Search

Arena Centar u znaku umjetnosti

Arena Centar u znaku umjetnosti

Proslava rođendana

Tekst: A.P.


Image: PR

Arena Centar ove godine rođendan obilježava s ekskluzivnim umjetničkim suradnjama u kojima mogu uživati svi posjetitelji centra

Za izradu skulptura Arena Centar je angažirala tri umjetnička imena; Idu Blažičko, Predraga Todorovića i Božicu Deu Matanić. Skulpture su već izazvale veliko zanimanje posjetitelja centra koji ih radoznalo promatraju i fotografiraju. Strateški postavljene u apsolutnom skladu s arhitekturom centra, svaka skulptura nosi svoju priču koju vam otkrivamo danas. Službeno otvorenje, uz prigodan program ispunjen plesom, na rasporedu je ove subote, 14.11. s početkom u 17h, a u nastavku ekskluzivno pogledajte fotografije i priče umjetnika koji su djelić svoje bujne mašte odlučili podijeliti sa svim posjetiteljima Arena Centra.

Ida Blažičko - Genius loci


Skulpturalna ambijentacija Genius loci (lat. duh mjesta, kontekst mjesta) javni prostor Trga Dalmacija u Arena Centru ambijentalno oplemenjuje efemernim skulpturalnim formama koje posjetiteljima omogućuju uranjanje u preoblikovanu stvarnost nadahnutu vitalističkom poetikom inspiriranom prirodnim procesima. Umjetničkim oblikovanjem unutrašnjeg prostora, kojeg od vanjskog svijeta dijeli staklena opna kupole, postiže se dojam meditativnog vrta koji posjetitelje poziva da zastanu, a time ujedno i na kontemplaciju i odmak od stvarnosti. Riječ je i o unošenju noviteta u javni urbani prostor, koji putem kulturnog oplemenjivanja otvaraju mogućnosti novog iščitavanja i unošenja dinamične svježine. Težnja umjetnice je humanizacija i personalizacija prostora.

Božica Dea Matasić - Medijator

Medijator

Medijator je mobilna umjetnička intervencija koja u prostor Arena centra unosi višestruku simboliku prirode, kretanja i dinamične ravnoteže. Smješten je u vertikali između prvog i drugog kata uz Trg Slavonija koji je ujedno i središte, odnosno svojevrsno srce Arena centra.
Ovalnim oblicima koji su u stalnom polaganom gibanju elementi mobila asociraju na prste koji pokazuju u svim smjerovima. Čine to na blag i meditativan način čime se posjetiteljima kroz novu vizualnu senzaciju pruža mogućnost privremenog odmaka od užurbanosti. Ti momenti, dok u prolazu, ili naslonjeni na ogradu gledaju polagano kretanje zelenih 'travnatih' ploha djeluju kao mala pauza, odmor i osvježenje prije nastavka kretanja kroz centar i konzumiranja njegovih sadržaja. Kao što ponuda prehrane i okolnih trgovina zadovoljava neke potrebe posjetitelja, tako mobil Medijator zadovoljava potrebu za odmakom, kontemplacijom i predahom.

Asocijacija na prirodu, odnosno zelenu livadu doprinosi tom dojmu, a bočni crveni akcenti, uz samo kretanje, u cijelu kompoziciju unose živost i dinamiku. Slavonija kao zelena ravnica predstavljena je printom travnate površine. Motiv trave je za ovu namjenu posebno digitalno oblikovan u odnosu na obrisne linije plošnih elemenata. Svojim čunjastim oblikom (i pokretnošću) elementi Medijatora dijelom se nadovezuju na sadržaje s gornjeg kata odnosno kuglane i likovnog rješenja pripadajućeg pročelja. Kretanje elemenata događa se uslijed strujanja zraka koje je u vertikali između katova stalno prisutno.
Ovaj mobilni objekt izveden je od ekološkog materijala - čvrstih i laganih falconboard ploča. Cijela kompozicija asocira na rast i vegetaciju, a pojedinačni plošni elementi konstruirani su po principu zlatnog reza.


Predrag Todorović - Povratak, 2015.


Komplementarni kontrast unutar arhitektonskih prostora poput galerije Bačva ili dvorane Istra u trgovačkom centru Arena, odredio je temu site-specific instalacije Povratak. Taj kontrast (visoko gore, svjetlo, Izvor - i dolje, sjenovito, pojavno, manifestirano) je isti onaj obrazac koji nalazimo u svim teologijama i neoplatonističkim školama a možda je najplastičnije opisan u Platonovoj arhetipskoj priči o špilji. Sve emanira iz Jednog i stalno se Jednom vraća. No, bijela spiralna forma mišljena je, modelirana i postavljena u dati prostor tako da se u isti tren može sagledati i kao uzlazni i kao silazni objekt. Zapravo, u odnosu prostora i shematiziranog prikaza dima, čahure, duše, (nečega što treba doživjeti i formalnu i moralnu preobrazbu), prisutna je razapetost između rasta u svjetlo i spuštanja u osjetilno. Tako je Povratak, duhovne supstance koja teži izbiti izvan zgrade, ujedno i ‘povratnik' u zgradu izvan koje bi izašao.

Specifičnost instalacije je i njezin proces produkcije za koju se primijenila inovativna tehnologija, po prvi put korištena za izradu instalacije u Hrvatskoj. Naime, instalacija je producirana u Tajvanu od jednodijelnog PVC balona krojenog po mjeri prema autorskoj ideji Predraga Todorovića uz stručnu suradnju s arhitektom Ervinom Poljakom i njemačkom tvrtkom Hochhinaus. Posebnost tehničke izvedbe podrazumijeva upotrebu PVC materijala i forme balona, čime je omogućen lagani transport monumentalne instalacije (koja teži svega 26 kg), kao i višekratno postavljanje.

 

 

Related articles

Buro 24/7 Selection

više