Traži

September Is the New January! U novu sezonu vježbanja s Farmacia Sportskim savjetovalištem

September Is the New January! U novu sezonu vježbanja s Farmacia Sportskim savjetovalištem

Zdrave odluke

Tekst: BURO.


Fotografija: PR

U Zagrebu je početkom tjedna održana promocija Men's Health časopisa za rujan. Osim što je ovom promocijom predstavljeno novo rujansko izdanje Men's Healtha kojeg krasi fitness influenser i trener Ante Burazin poznatiji kao Fit Medo predstavljena je i nova sezona vježbanja uz Farmacia Sportsko savjetovalište pod motom "September is the new january".

U rujnu počinje školska godina, ali rujan puni i teretane. Da je u fitnessu upravo rujan postao "novi siječanj" dokazuju i istraživanja o tome koliko se ljudi vraća s odmora puni pozitivne energije i odluka da ponovno krenu ozbiljnije vježbati!

Farmacia kroz svoje Sportsko savjetovalište već sedam godina prati i educira rekreativne vježbače te sve one kojima je zdrav životni stil postao imperativ. Farmacia je iz jednog potpuno drugog kuta, znanstvenog odnosno farmaceutskog, postavila temelje osvještavanja važnosti tjelovježbe i aktivnog stila života. Nadalje, kroz sedam godina je uspješno realizirano i integrirano "sveto trojstvo" pravilnog sportskog životnog stila: dosljedni treninzi, ciljana prehrana i odgovarajući dodaci prehrani.

Prenosimo najvažnije dijelove kratkog razgovora kojim su Nevena Rendeli i magistra farmacije Ljerka Jurić Karoli, voditeljica projekta Farmacia Sportsko savjetovalište, pozdravile i motivirale brojne uzvanike.

Kako je došlo do ideje Farmacia sportskog savjetovališta?

Sportsko savjetovalište Farmacia krenulo je prije sedam godina, početkom 2013. prvenstveno kao projekt edukacije o sportskoj prehrani, dodacima prehrani za sportaše, rekreativce i za internu edukaciju naših djelatnika, farmaceuta i farmaceutskih tehničara. Bili smo prisutni na tržištu kao lanac prepoznatljiv po usluzi i po kontinuiranim edukacijama za djelatnike, no nismo se bavili sportskom prehranom odnosno nismo znali prepoznati i razlikovati potrebe korisnika u različitim kategorijama vježbača.

To je bio okidač jer ne možete biti izvrsni u 99 posto toga ili je 100 posto ili 0. Tako je krenula priča, kako farmaceute doeducirati o osnovama sportske prehrane kako bi svojim korisnicima mogli pružiti i taj dodatni savjet. Tada zapošljavamo i kolegicu Miljanu koja je kineziolog, ali i farmaceutski tehničar te dugogodišnji vrhunski profesionalni sportaš i višestruka prvakinja u bodybuildingu. Od ideje smo se vrlo brzo pomaknuli na šire polje budući je sama činjenica da u Farmaciji možete dobiti i takav savjet vrlo brzo naišla na interes korisnika i nama dala vjetar u leđa da izađemo iz okvira samo edukacijskog karaktera u složeniji, uslužni i savjetodavni dio.

Ante Burazin i Jelena Rozga

Otkud potreba za farmaceutom u takoreći sportskoj niši?

Kao farmaceutu uvijek mi je bilo interesantno promatrati kako neke zdravstvene probleme riješiti, prevenirati ili unaprijediti svoje zdravlje svakodnevnim navikama i prehranom prije nego posegnemo za lijekovima. Ovdje se valjda poklopila struka i strast prema sportu, no vani to nije raritet nego praksa. Postoje sveučilišta, odjeli cijeli istraživački centri koji se bave samo sportskom prehranom, sportašima i procesima te kako unaprijediti performanse i prevenirati ozljede. Mi smo još miljama daleko od te razine, no drago mi je da se i u Hrvatskoj unazad par godina probudila svijest o kretanju i da su outdoor sportovi sve više zastupljeni. Ono što fali je upravo globalni trend edukacije i poznavanja vlastitog tijela i procesa, fali promjena na medicinskim i farmaceutskim fakultetima, srednjim školama, pa čak i osnovnim školama i vrtićima gdje bi se u svakoj fazi i na primjeren način dotaklo pitanje sporta, zdravih navika i u višim stupnjevima obrazovanja sportske prehrane.

Ljerka Jurić Karoli i Miljana Pavković Azenić

Farmaceuti su kod nas najzastupljeniji zdravstveni radnici i najdostupniji pa bi bilo nužno da se upoznaju sa osnovama ove problematike jer danas vaš pacijent dolazi do vas kao dijabetičar, sutra će doći kao dijabetičar i trkač - što ćete mu savjetovati?

