Traži

Novi standardi pakiranja: Brend Violeta zna da nije svako smeće smeće

Novi standardi pakiranja: Brend Violeta zna da nije svako smeće smeće

Pakiranje toaletnog papira koje postaje vreća za smeće

Tekst: BURO.


Fotografija: Promo

Ako baš ne živite pod kamenom ili bez pristupa internetu, gotovo pa je nemoguće da vas je zaobišla genijalna kampanja za prvi Teta Violeta proizvod osmišljen kako bi pomogao očuvanju okoliša u kojem živimo. Naime, na police domaćih trgovina pristigao je novi toaletni papir, proizvod koji svi svakodnevno koristimo i pritom o njemu ne razmišljamo, a kojeg je Violeta odlučila pakirati u ništa manje nego u iskoristivu vreću za otpad. Ideja iza ovog zapravo revolucionarnog poteza jest vrlo jednostavna -  kada već bacamo ambalažu zašto je ne bismo iskoristili kao vreću za smeće?

Pakiranje novog Violeta toaletnog papira ni po čemu se ne razlikuje od bilo kojeg drugog pakiranja, s jednom razlikom, a to je da u sebi ima integriranu i tipičnu vezicu za zatvaranje kakve smo navikli koristiti na kupljenim vrećama za odlaganje otpada. Ova mala intervencija na pakiranju rezultirala je zbilja velikim proizvodom - proizvodom s misijom.

Novi standardi pakiranja: Brend Violeta zna da nije svako smeće smeće (фото 1)

Prema zadnjim dostupnim podacima Eurostata, prosječni građanin EU godišnje svojom potrošnjom proizvede čak 169,7 kilograma otpada, i to isključivo onog koji se generira od odbačene ambalaže i bespotrebnog pakiranja proizvoda robe široke potrošnje. Ukratko, građani EU godišnje proizvedu preko 80 milijuna tona otpada samo zbog loših, nefunkcionalnih ili nemarno osmišljenih pakiranja proizvoda.

Violeta ove brojke shvaća ozbiljno te je odlučila, koliko god je moguće, uložiti dodatne napore u dizajn i oblikovanje novih proizvoda, s ciljem da oni minimalno štete našoj životnoj sredini. Tako toaletni papir "Dual purpose for a higher purpose" ima potencijal smanjiti ukupnu proizvodnju otpada na godišnjoj razini za 10.552,36 kg. To je možda mali korak, ali je prvi u odgovornom smjeru.

Novi standardi pakiranja: Brend Violeta zna da nije svako smeće smeće (фото 2)

Na razvoju ideje i samog dizajna pakiranja od početka je sudjelovala i hrvatska agencija Saatchi & Saatchi. Saatchi je umjesto standardnog brandinga i komunikacijske kampanje, kakve se redovno rade prilikom lansiranja novih proizvoda, predložio da pakiranje bude glavni komunikacijski kanal.

Istovremeno, iz Violete najavljuju da je ovo tek prvi od niza planiranih proizvoda koji će jedan za drugim raditi na tome da se ta svijest javnosti poveća.

Novi standardi pakiranja: Brend Violeta zna da nije svako smeće smeće (фото 3)

Pakiranja i ambalaže osuđene su na to da završe u smeću, ako je to tako zašto ih onda i mi sami ne bismo iskoristili kao vreće za odlaganje otpada. Nadamo se da će ovaj primjer iz Violete potaknuti i druge proizvođače da počnu razmišljati o utjecaju njihove ambalaže na okoliš, a potrošače da razmišljaju o iskoristivosti svake ambalaže kao sredstva za odlaganje otpada, jer takvih mogućnosti ima na pretek.

 

Napišite komentar

više