Traži

Akademija za "influencere" kao odraz vremena u kojem živimo

Akademija za "influencere" kao odraz vremena u kojem živimo

Projekt talijanskog Condé Nasta

Tekst: E.G.


Fotografija: Arhiva,
buro247.ua,
Unsplash

Prije nekoliko dana svjetskim je medijima odjeknula vijest da talijanski Condé Nast pokreće Akademiju za "influencere". I dok jedni sarkastično prevrću očima, oni pametniji vrlo dobro znaju da je sposobnost prilagodbe vremenu u kojem žive talent koji će im se financijski uvijek višestruko isplatiti

Vjerojatno nam se i previše puta dogodilo da se šalimo s mogućnošću nekog scenarija, da bi se on na kraju zaista i dogodio, i to puno ranije nego što smo to mogli zamisliti. Jedan od takvih scenarija je i škola za napredno korištenje društvenih mreža kao alata koji služi kao primarni ili sekundarni izvor zarade. I zaista, dok su društvene mreže u početku bile svedene na loše selfieje, dijeljenje motivacijskih poruka i uhođenje bivše svog bivšeg, danas govorimo o pojmovima poput filtera za fotografije koji se plaćaju, broju followera koji se dobivaju organski ili putem plaćenih postova i likeova te newsfeeda koji nam se svima kolektivno pretvorio u jedan veliki oglasni prostor.

Akademija za "influencere" kao odraz vremena u kojem živimo (фото 1)

Drugim riječima, poveznica između svega navedenog je novac. Baš kao i u stvarnom životu, i na društvenim mrežama vam on može omogućiti gotovo bilo što. Znaju se "tarife" za 1000 ili 10.000 followera, zna se koliko trebate platiti post da bi se prikazao tolikom i tolikom broju ljudi, a zna se i koliko kao mikro ili makro influencer možete naplatiti oglašavanje na vašem profilu.

Za one kojima je to slučajno uspjelo promaknuti, društvene mreže su postale posao za sebe

Tamo gdje ima potencijala za zaradu, sasvim logično, ima i sve više interesenata. U tom smislu, vijest koja je medijima odjeknula prije nekoliko dana nikog ne bi trebala posebno čuditi. O čemu se točno radi? Talijanski Condé Nast je, naime, službeno objavio kako pokreće svojevrsnu akademiju za influencere. Nosit će naziv "Condé Nast Social Academy", bit će pod okriljem čuvenog milanskog Bocconi Universityja, a primat će do 100 ljudi godišnje. Studenti će morati imati minimalno 19 godina, predočiti dokaz o prethodnom završenom obrazovanju te znati tečno engleski jezik. Ovaj program obrazovanja će uključivati proučavanje zakonitosti društvenih mreža na najvišoj mogućoj razini, kao i sve specifičnosti vezane uz stvaranje originalnog i kreativnog sadržaja. Kako stoji u službenom objašnjenju, iz Condé Nasta su se odlučili na ovakav potez s obzirom na to da se "linija između novinara i influencera sve više zamagljuje."

Akademija za "influencere" kao odraz vremena u kojem živimo (фото 2)

Potpuno je jasno da nas takva tvrdnja može, u najmanju ruku, šokirati. Svima nam je jasno da jedna angažirana objava Selene Gomez ili Kylie Jenner dopire do neusporedivo većeg broja (mlađih) korisnika u odnosu na bilo koji razrađeni istraživački novinarski članak, ali tvrditi da oni imaju jednaku težinu nije pretjerano realno. S druge strane, biznis na društvenim mrežama će samo rasti. Sve veći broj ljudi svoje profile vodi kao tvrtke i mašta o tome da ima plaćena putovanja, plaćenu odjeću, restorane i sve ostalo što im padne na pamet. Isto tako, zašto bi netko danas plaćao razne PR i marketinške agencije za promociju kad im je potencijalno najbolji mogući kanal njihov profil?

Zaboravite na sve što su vam pričali, followeri su danas ultimativna valuta

Drugim riječima, onih koji se žele educirati u tom području itekako ima. Ako ih ima, i ako im netko poželi ponuditi konkretni program, u čemu je onda problem? Umjesto da se sablažnjavamo i počnemo s frazama poput: "U moje vrijeme se to nije tako radilo!", mnogo je mudrije prihvatiti pravila vremena u kojem živimo. Baš kao što su se mnoge starije hrvatske tvrtke grčevito držale tradicionalnog marketinga i odbijale učiti pojmove poput community managera, sve dok to jednostavno više nije bila opcija, tako se i mi moramo pomiriti s činjenicom da je vođenje nekih profila na društvenim mrežama jednako vođenju manje (ili veće) tvrtke, a spomenuta Akademija dolazi kao nužna posljedica. 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više