Ante Burazin i Nevena Rendeli Vejzovć

Naravno, za slučajeve koji zahtijevaju vrijeme, analizu ili su zdravstveno kompromitirani usmjeravamo na stručnjake u medicini, nutricionizmu. Ideja nije da farmaceut bude novi fitnes guru već adekvatno educirana osoba koja će moći savjetovati, pomoći ili prepoznati i kanalizirati dalje klijenta kako bi ostvario svoj rezultat.

Koje bi bile najveći mitovi i zablude – odnosno s kakvim se očekivanjima i tipovima klijenata najviše susrećete?

Zabluda je puno, ali svima je zajednička jedna nota, a ta je jedna špranca za sve i nestrpljivost. Dakle, ako želite smršaviti, nemojte očekivati da recept koji je primijenila vaša prijateljica vrijedi i za vas. Za svaki proces treba napraviti analizu zašto i kako te svakoj osobi pristupiti individualno. Najbitnije je da ''pucate na sigurno'', tj. da imate stručnu osobu uz sebe kojoj vjerujete, da imate rezultate i da ti rezultati nisu stečeni u kratkom roku uz prerestriktivne mjere koje će vas uz povratak normalnim navikama brzo vratiti na početak. Organizam je nepregledna šuma metaboličkih procesa i potrebno je poznavanje istih, poznavanje osobe, njezinih životnih navika i spremnosti na pojedine promjene kako bi rezultati bili zadovoljavajući i trajni.

Nina Mia Čikeš i Željka Suvajac Pichler

Muškarci pak i to mahom mlađa populacija naginju brzim receptima za dobivanje mišićne mase. No, tu je ključna prehrana, struktura treninga i naravno ukoliko je potrebna kvalitetna suplementacija.

Tržište je puno svega i svačega, od savjeta do dostupnosti svakakvih sredstava. Potencijalna opasnost je naravno prebrzo stjecanje mišićne mase što je slučaj s mladima kojima na ruku ide i faza rasta za brže postizanje rezultata. Zabluda je i da se u fazi dobivanja mase prati samo kalorijski unos ne kvaliteta i raznolikost namirnica, te vječna zabluda da je više uvijek bolje bilo da govorimo o količini treninga, količini energetskog unosa ili suplementaciji ili o mišićnoj masi ili broju treninga.

Sportski duh i prehrana se njeguju od malih nogu, što s djecom?

Svakako, svi svoje navike, priznali si ili ne nosimo većinom od doma. Sport danas i sportski duh možda nisu ekvivalent budući da nisam zagovornik rigoroznih vježbanja i nametanja ostvarivanja ciljeva u najranijoj dobi. No, svakako bi bilo dobro da djecu usmjeravamo na neku od aktivnosti koja im je primjerena, koju vole i u kojoj uživaju, da radom, disciplinom i kontinuitetom izgrade sebe kao osobe te da te sportske vrijednosti upravo samodiscipline, redovitosti, svijesti o svom tijelu, važnosti aktivnosti u zdravlju i prevenciji prenesu i na ostale životna polja, prvenstveno na prehranu. Današnja djeca jedu sve i svašta, ali su vrlo neaktivna, pa je kontraefekt tjerati ih na nešto ili ih korigirati u prehrani jer tako nalažu trendovi, a ne navika iz kućnog režima.

Ivana Vukušić

I za kraj, kako se vratiti na vježbanje nakon ljetne pogotovo ako smo si previše puta dozvolili cheat meal?

Pravilo broj jedan je da nema pauze (smijeh). Svi koji ozbiljnije treniraju, a pri tome mislim na sve one koji ne vježbaju samo da odrade već imaju neki cilj, brzinu, težinu, nadmašiti određeni rezultat i koji naravno imamu strukturu i redovitost treninga, zapravo ne pauziraju osim u slučaju bolesti i ozljeda. Svaka aktivnost makar nam se činila lagana, preko ljeta se itekako broji. Ukoliko stanete na tjedan dva, budite spremni još barem toliko uložiti nakon povratka samo da opet dođete na isti nivo.

U svakom je vježbanju bitan kontinuitet i dosljednost. Ako ste pak početnik, vrijedi sve isto, budite spremni na redovitost vježbanja, dosljednost jer od 1x tjedno bez plana i programa nema rezultata niti zadovoljstva.

Više o Farmacia Sportskom savjetovalištu i pratećim uslugama doznajte ovdje.

 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar