Search

Nike, Louis Vuitton i Zara među najvrjednijim brendovima na svijetu

Nike, Louis Vuitton i Zara među najvrjednijim brendovima na svijetu

Istraživanje

Tekst: A.P.

Image: LV kampanja

Sposobnost remećenja i prilagodbe donosi razliku najbrže rastućim globalnim brendovima

Zahvaljujući kontinuiranim inovacijama, povećanju prihoda od oglašavanja i rastu poslovanja u području usluga "u oblaku", Google je od Apple-a ponovno preuzeo poziciju broj 1 u poretku BrandZTM Top 100 najvrjednijih svjetskih brendova koji danas objavljuju WPP i Millward Brown. Google je povećao vrijednost za 32% na 229 milijardi USD dok je prošlogodišnji lider Apple pao na drugo mjesto, nakon pada vrijednosti od 8% (na 228 milijardi USD). Microsoft je zadržao treće mjesto s rastom od 5% na 122 milijardi USD, dok su Facebook (+44%, broj 5) i Amazon (+59%, broj 7) po prvi puta ušli u Top 10. Ukupna vrijednost Top 100 brendova je rasla 3% u odnosu na prošlu godinu i sada iznosi 3.4 milijardi USD.

BrandZTM podaci i analize pokazuju da je ovo bila stabilna godina za najmoćnije svjetske brendove, iako su na globalnom tržištu prisutni financijski pritisci, uključujući i usporavanje rasta kineske ekonomije. Brandovi koji su donosili inovacije i zatim ih predstavili korisnicima/potrošačima i time poboljšali njihovo iskustvo su ostvarili značajan rast - najbolji predstavnici takvog poslovanja su Google, Amazon i Facebook.

Dominantni trend bila je sposobnost prilagodbe i promjene tradicionalnog načina poslovanja; brendovi su okončali status quo svojim aktivnostima u raznim područjima, često i izvan upotrebe digitalnih tehnologija. Brendovi svih vrsta su izgradili široke eko-sisteme oko potrošača i njihovih želja i potreba, čak i diverzificiranjem u nove kategorije. Ističe se Amazonova vlastita logistička mreža sačinjena od neovisnih poduzetnika pomoću koje su ponudili fleksibilne opcije (uključujući mogućnost dostave u roku od jednog sata). Facebook je započeo s hostingom originalnog sadržaja izdavača kako bi zadržao korisnike aktivnima. Starbucks (+49%, broj 21) je zakoračio u e-komercijalu s "tap and go" aplikacijom; obogatili su ponudu hladnih pića i slanih jela te također ponudili pivo i vino kako bi postali relevantniji.

Nike

"Brendovi koji napreduju, neovisno o sektoru, su oni koji se ponašaju kao izazivači i usvajaju način razmišljanja i model remećenja odnosa, kontinuirane promjene." rekao je David Roth, izvršni direktor regija EMEA i Azija u WPP-u. "Oni utječu na druge kategorije s inovacijama koje idu iznad novih proizvoda ili tehnologija - mijenjajući način na koji se usluga obavlja, obogaćujući iskustvo potrošača ili mijenjajući format. Moć koji ti brandovi već imaju, kombinirana sa snagom novih platformi, omogućuju im da se brzo i uspješno šire u druge sektore."

U modnom sektoru prednjači Nike koji je već drugu godinu zaredom proglašen najvrjednijim modnim brendom. U stopu ga slijede Zara na drugom mjestu i H&M na trećem. U kategoriji luksuznih brendova prvo mjesto je zauzeo Louis Vuitton koji je iza sebe ostavio Hermès, Gucci i Chanel.

 

Related articles

Buro 24/7 Selection

više