Search

Razmišljate o cyclingu? Evo što sve trebate znati

Razmišljate o cyclingu? Evo što sve trebate znati

Cycling - unutarnji biciklizam


Image: buro 247.ru / Maico Amorim

Zašto je potrebno piti vodu tijekom treninga i nositi posebnu opremu samo su neke od stvari koje ćete saznati u ovom tekstu

Veljača je već lagano na odmaku, teretane se pune ljudima, a još koji stupanj više natjerat će nas da izvučemo bicikle iz spremišta i zamijenimo tramvaje svježim zrakom. Ponekad smo u nedoumici koju rekreaciju odabrati za sebe i manje je važno idemo li na yogu ili cross fit, bitno je da se krećemo. Cycling ili unutarnji biciklizam (uz trčanje, naravno) već je neko vrijeme popularan trening i u Hrvatskoj, a mi smo odlučili saznati baš sve o njemu. 

 

Kako je nastao cycling i otkuda je došao? 

Američki biciklist Ivan Goldberg, kao veliki ljubitelj fitnessa odlučio je "kreirati" lagani stacionarni bicikl i smjestio ga u svoj stan te krenuo provoditi obuku. Takav stil treninga u potpunosti imitira aerobne treninge visokog intenziteta u kojem aktivno rade baš sve skupine mišića. 

Trening 

Trening obično traje 40 do 60 minuta. Možete pedalirati i sami, kao i Goldberg, a možete se priključiti i nekoj skupini te vježbati u društvu. Vatrena glazba i stimulirajući trener povećat će stopu brzine, a pedaliranje uzbrdo ojačat će vam sve mišiće u tijelu. Ako vam je bicikliranje dosadno, mogli biste se predomisliti kad isprobate ovakav trening.  

Zašto je popularan

Visoki intenzitet intervalnog treninga najbolji je način za rješavanje viška kilograma. Pokreće se čitav kardiovaskularni i respiratorni sustav u tijelu. Trening poboljšava ukupnu izdržljivost koja će biti korisna u gotovo svim vrstama fizičke aktivnosti. Ljudi vole ovu vrstu treninga jer je potrošnja kalorija vrlo velika u relativno kratkom vremenu. Nema utjecaja opterećenja na zglobove koljena i kralježnice što je često problem u klasičnom bicikliranju. 

Razmišljate o cyclingu? Evo što sve trebate znati (фото 1)

Tijekom treninga javlja se protok krvi u mišiće što pozitivno utječe na opće stanje zbog zasićenja mišića kisikom i hranjivim tvarima. Kao posljedica toga, potkožni masni sloj propada i smanjuje se ukupna tjelesna masnoća, mišićni tonus dolazi bez znatnog povećanja veličine. Trening ima pozitivan učinak na tijelo i sa psihološkog i emocionalnog stajališta. Uz jačanje srčanog mišića, poboljšava se funkcija kardiovaskularnog sustava, a tu je i ubrzanje metabolizma, a senzacija emocija koja je uključena u priču smanjuje stres i daje osjećaj lakoće nakon treninga. 

Što možete učiniti prije treninga 

Unatoč činjenici da nema posebnih ograničenja, prije vježbanja, stručnjaci preporučuju jesti. Optimalno vrijeme za obrok prije treninga je jedan i pol do dva sata. Ako tek krećete u teretanu po prvi put, prije cyclinga bi bilo dobro malo ojačati noge jer glavni posao ovog treninga leži upravo u mišićima ekstremiteta. 

Kako poboljšati učinkovitost treninga

Za vrijeme vježbanja potreban je dovoljan unos vode. Preporučuje se piti povremeno u malenim gutljajima čak i ako niste žedni. To će olakšati rad srca i pridonijeti povećanju izdržljivosti tijekom vježbanja. Početnicima se savjetuje nekoliko laganih treninga prije da se tijelo i organizam prilagode tom ritmu. Što se tiče odjeće, ključne su kratke biciklističke hlačice koje imaju podebljano dno jer će se tako u potpunosti izbjeći nelagoda tijekom treninga, ali i sljedećih dana. Također, treba se poštovati raspored treninga te se preporučuje dva do tri odlaska, maksimalno četiri. Tako će opterećenje svakog treninga biti optimalno i neće doći do pretreniranosti. Važno je i održavati pravilnu prehranu i pritom se ne misli na dijetu koja se prakticira određeno razdoblje, već konstantno uravnotežena prehrana. 

Razmišljate o cyclingu? Evo što sve trebate znati (фото 2)

Pogreške tijekom vožnje biciklom 

Što se tiče odjeće uvijek je bolje odabrati uobičajene tajice ili kratke hlače. Treba dobro uštimati bicikl, posebno sjedište. Ako ste prvi put došli na trening važno je to naglasiti kako bi dobili najbolji program za sebe. Tenisice trebaju biti čvrstih potplata i uvijek biti fiksirane za pedale. Najčešće pogreške koje rade vježbači je vježbanje na prazan želudac, a glad može uzrokovati hipoglikemiju - oštar pad razine šećera u krvi, što u pratnji lošeg zdravlja može uzrokovati nesvjesticu. Što se tiče tehničkih stvari, često je prisutan netočan položaj koljena za vrijeme pedaliranja ili pogrešan položaj tijela. No, kako bi se to izbjeglo treba samo pažljivo slušati trenera. 

Zablude o biciklizmu

Najčešće pogreške i rašireno mišljenje među ljudima je da na ovom treningu rade samo noge, što uopće nije istina. Okretanjem pedala, osim nogu uključeni su i trbušni mišići i mišići leđa koji pomažu kako bi tijelo bilo stabilno i u pravilnom položaju. Ako trening uključuje različite plesne pokrete rukama i tijelom, to stvara dodatnu dimenziju. U potpunosti su razrađeni mišići ruku, ramena i prsa. Još jedan mit o biciklizmu je stradavanje zglobova koljena. Za vrijeme aktivnosti u koljenu se javlja zajednička stabilizacija koja mu jamči dobru pokretljivost i jačaju se mišići nogu. Potrebno je pravilno podesiti bicikl, usavršiti okretaje pedala, slušati trenera i biciklizam će vam se uskoro uvući pod kožu. 

Related articles

Buro 24/7 Selection

više