Traži

IKEA kolekcija posvećena uličnoj umjetnosti

IKEA kolekcija posvećena uličnoj umjetnosti

Odlični komadi u suradnji s poznatim umjetnicima

Urednik: A.P.


Fotografija: IKEA

Djela 12 uličnih umjetnika čine novu IKEA ograničenu kolekciju

"Uobičajeno je mišljenje kako umjetnost ima ograničenja, kako je namijenjena bogatoj nekolicini te kako je se može vidjeti jedino u muzejima i galerijama. Mi u tvrtki IKEA smatramo da umjetnost pripada u domove svih ljudi. Novom kolekcijom ulične umjetnosti želimo je učiniti dostupnom većini i promijeniti uvriježeno mišljenje kako moraš biti bogat da bi kupio nešto jedinstveno", pojasnio je Henrik Most, kreativni voditelj projekta Street art.

art

IKEA je zato okupila 12 uličnih umjetnika iz cijeloga svijeta koji su kreirali 12 jedinstvenih postera s ciljem stvaranja boljeg svakodnevnog života za sve one koji vole umjetnost i žele je imati u svojem domu. Dvanaest umjetnika zaslužnih za ograničenu IKEA kolekciju dolaze sa svih strana svijeta, a inspiracija im je raznolika. Među djelima koja čine ograničenu kolekciju nalazi se poster Johna Crasha Matosa, koji je inspiraciju crpio iz grada u kojemu živi – New Yorka, dok je feminizam tema radova Caroline Falkholt poznatije pod umjetničkim imenom Blue iz Švedske.

art

Djelo Brazilca Hamiltona Yokote, odnosno T-Freaka, prikazuje osobu koja vjeruje u svoje snove i ne želi odustati od potrage za srećom, a umjetnica ELLE, koja dolazi iz San Francisca, bila je inspirirana psihodeličnim posterima 70-ih godina prošloga stoljeća. Nikola i Ivan Gajić iz Srbije, koji čine umjetnički dvojac Sobekcis, izradili su apstraktno i figurativno umjetničko djelo, a Chen Yingjie, odnosno Hua Tunan, iz Kine u svojem je djelu koristio orla koji predstavlja hrabrost i slobodu uličnih umjetnika.

art

Poster kao umjetnička forma u velikoj je mjeri doprinio demokratizaciji umjetnosti, čije korijene možemo potražiti još u 19. stoljeću kada je razvoj tehnologije omogućio izradu kopija. Prije toga, umjetnost je bila isključivo ekskluzivna i unikatna. Upravo je ovo razlog zašto nova IKEA kolekcija koristi formu postera ujedinjujući je s uličnom umjetnosti. Naime, ulična umjetnost dugo je bila "crna ovca" na umjetničkoj sceni, a danas je ona integralni dio suvremene pop kulture.

art

art

 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor