Traži

Zašto je traka za trčanje i dalje najpopularnija fitness sprava

Zašto je traka za trčanje i dalje najpopularnija fitness sprava

Idealna ušteda vremena

Tekst: F.Š.


Fotografija: Pinterest,
Instagram

Svako malo se u medijma pojavi priča o novom najboljem programu tjelovježbe, detaljni vodiči za mršavljenje u rekordnom roku, popisi najučinkovitijih treninga i tako unedogled. A unatoč tome što se u svijetu fitnessa stalno pojavljuju određene inovacije, pokazalo se kako su one najobičnije, klasične sprave još uvijek uživaju najveću popularnost što najbolje dokazuje činjenica da je u protekloj godini najveći fitness trend bio - traka za trčanje.

Traka za trčanje oduvijek je bila jedna od najpopularnijih sprava u teretani, a razlog tome je i što poboljšava kardiovaskularno zdravlje i zdravlje kostiju, kao i činjenica da pruža manje opterećenje za zglobove u odnosu na asfalt. Iako neki preferiraju trčanje na svježem zraku, prednost trake je to što je odcijepljena od svih vremenskih uvjeta, tako da nikakva kiša neće utjecati na vašu fitness motivaciju. Trčanje u kontroliranim vremenskim uvjetima ima svojih brojnih prednosti, a jedna od njih je to što sami možete podesti teren, ali i tempo kojim trčite.

Trčanje na traci

No jeste li znali da su trake za trčanje originalno dizajnirane za kažnjavanje zatvorenika? Ove popularne sprave izumljene su prije dvjestotinjak godina u Engleskoj kao zatvorski uređaj za rehabilitaciju. Zatvorenici su trčali do iznemoglosti kako bi osjetili bol i naučili lekciju iz svojeg znoja. Prvu medicinsku traku za trčanje napravio je dr. Robert Bruce sa Sveučilišta u Washingtonu 1952. godine, nakon što je proveo istraživanje s kolegom Wayneom Quintonom kako bi pratio i dijagnosticirao različite bolesti srca. Na temelju njegovih nalaza razvio je takozvani Bruceov protokol, dijagnostički test koji se koristi u procjeni srčane funkcije, a koji se koristi i danas.

Jedan od razloga zašto je traka za trčanje toliko popularna je i činjenica da je mogu koristiti baš svi, što stariji, što mlađi, upravo zbog toga što sami određujete uvjete koji vam odgovaraju. Vježbanje na traci za trčanje možete spojiti i s dizanjem utega i tako, primjerice, vježbati triceps ili biceps dok hodate. Kombiniranjem trčanja i treninga s utezima istovremeno ćete poboljšati svoj kardiovaskularni sustav, što znači veću izdržljivost, kao i jačanje vaših mišića.

Trčanje na traci

Da je traka za trčanje najveći fitness trend u 2019. godini svjedoče podaci od više od 60 milijuna rezervacija koje su napravili korisnici fitness studija ClassPass ove godine. Rezervacije su povećane za čak 82 posto u odnosu na prethodnu godinu, što im daje najveći skok popularnosti u odnosu na bilo koju drugu fitness spravu. Vole ih i različiti celebritiji poput Oprah Winfrey, Ryana Reynoldsa, Alicije Keys te Britney Spears.

Trake za trčanje također iziskuju i manje vremena od trčanja na otvorenom jer ne morate izdvajati vrijeme za pripremu. Staze za trčanje nisu uvijek na dohvat ruke zbog čega ljudi nerijetko moraju posezati i za automobilom ili javnim prijevozom kako bi došli do odredišta. Iz tog su razloga trake idealna ušteda vremena jer ih možete uključiti kada vama paše i nositi praktički istu odjeću koju i inače nosite u privatnosti svojeg doma. Iako jedna od najklasičnijih fitness sprava koje se možete sjetiti, traka za trčanje i dalje ostaje jedna od najefikasnijih. Jednostavna je za uporabu, sigurna, ali i provjeren recept za brzo sagorijevanje kalorija.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar