Traži

Croatia
Kad influenceri zakažu: mlada zvijezda u tužbi zbog neobjavljenih promo postova

Kad influenceri zakažu: mlada zvijezda u tužbi zbog neobjavljenih promo postova

Luka Sabbat

Tekst: A.P.


Život influencera može biti med i mlijeko ako se osoba dobro pozicionirala u svom segment "influencanja" i ako pametno i odgovorno izvršava svoje obveze. Cifre koje ovi mladi ljudi okreću su takve da se starijim generacijama može zavrtjeti u glavi od njih. Influencer najvišeg ranga po jednom postu može dobiti do milijun dolara! Barem toliko po pisanju medija naplaćuje najmlađa Kardashianka/Jennerica - Kylie čije je bogatstvo već do njezine 21. godine života procijenjeno na milijardu dolara.

Razmjena na razini klijent - influencer je jako jednostavna. Influenceru se ponudi određeni iznos novca za reklamiranje određenog proizvoda. Oblici promocije se dogovaraju ovisno o željama klijenta, a može se raditi o postu na feedu, Instagram storyju, kombinaciji ta dva načina predstavljanja, videu, fotografiji i naravno, tu je i caption koji mora biti autoriziran od strane klijenta/agencije. Broj objava također ovisi o dogovoru, a obično se kreće u rasponu od 1 do 4 objave mjesečno. Smatrajte to jednom normalnom poslovnom transakcijom u kojoj obje strane izvlače najbolje - klijent potencijalne kupce kroz pratitelje influencera, a influencer honorar.

Slučajevi u kojima netko ne ispoštuje dogovor su rjeđi jer je post na Instagramu jedan od najbržih i najlakših načina da se zaradi novac, pa ipak medijima ovih dana kruži priča mladog influencera i glumca Luke Sabbata koji se našao na sudu zbog kršenja ugovora. PR agencija je angažirala Sabbata za promoviranje naočala tvrtke Spectacles na njegovom Instagram profilu. Za samo 4 posta (1 na Instagram feedu i 3 na Insta storyju) Sabbat je trebao dobiti 60 tisuća dolara od kojih je 45 tisuća uzeo kao avans. Jedna od stavki u ugovoru je bila i da ga se fotografira u javnosti s naočalama. U tužbi koju je agencija PRC priložila sudu stoji da Sabat nije ispoštovao obveze i da je objavio samo jedan Instagram post. Od njega traže da vrati novac koji su mu platili avansno, da plati sve sudske troškove, kamate i štetu koju je nanio brendu zbog nepoštivanja ugovora. Taj iznos bi sada mogao narasti do kakvih sto tisuća dolara što je iznos koji nitko ne želi izvaditi iz džepa.

Ana Bacinger

U Hrvatskoj se "plaće" influencera ne kreću u gore spomenutim omjerima, ali za naše prilike mogu biti itekako visoke što nam je otkrio primjer Sonje Kovač koja je ovo ljeto slučajno objavila cjenik svojih usluga oglašavanja. Mnogi su ostali šokirani iznosima koji su se u nekim kombinacijama penjali do nekih 60 tisuća kuna. Dobar dio influencanja u Hrvatskoj se svodi na kompenzacijske usluge pogotovo ako su u pitanju beauty saloni, frizerski saloni, agencije za putovanja, hoteli ili slične usluge. Novac za influencere uglavnom izdvajaju modni brendovi (uglavnom inozemni) kakve reklamira i naša poznata influencerica Ana Bacinger. Ana nam je kazala da se ona drži svih dogovora s klijentima i da nikada nije imala problema ili potraživanja novca natrag jer potpisuje godišnje ugovore: "Osobno nemam takvog iskustva, uvijek se držim dogovora i ispunjavam svoje obaveze u dogovorenom roku. Kontinuirano radim s 4-5 brendova s kojima sam potpisala godišnje ugovore i tu se držim naših dogovora, svaki mjesec šaljem statistike i dogovaram detalje za idući... Ostali upiti stižu obično za jednokratne angažmane, najčešće bez potpisivanja ugovora, pa zapravo ni ne znam što bi se dogodilo da nisam ispunila svoje obaveze." - kazala je. Na pitanje ima li među našim influencerima onih koji ne poštivaju obveze i koje su ih posljedice snašle kazala nam je: "Znam za par situacija u kojima su brendovi angažirali blogerice/influencerice koje nikad nisu objavile dogovorene fotografije, no kako kod nas nema plaćanja unaprijed - jednostavno nisu nikad dobile svoj honorar i srozale su si reputaciju među agencijama i brendovima. Do tužbi nije došlo, barem ne zasad." - otkriva Ana Bacinger

Moramo napomenuti da smo kao zemlja još u mnogočemu siva zona za influencing. Dok se u Americi već neko vrijeme strogo kontrolira tko što stavlja na svoje feedove i koristi li nužni hashtag "ad" koji jasno naznačuje da se radi o reklami, na profilima naših influencera često nećete pronaći ništa osim hashtaga proizvoda koji reklamiraju. Iznosi su isto nepoznati javnosti te se uglavnom radi o nagađanjima ili prepričavanju o iznosu koji je netko dobio za neki post na gradskim kavama. Na istim tim kavama smo načuli o influencericama koje bi brisale svoje postove mjesec dana nakon objave što su im klijenti uzeli za zlo, međutim većeg slučaja koji je otišao na sud zasad još nije bilo.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar

više