Traži

Znate li što nikako ne smijete raditi nakon tjelovježbe?

Znate li što nikako ne smijete raditi nakon tjelovježbe?

5 kardinalnih "grijeha"


Fotografija: Unsplash,
Pexels

Jako puno savjeta se daje o tome kako bismo trebali trenirati i što trebamo jesti, no ovoga puta donosimo vam savjete što nikako ne biste smjeli raditi nakon što ste odradili tjelovježbu...

Upravo ste odradili jako naporan trening i cijelo tijelo vam "izgara". Što ćete napraviti nakon treninga? Morate biti svjesni da bez pravilnog oporavka i upražnjavajući nepravilnu rutinu nakon treninga, možete poništiti sve one pozitivne učinke tjelovježbe koji su potrebni za revitalizaciju vašega tijela. Većina nakon što uključi treninge u svoju svakodnevnu rutinu, upada u klasične zamke i zbog toga rezultati mukotrpnog rada izostaju. Dobra vijest jest da s nekoliko savjeta možete izbjeći te zamke i napokon vidjeti rezultate koje priželjkujete. Razvijanje dobrih navika može pomoći da maksimalno upotpunite svoje vrijeme provedeno u teretani i očuvate svoje tijelo tako da ostane čvrsto i okretno. U nastavku vam donosimo savjete kojih se jednostavno morate pridržavati jer je riječ o pogreškama koje bi vas mogle skupo koštati.

1. Nemojte jesti nezdravu hranu 

Znate li što nikako ne smijete raditi nakon tjelovježbe? (фото 1)

Iako se savjet čini logičnim, mnogi žive u uvjerenju da nakon odrađenog treninga mogu "priuštiti" neku slasticu ili masnu hranu jer se tako nagrađuju nakon napornog treninga. No, to biste pod svaku cijenu trebali izbjegavati jer unosite u tijelo hranu koja nema nikakvu nutritivnu vrijednost, a to je prijeko potrebno kako bi se izgradili mišići. Oni rastu uz pomoć proteina pa morate u svoju rutinu uključiti hranu koja je bogata njima. Slastice i ostalu hranu jedite u bilo koje drugo vrijeme (kada imate na primjer cheat meal).

2. Morate se dovoljno naspavati

Znate li što nikako ne smijete raditi nakon tjelovježbe? (фото 2)

Bilo da trenirate ujutro ili predvečer, vi se morate dovoljno naspavati kako bi vaše tijelo funkcioniralo i kako bi se mišići oporavili. Naše tijelo tijekom spavanje prolazi fazu regeneracije te šalje hranjive tvari i minerale u mišiće, tkivo i kosti kako bi oni još više ojačali. Ako se dovoljno ne naspavate, ne samo da ćete se osjećati umorno nego će vas i tijelo boljeti i nećete kvalitetno moći odrađivati buduće treninge. Spavanje pomažu u otklanjanju kortizola, koji potiče bolove u tijelu, stoga se preporučuje da spavate od sedam do osam sati noću kako biste se u potpunosti regenerirali i povratili energiju.

3. Unosite dovoljne količine vode

Znate li što nikako ne smijete raditi nakon tjelovježbe? (фото 3)

Ovo je do sada već toliko puta naglašeno da bi nam svima trebalo pisati na ruci kako nikada ne bismo zaboravili. Voda je presudna za pravilno funkcioniranje našeg organizma, a najviše ju gubimo tijekom tjelovježbe jer lučimo sve toksine putem znojenja. Tijekom vježbanja gubimo velike količine elektrolita i vode, stoga je najgora pogreška koju možete učiniti da se ne hidratizirate dovoljno. Kako biste postigli najbolje učinke vježbanja, morate se hidratizirati prije, tijekom i poslije vježbanja. Ako niste preveliki obožavatelj unošenja velikih količina vode u svoje tijelo, možete ju ponekad zamijeniti s kokosovom vodom ili energetskim pićima koji u sebi maju velike udjele elektrolita.

4. Izbjegavajte tablete protiv bolova

Znate li što nikako ne smijete raditi nakon tjelovježbe? (фото 4)

Ako ste tek krenuli s tjelovježbom, naravno da ćete imati velike upale mišića. Ali, ako nije riječ o nekoj ozbiljnijoj ozlijedi trebali biste izbjegavati "kljukanje" tabletama nakon treninga. Većina tako stvara kontraefekt jer ne dopuštate svojem tijelu da se samostalno regenerira. Umjesto toga pazite na ishranu, spavanje i hidratizaciju te ćete se s vremenom opustiti i tijelo će vam se naviknuti na napore.

5. Rastegnite cijelo tijelo nakon treninga

Znate li što nikako ne smijete raditi nakon tjelovježbe? (фото 5)

Dobro rastezanje nakon vježbanja pomoći će vašem tijelu da dobije maksimalnu korist od cjelokupnog treninga. Istezanje će vam pomoći povećati mobilnost i raspon pokreta što će vam pomoći u izvedbi svih vježbi u budućnosti. Istezanjem također oblikujete svoje tijelo, usavršavate svoju tehniku, ali i sprečavate moguće ozljede koje se mogu dogoditi nakon treninga.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor