brojnih drugih razloga, smatramo da je bitno pisati o različitim opcijama rekreacije koji se nude i možda potaknuti nekoga da počne živjeti zdravijim životom.

Danas vam donosimo priču o spinningu kroz intervju s instruktoricom Klarom Benko iz adidas Sports Studia, koja nam je objasnila sve o konceptu treninga, razlozima upisivanja, konkretnim učincima i razlozima zbog kojih je nju privukao. Ako vam riječ "spinning" ne zvuči nimalo poznato, reći ćemo da ste njegovu inačicu, američki soul cycling, vjerojatno viđali u svakom drugom filmu ili seriji. Razlika je, ipak, u tome što potonji uključuje rekvizite i koreografije, dok je kod spinninga naglasak stavljen na dobru staru vožnju bicikla - uz cijeli niz nagiba i podizanja, naravno!

Razgovarali smo s instruktoricom spinninga i doznali zašto je osvojio cijeli zapadni svijet (фото 1)

Krenimo od osnova. Kako biste nekome tko za to nikad nije čuo ukratko upisali spinning?

Najkraće rečeno, spinning je trening gdje sudionici vježbaju na nepomičnim biciklima u dvorani.

Postoji li neka specifična skupina ljudi kojoj je on namijenjen ili se u njemu mogu okušati svi koji to požele?

Svaki vježbač vozi prema svojim mogućnostima, te definira sam razinu otpora ovisno o trenutnoj kondiciji i snazi, upravo zato ga mogu voziti svi: osobe nakon oporavka od operacije (leđa, koljena), trudnice, mlade mame, osobe treće životne dobi, rekreativci, ali i sportaši.

Koje su najčešće zablude o spinningu koje ljudi imaju?

Spinning je pretežak, to nije za mene! No, upravo zato je uloga trenera bitna, jer on treba pojasniti i naglašavati da vježbač sam definira i tempo i otpor (težinu) koju može i želi taj dan voziti. Ako je dan bio težak ili je osoba došla prvi put nakon bolesti, može voziti laganije, no ako ima snage i želi rezultat može dati puno više... Na treningu se može izgubiti od 400 do 600 kalorija, ovisno koliko izazoveš sebe.

Razgovarali smo s instruktoricom spinninga i doznali zašto je osvojio cijeli zapadni svijet (фото 2)

Dobro je poznato kako je zapadni svijet već godinama, uvjetno rečeno, opsjednut tim oblikom rekreacije. Kakva je situacija kod nas? Jesu li ljudi još uvijek skeptični prema drugačijim oblicima treninga?

U zadnjih 10 godina sve više ljudi kombinira razne treninge i otvaraju se za nove opcije. Spinning biraju osobe koje žele smršavjeti, ali i oni koji žele održati fit formu za sportove vani, poput trkača ili skijaša.

Vi ste certificirana instruktorica spinninga. Kako se to postaje i znate li koliko vas otprilike ima u Hrvatskoj?

Edukacija za instruktora je, većinom, u inozemstvu. Ja sam se educirala u Ljubljani, Amsterdamu i Rotterdamu. Teško mi je reći koliko instruktora ima u Hrvatskoj, no u svijetu spinning se vozi u više od 100 zemlja i 30,000 klubova. Taj broj sad je vjerojatno i veći.

Razgovarali smo s instruktoricom spinninga i doznali zašto je osvojio cijeli zapadni svijet (фото 3)

Što vas je originalno privuklo spinningu? Gledate li ga drugačije danas, nakon što se godinama njime bavite?

Spinning je trening gdje nema koreografija, mogu uživati u glazbi, osjetiti tijelo i izazivati svoju snagu svaki put drugačije. Ja sam gurman, tako mi je bitno da mogu guštati u hrani, peći kruhove... jer na treningu se sprže sve kalorije! Moja idealna kombinacija su Spinning, joga i pilates. Tako održavam formu, oblikujem tijelo kroz cardio, ali jačam i ravnotežu, koordinaciju, snagu... Bitno je da svatko nađe svoju kombinaciju i da uživa u toj aktivnosti.

Ako biste kroz nekoliko rečenica trebali uvjeriti nekoga da dođe na jedan probni sat spinninga, kako bi one glasile?

Spinning je fantastičan trening za noge, reducira celulit, oblikuje stražnjicu, daje snagu za svakodnevicu, da možeš trčati, hodati, nositi stvari s tržnice...

Pretpostavljam da je ovo pitanje koje vas najčešće pitaju, ali ne mogu ga izostaviti. Koliko brzo dolaze rezultati i na kojim su dijelovima tijela najvidljiviji?

Početni spinning traje 4 do 6 tjedana. Toliko je otprilike potrebno da se vježbači naviknu na Spinner. Jasno, nekima treba puno manje, ovisno o stanju u kojem su došli. Same promjene na nogama vide se iza sata u sat, naravno kad osoba trenira barem 3 puta tjedno i kroz 2 do 3 mjeseca.

Razgovarali smo s instruktoricom spinninga i doznali zašto je osvojio cijeli zapadni svijet (фото 4)

A što je prethodnim iskustvom potrebnim za dolazak na prvi sat? Ima li sa svime uopće veze to što netko možda redovito vozi bicikl? Općenito, zahtijeva li spinning već neku postojeću tjelesnu spremu?

Svatko može voziti spinning. Trener je tu da pojasni kako se namjesti Spinner i u nekoliko dolazaka osoba se zna sama smjestiti. Oni koji vozi bicikl lakše se prilagode, no to nije uvjet. Ispričat ću vam poticajnu priču o gospođi koja je došla na trening negdje u siječnju s ciljem "da može držati tempo s prijateljima koji redovito voze bicikle vani kad je lijepo vrijeme". Iako je bila blizu 60-tih dolazila je redovito i trenirala nekoliko mjeseci. Zadnji mjesec pridružili su joj se na treningu i prijatelji, koji su istih godina. U lipnju te godine svoj sedmodnevni godišnji iskoristili aktivno i vozili Zagreb - Pelješac biciklima!

I za kraj, što nam je sve od opreme potrebno za prvi trening? S čime trebamo doći?

Za trening je potrebna sportska odjeća i obuća, ručnik i voda. Od svega najvažnija je želja da budemo zdravi, aktivni i da uživamo. Tada ćemo uložiti trud koji će se dugoročno isplatiti i omogućiti bolju kvalitetu života.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar