Traži

Svi smo čuli za HIIT, no znate li kakvi su to LIIT treninzi?

Svi smo čuli za HIIT, no znate li kakvi su to LIIT treninzi?

Nova "it" metoda u svijetu fitnessa

Tekst: E.G.


Fotografija: Buro247.sg,
Buro247.com.au

Mnogi još uvijek pogrešno pretpostavljaju da što intenzivniji trening odrade, to su bliže savršenom tijelu koje žele pokazati na plaži. Krivo uvjerenje da će trening visokog intenziteta uvijek i svima dati najbolje rezultate je široko rašireno, pa ćete tako na raznim specijaliziranim portalima moći pročitati kako u svoju rutinu tjednog treninga morate uvrstiti i HIIT, odnosno high intensity interval training. Mi vam danas, pak, želimo predstaviti jedan potpuno drugačiji koncept i drugačiji način razmišljanja o vježbanju. U nastavku doznajte sve o LIIT treningu!

Što je LIIT?

HIIT treninzi su gotovo preko noći osvojili fitness scenu, ponajprije zbog svoje sposobnosti brzog topljenja masnih naslaga i rješavanja suvišnih kilograma, ali i zbog skraćenog vremena vježbanja koje zahtijevaju. LIIT, odnosno low intensity interval training, s druge strane često krivo zamišljaju kao prelagani trening koji vas neće izmoriti. To je, naravno, potpuno krivo. Nakon LIIT treniga možda nećete jedva dolaziti do zraka, ali ćete itekako osjećati sve mišićne skupine na kojima ste radili. Sličnost s HIIT treningom je u tome što se također izmjenjuje vrijeme vježbanja pa odmora, ali kod LIIT treninga je riječ o minutama, a ne sekundama, što vam da je više vremena za oporavak. Posljedično, vrijeme ovog treninga je u prosjeku duplo duže u odnosu na HIIT. Ipak, želite li vidljive mišiće za plažu s početka priče, upravo je ovo tip treninga kojem se trebate okrenuti.

Svi smo čuli za HIIT, no znate li kakvi su to LIIT treninzi? (фото 1)

Kome je namijenjen?

LIIT je odličan program za sve one koji su tek zakoračili u svijet fitnessa, kao i za sve one koji su možda imali probleme s kakvim ozljedama. Njegove inačice mogu pratiti svi od 20 do 70 godina, a posebno je važno spomenuti da u odnosu na druge treninge (poput HIIT-a) dugoročno nosi mnogo manji rizik od ozljeda uzrokovanih vježbanjem. Isto tako, brojne su studije pokazale da statični treninzi snage, osim što jačaju snagu tijela, pozitivno utječu i na naše kognitivne sposobnosti.

Svi smo čuli za HIIT, no znate li kakvi su to LIIT treninzi? (фото 2)

Kako izgleda?

LIIT možete bez problema bilo kad uvrstiti u svoju uobičajenu rutinu vježbanja. Treneri će se složiti kako on može dolaziti u raznim oblicima, pa ga tako možete djelomično izvesti i na traci za trčanje. Međutim, trebate usporiti tempo trčanja i trčati 2 do 3 minute, a onda hodati 5 minuta. Možete probati i 3 do 4 serije kružnog treninga koji uključuje 10 čučnjeva, 10 sklekova, 10 trbušnjaka i  izdržaj (plank) u trajanju od 30 sekundi. Između serija napravite odmor od 90 sekundi. LIIT možete usmjeriti i prema vježbama s opterećenjem, pa raditi 3 do 4 serije koje će činiti 10 zamaha girjom, 10 dumbbell rowa sa svakom rukom te po 20 sekundi bočnog izdržaja sa svake strane, uz odmor od 90 sekundi između serija. Za kraj, trebamo spomenuti i kako su LIIT treninzi odlični za izvođenje kod kuće, budući da vam često neće trebati nikakva posebna oprema, a konkretne primjere možete pronaći na YouTubeu. Mi smo izdvojili jedan koji se nama posebno svidio. Uživajte u vježbanju!

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar