Search

Jedna od najpoznatijih modnih urednica je napustila svoju poziciju. Što možemo očekivati u budućnosti?

Jedna od najpoznatijih modnih urednica je napustila svoju poziciju. Što možemo očekivati u budućnosti?

Tekst: BURO.


Početkom rujna, mjeseca koji je svugdje simbol novih početaka, a u modnom svijetu posebno, Katie Grand legendarna stilistica i urednica objavila je da se povlači sa svog mjesta u magazinu “Love”, publikaciji koju je osnovala i vodila punih 11 godina.

Ipak, ona prva neizvjesnost nije trajala dugo: od objave na Instagramu da se povlači koja je došla 4. rujna do prve objave na Instagram profilu njenog novog projekta prošlo je svega nekoliko dana. Ako je vjerovati samoj Katie, ideju za The Perfect Magazine dobila je praktično već 5. rujna i u samo jedan dan je registrirala ime publikacije kao i profile na društvenim mrežama pod tim imenom.

Grandova tvrdi da ne vjeruje u sudbinu, ali “mislim da je sudbina što su svi ti profili i domene bili slobodni”. Riječ “perfect” opsjeda je već godinama - do te mjere da se Marc Jacobs parfem za koji je bila kreativna direktorica zove upravo tako. Ova super-stilistica i urednica, praktično se vraća u arenu u kojoj je najbolje funkcionirala. Izlaskom iz izdavačke kuće Condé Nast kojoj pripada magazin “Love”, ponovo je postala slobodnjak.

Pandemija korone dala joj je upravo ono što joj je bilo potrebno: vremena da sklopi novu slagalicu - vremena koje godinama nije imala iz jednostavnog razloga što je radila luđačkim tempom. Na neki način, moda nam je pojela živote, a pandemija ih je ispljunula. “Voliš to što radiš i nemaš vremena za preispitivanje… Sada su svi u industriji imali malo više vremena da razmisle o tome što rade i kako, koje dijelove posla vole i s kojima bi voljeli nastaviti.”

Ako odete na The Perfect Magazine Instagram, na njemu ćete naći samo dva posta, a drugi je poziv svim kreativcima koji žele sudjelovati u stvaranju platforme. Iako je cio život zaljubljena u print, Katie sada gradi nešto veće i drugačije: “Print nije najbolji medij za baš svaku ideju i zato, umjesto da izvrćemo format magazina kako bismo ga prilagodili vremenima koja se mijenjaju, mi krećemo ispočetka.” Plan je da se razvije svojevrsna agencija koja će proizvoditi sadržaj za brendove, na papiru, na ekranu (ili velikom platnu), u vidu izložbi ili tuluma, evenata, praktično svega.

Ovaj idealizam vodi Katie Grand natrag u dane kada je radila u magazinu “Dazed” i kada iznad sebe nije imala šefove u vidu konglomerata izdavačke kuće (očigledno je da je plan o tome da zamijeni Annu Wintour o kojem se puno, ali tiho, pričalo pao u vodu - barem za sad.) Ona se vraća svojim korijenima. I, što možemo očekivati? Nagovještaji njenog svijeta, najbolje se vide u riječima koje je sama uputila javnosti povodom velikih stvari u svom životu i zato ih se podsjećamo s legendarnim vizualima koje nam je dala.

o odrastanju

Sjećam se da sam s 12 godina odlučila postati cool. U to vrijeme, jedna prijateljica mog oca doselila se u Birmingham iz Londona - bila je oličenje luksuza - odjevena u odjeću iz robne kuće Warehouse, koja se tek bila otvorila i još uvijek je bila cool. Imam svoju fotku kad sam imala baš 12 u crvenim trapericama visokog struka, plavom džemperu i s bujnom kosom (ali jako loše ošišanom). S 13 sam već uparivala bijelu košulju i crnu maksi suknju s tregerima, kravatom, čipkastim najlonkama i obuvala smeđe salonke i beretku s velom.

Između 15 i 25 godina jela sam toliko malo da se doslovno sjećam svega što mi je bilo na jelovniku. Užasno sam željela smršavjeti, ali što god da sam pokušavala, nisam se mogla spustiti ispod 50 kila. Za doručak sam jela dvije žlice mueslija s dvije žlice vode (i od tada više muesli ne mogu vidjeti) a oko pet popodne došao bi red na dvije bombone i tri mandarine. "Lošim" danima, jela sam i po jednu bananu.

Jedna od najpoznatijih modnih urednica je napustila svoju poziciju. Što možemo očekivati u budućnosti? (фото 1)

KATIE GRAND POP NASLOVNICA, 2000. STELLA MCCARTNEY, PHOEBE PHILO I DRUGI

O VREMENU PROVEDENOM U "DAZED" I "THE FACE"

Svi smo bili studenti i željeli smo napraviti novi "iD". Tijekom sedam godina koliko sam radila u magazinu "Dazed" nisam dobila ni kune. Radila sam part-time na komercijalnim snimanjima koja mi je nabacivao Rankin (fotograf i jedan od osnivača magazina "Dazed" - prim. aut). Prelazak u "The Face" 1998. godine mi je jako teško pao. Bila sam emotivno vezana za magazin "Dazed" ali sam istovremeno željela probati i nešto drugo, nije se radilo o novcu: kad si mlad, možeš raditi i besplatno iz čiste strasti i ljubavi.

Intervju za posao u magazinu "The Face" je bio piće u pubu. Sjećam se koliko sam bila šokirana na samu ideju o tome da ću imati plaću. Kada pređete iz neovisnog projekta na neko mjesto koje ima budžete i dalje vam ostaju štedljivost i snalažljivost i ne unajmljujete puno suradnika. Mislim da u magazinima radi prevelik broj ljudi što komplicira sve procese rada i vodi u svađe. U "Dazed" magazinu nas je bilo pet: Rankin, Jefferson, ja, djevojka koja je radila računovodstvo i art direktor Ian Taylor.

O RADU SA ZVIJEZDAMA

Radila sam kao stilistica svega godinu dana kada sam dobila poziv da obučem Kylie Minogue za Top of the Pops (jako popularnu britansku tv emisiju - prim. aut). Trčala sam u krug od uzbuđenja po malenom uredu u kojem je bio smješten "Dazed" - to je bio trenutak koji je promijenio moju karijeru.

1997. sam radila sa Spice Girls na spotu za pjesmu "Spice up Your Life" - sedam dana priprema i tri sobe pune odjeće, ali se Spajsicama nije svidjelo apsolutno ništa od onoga što smo im spremili i na kraju su spot snimile u svojoj odjeći. Melanie C je, doduše, odabrala novi par Adidas tenisica koje je i inače stalno nosila, a Victoria Beckham nas je poslala u Gucci.

O PRADI

Ako pitate Miucciu što joj se svidjelo kod mene, sigurno se sjeća mojih tračeva. Prvo što me je pitala bilo je "Što ima novo?" Za mnoge, Miuccia je gruba i hladna. Kada smo se prvi put srele, bila sam iznenađena njenom toplinom. Kada sam prvi put stilizirala njenu reviju noć prije je slušala Georgea Michaela do 3 ujutro, a dizajn tim se muvao okolo u cipelama iz nove kolekcije.

Ljudi često pričaju o njenoj inteligenciji i nevjerojatnom ukusu ali, kad se podvuče crta, Miuccia jednostavno dizajnira odjeću koju bi i sama nosila, bilo da je muška ili ženska kolekcija u pitanju. Drugi dizajneri previše mozgaju o tome kako da ponovo izmisle toplu vodu.

Jedna od najpoznatijih modnih urednica je napustila svoju poziciju. Što možemo očekivati u budućnosti? (фото 2)

MIU MIU, PRE-FALL 2020.

Jedna od najpoznatijih modnih urednica je napustila svoju poziciju. Što možemo očekivati u budućnosti? (фото 3)

MIU MIU, PRE-FALL 2020.

Kada radite s Miucciom, brzo i sami počnete nositi haljine i crne ravne cipele s vezicama. Kada sam prvi put počela raditi za brend, trošila sam više na Prada odjeću nego što su me plaćali. Imam 6 štendera s Prada odjećom i dva s Miu Miu stvarima, a imam i njihove muške komade: pidžame, jakne od žakarda i dva kaputa s revije koje je nosio Gary Oldman.

Obožavam haljine iz kolekcije proljeće/ljeto 2007. Mislim da imam preko 1000 pari Prada cipela. Moja arhiva njihovih cipela je veća od one službene koju brend ima u Milanu. Miuccia je jednom napravila grešku i poslije snimanja mi kazala da mogu izabrati cipele za sebe . Uzela sam jedan par, a ona mi je na to rekla da "ne budem lijepo odgojena". Od tog trenutka sam kući odlazila s gomilom kutija za cipele.

