Traži

Jeste li primijetili "cinemagraph" fotke na Instagramu? Kažu da su one budućnost društvenih mreža

Novi format umjetnosti koji polako, ali sigurno osvaja društvene mreže

Tekst: Lidija Lončarić


Fotografija: Unsplash

Već smo naučili kako je Instagram mjesto čarobnih, usudili bismo se reći, ponekad čak i nerealnih fotografija, a svakog dana iznova još nas jedan influencer iznenadi svojom kreativnošću pri stvaranju originalnog sadržaja. Uz fotografije, tu su i video zapisi kakve poznajemo, no food bloger i, u slobodno vrijeme, fotograf Darko Kontin odlučio je otići korak dalje i domaćoj publici među prvima predstavio novi oblik medija - cinemagraph. Darko nam je otkrio kako ga je ovaj, novi oblik fotografije u potpunosti oduševio već na prvu, a riječ je o formatu koji se pojavio tek prije nekoliko godina te je našem tržištu još uvijek poprilično nepoznat.

"Za cinemagraph sam prvi put čuo prije četiri, pet godina. Vidio sam primjer na webu i oduševio se. Radi se o relativno novom vizualnom formatu koji se popularizirao ponajviše zbog američke modne industrije. Danas ga posebno vole food brendovi", rekao nam je Darko, a mi se bacili na istraživanje. Otkrili smo tako da ovu vrstu medija već koriste svjetski poznata imena poput Armanija i Chanela, Calvin Kleina, Coca Cole, Netflixa pa i Harper's Baazar. Riječ je o, kako nam je rekao Darko, fotografiji na kojoj se barem jedan element pomiče te čitavoj fotografiji daje dozu živosti i čini je privlačnijom. Ovaj se genijalan novi oblik umjetnosti, koji spaja fotografiju i video, zbog čitavog wow efekta čini poprilično kompliciranim, a Darko nam je rekao kako na kreiranje jednog takvog medija ponekad potroši i do dva dana rada.

"Ovisno o subjektu fotografiranja, kao i u fotografiji, teško je odrediti okvirno vrijeme koje je potrebno za pripremu cinemagrapha. Može se napraviti u danu, ali i snimati po tjedan dana prije nego konačni rezultat ugleda svijetlo dana. Za kvalitetan cinemagraph ipak je najbitnija dobra priča", rekao nam je Darko te dodao kako se svaka fotografija može pretvoriti u cinemagraph, no pitanje je koliko se isplati truditi oko prosječne fotografije i koliko će ona na samom kraju biti efektna. Kada se osmisli koncept te kreira set, objasnio nam Darko, tek tada možemo znati koliko će nam vremena oduzeti sama obrada te završna faza kreiranja cnemagrapha.

Da je ovo jedan od većih trendova u dolasku govori i činjenica da se pratitelji na njegovom Instagram profilu svakim novim cinemagraphom sve više oduševljavaju. Osim Darka, koji se cinemagraphom bavi već tri godine, teško ćete pronaći nekog tko se s ovim složenim oblikom umjetnosti na višoj razini uhvatio u koštac, no odlučite li se, trud će se itekako isplatiti. Naime, sav rad i trud uložen u kreiranje cinemagrapha za Darka se pokazao odličnim potezom upravo zbog činjenice da su njegovi radovi već više puta proglašavani cinematographima mjeseca u brojnim stranim medijima te se i sam polako, ali sigurno probija na ovo iznimno zahtjevno tržište. Darko dodaje i kako smatra da bi ovaj oblik umjetnosti mogao zaživjeti na društvenim mrežama, no kako za to možda još nije pravo vrijeme s obzirom na vrijeme i rad koji kreiranje takvog sadržaja zahtjeva.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više