Traži

Koristite li Snapchat?

Koristite li Snapchat?

Najpopularnija platforma za dijeljenje vizualnog sadržaja


Fotografija: Snapchat
Fotografija: Snapchat 3
Fotografija: Snapchat 2

Iako Snapchat donekle prati loša reputacija, jer su ga smatrali servisom koji služi isključivo za dijeljenje provokativnih poruka i eksplicitnog sadržaja, ova se aplikacija u međuvremenu pokazala sasvim drugačijom

Snapchat je platforma putem koje možete slati kreativan sadržaj i tako svakodnevnu komunikaciju podići na višu razinu. Ova mobilna društvena mreža i servis za brzu razmjenu podataka baš po uzoru na Viber, WhatsApp ili Facebook Messenger služi za dijeljenje multimedijalnih sadržaja. Međutim, razlika je u tome što poruke na Snapchatu imaju svoj vijek trajanja te se nakon objave automatski brišu. 

Kad je vlasnik Snapchata Evan Spiegel odbio Marku Zuckerbergu prodati svoju platformu za iznos od tri milijarde dolara, javnost je ostala prilično iznenađena. Zato današnja globalna popularnost i veliki broj korisnika mahom mlađe populacije svjedoči o tome koliko je ustvari Spiegelov poslovni potez bio mudar. Važno je spomenuti kako se korisnici ovom platformom služe češće nego Facebookom. Ono što ih natjeralo da svoje profile na Facebooku zamijene onima na Snapchatu jest sve veća prisutnost i aktivnost njihovih roditelja, što je za njih ujedno značilo i manjak privatnosti.

Ispravnost Spiegelove odluke može se prikazati i u brojkama vrijednosti Snapchata koji trenutno na tržištu vrijedi nevjerojatnih 10 milijardi dolara. Tako se ova aplikacija nalazi na trećem mjestu najskidanijih društvenih aplikacija, nakon Instagrama i Facebooka te broji više od 100 milijuna aktivnih korisnika. Na početku godine Snapchat je predstavio i novi dodatak, Discover, koji korisnicima omogućava pregledavanje teksta, slike i zvuka iz različitih popularnih izvora poput CNN-a, Vicea, Yahooa i Daily Maila. Osim ponuđenih novosti, ova platforma postala je izuzetno profitabilna i zanimljiva za marketinške stručnjake kojima se otvorila mogućnost da Snapchat koriste kao posrednika za unosne poslove. 


Iako mladi u Hrvatskoj uvelike prate svjetske trendove, teško je reći koliko je ova aplikacija popularna među Hrvatima. Izvršna urednica internet portala Netokracija, Mia Biberović, navodi kako bi ubrzo mogli doći do jasnijeg pregleda trenutnog stanja. U suradnji s agencijom Grey Entourage planira se provođenje istraživanja o korištenju aplikacije na našim prostorima. Biberović navodi kako je trenutno lako procijeniti kako među starijim generacijama Snapchat i nije raširen, unatoč tome što je aplikacija vrlo jednostavna za korištenje.

Snapchat aplikaciju odlikuju neke zanimljive značajke kao što je, primjerice, mogućnost da se fotografija snima dodirom ekrana, a snimanje se pokreće dužim držanjem prsta na ekranu. Spomenute opcije pronalazimo i u nekim drugim aplikacijama, tako da nakon početnog uhodavanja nećete imati problema s korištenjem. Ipak, važno je naglasiti da ako vaši prijatelji ne koriste Snapchat, nećete imati kome poslati snapove pa se postavlja pitanje koliko uopće ima smisla skidanje aplikacije. Naravno, postoje skupine koje aktivno koriste ovu aplikaciju, ali na to utječe dosta faktora, naprimjer, društvo u kojem se korisnik kreće i prihvaća li ono Snapchat kao medij za komunikaciju ili nije. 


Dok  čekamo povratnu informaciju o brojnosti hrvatskih korisnika, na globalnoj su razini stvari ipak nešto jasnije.

"Aplikacija je mogla neslavno propasti nakon prvog 'booma', ali ju je vodstvo uspjelo učiniti zanimljivom. Tu je potrebno praćenje trendova i potreba korisnika jer istraživanja pokazuju kako ciljane skupine (mlađi korisnici), koje i koriste Snapchat, nisu pretjerano vjerni brendovima koje koriste. Odnosno, ako im Snapchat više ne bude zanimljiv, neće imati problema s time da ga zamijene drugim servisom", tvrdi Mia Biberović.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više