Jedna od najpoznatijih modnih urednica je napustila svoju poziciju. Što možemo očekivati u budućnosti? (фото 4)

MIU MIU REKLAMNA KAMPANJA, 2004.

O "LOVE" MAGAZINU U CONDÉ NASTU

Prostorije "Love" magazina nalaze su u Clerkenwellu. Čini se da je to daleko od sjedišta Condé Nasta ali treba samo 20-ak minuta pješke. Ovo ima i veliku metaforičku vrijednost: istovremeno smo izdvojeni ali i dio velike tvrtke. Zapravo nije važno radim li za "Dazed" ili "Love". Nekad gledam svoje snimke iz 1995/96. i pitam se... Mislite da ste napredovali u životu, a onda vidite nešto što ste davno napravili i shvatite da ste već napravili nešto slično.

Jedna od najpoznatijih modnih urednica je napustila svoju poziciju. Što možemo očekivati u budućnosti? (фото 5)

LEIA TI AND KATE MOSS ON THE COVER OF LOVE, 2011

Jedna od najpoznatijih modnih urednica je napustila svoju poziciju. Što možemo očekivati u budućnosti? (фото 6)
Jedna od najpoznatijih modnih urednica je napustila svoju poziciju. Što možemo očekivati u budućnosti? (фото 7)

O PRVOM BROJU "LOVE" MAGAZINA

Prije ove naslovnice sam već radila s Beth Ditto – fotografirali smo je sa Steven Kleinom za POP. Zaljubila sam se u njenu energiju! Bilo bi jednostavno da smo na prvu naslovnicu stavili nekog mainstream poznatog poput Nicole Kidman ili Katie Holmes, ali ja sam željela da napravimo nešto nestandardno. Beth Ditto! Naga! I sama Beth je bila vrlo zadovoljna. Kada je Nicholas (Coleridge, bivši predsjednik Condé Nast Internationala i tadašnji izvršni direktor britanskog Condé Nasta) vidio naslovnicu, rekao mi je "Zaboga, Cathy, jesi li baš sigurna?" Nisam bila sigurna u ništa kao u tu naslovnicu.

Jedna od najpoznatijih modnih urednica je napustila svoju poziciju. Što možemo očekivati u budućnosti? (фото 8)

O POSLJEDNJEM IZDANJU "LOVE" MAGAZINA

Tijekom ovog turbulentnog perioda napravili smo specijalan performans koji je oslikavao nepredvidljivost vremena u kojem živimo. Korona, Black Lives Matter pokret - slušali smo svakog suradnika i dali im platformu na kojoj mogu govoriti. Fotografije Alasdaira McLellana zauzimaju 74 stranice. Jednostavno sam odlučila da neću izbaciti niti jednu fotografiju. Moja publisherica je sjela preko puta mene i kazala mi da me neće tjerati da smanjujem broj fotografija. Tako smo pronašle način da tiskamo 600 stranica.

Jedna od najpoznatijih modnih urednica je napustila svoju poziciju. Što možemo očekivati u budućnosti? (фото 9)
Jedna od najpoznatijih modnih urednica je napustila svoju poziciju. Što možemo očekivati u budućnosti? (фото 10)
Jedna od najpoznatijih modnih urednica je napustila svoju poziciju. Što možemo očekivati u budućnosti? (фото 11)

Kada smo počeli rad na tom broju, pitali smo se je li nam modna fotografija trenutno zaista potrebna? Poslije sedam tjedana lockdowna, rodilo se nešto iritantno u vezi s modom. Svako jutro smo se budili s drugačijim osjećajem: "Ne mogu više pričati o modi", "Ne želim gledati modni editorijal", "Baš želim pričati o modi",..U ovom broju, na svijet gledamo iz novinarske perspektive, a ne s pozicije mode; broj se bavi politikom i kulturom, ne novim kolekcijama. Ovo je najvažnije izdanje koje sam objavila u ovih 26 godina.

Ostaje nam da vidimo hoće li i kada nova platforma The Perfect Magazine ispuniti sve planove (i želje) Katie Grand kao i to koliko će se baviti modom i u kojem obliku. Ako je suditi po onome što smo do sad dobivali od nje, možemo očekivati velike stvari.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više