Traži

Insta svijet: zašto svi imaju iste fotografije?

Insta svijet: zašto svi imaju iste fotografije?

“Voulez-vous déjà vu”

Tekst: Dženeta Schitton


Iako treba priznati da su ljudi emotivna bića krajnje osjetljiva na estetiku, koja nam svakodnevicu čini zabavnijom i ljepšom, kada se radi o društvenim mrežama ta estetika je počela uključivati skoro identične fotke koje kruže društvenim mrežama. Posebno ako pratite blogere ili one koji to žele biti, vidjet ćete da postoji neki nepisani kod koje i kakve fotografije trebaju krasiti jednu savršenu galeriju, pa će vam se nerijetko dogoditi da prilikom skrolanja neprestano imate osjećaj već viđenog i doživljenog.

Prva i najvažnija, koju nikada nećete moći zaobići je slika šalice kave na nekom zgužvanom pokrivaču i pored časopisa otvorenom na stranici ispisanoj velikim slovima, ukrašenim cvijećem odgovarajuće boje s dubokom porukom o miru i spokoju, ljubavi prema sebi i uživanju u malim stvarima. Poslije popijene kavice i digi doze sufizma, možete dalje u vaš insta život gdje ćete posvjedočiti idućoj najpopularnijoj fotki, koju krasi doručak iz ptičje perspektive, gdje se na meniju za dvije osobe našlo i preko deset savršeno serviranih jela naredanih preko cijelog stola, čiji je cilj valjda poruka da valja doručkovati kao kralj, kako bi mogao iznijeti sve insta obaveze za taj dan.

insta

Kada ste se nauživali u promociji hedonističkog doručka, koji, ako ćemo iskreno, ne možete ni pojesti ni priuštiti, ne treba zaboraviti ni popularni sat na ruci. To je jedan asesoar koji je obilježio svijet influencera, jer su ga obično dobile na poklon sve insta curke s više od par tisuća pratitelja, i koji će kao kameleon promijeniti sva godišnja doba u asesoarima, pa će uz magnolije, pijesak s plaže, požutjelo lišće ili jelku uspjeti dosljedno, uvijek iznova upakirati poruku o važnosti vremena i trenutaka koji nemilosrdno prolaze. Uz sve to naravno i diskretna napomena koda za popust dotične stranice, koja prodaje savršene male "time mašine".

insta feed

Budući da je estetski doživljaj postao daleko važniji od sadržaja, godišnja doba će dakako uvijek biti jako važna, jer će od toga ovisiti i boje na svemogućem insta feedu, koji je od putopisa postao životopis, koji savršeno opisuje estetski sentiment vlasnika i treba poslati točno određeni emotivni vibe u prebrzom insta trenutku. Klizeći kroz feed, kao prepone strateški su postavljeni satovi, kroasani, šalice kave, lišće, magnolije, snijeg i jelke da vam upotpune trku do instantne emotivne satisfakcije kroz savršeni sklad boja

Nikako ne smijemo zaboraviti balone i ruže, ako je moguće u kombinaciji s francuskom beretkom, da dočaramo savršeni "French vibe", ako netko nije uspio skočiti na ekspress dostavu oduševljenja, kada smo prezentirali pladanj s kroasanima i Chanel torbicom za doručak. Jedna s leđa s nekom lijepom pozadinom, pa jedan "close up" sa zamišljenim pogledom u daljinu... po mogućnosti na nekoj od popularnih lokacija, na kojoj skoro pa treba stati u red za slikanje, jer su rijetki oni koji će riskirati i napraviti nešto malo drugačije od one poznate influencerice, koja ju je otkrila. One koje se žele pridružiti drugoj polovici "déjà vu" iskustva će se pak fotografirati sa sladoledom, prateći ista pravila koja važe za satove ili cvijeće.

insta feed

Ako izađemo iz kruga lifestyle i fashion blogera vidjet ćemo da je situacija ista i kada se radi o profilima posvećenim putovanjima i avanturističkim sadržajima. Fotka odraza u retrovizoru, stopala koje vire iz šatora za kampiranje s pogledom koji oduzima dah ili ona gdje svjetski putnici s ruksakom na leđima zure u daljinu neke predaleke pokrajine postale su nešto što ćete redovno vidjeti na većini profila. Činjenica da je na Instagramu profil insta_repeat koji objavljuje ove copy-paste fotografije za kratko vrijeme dosegnuo 300 k pratitelja govori koliko je ova pojava postala iritantna i očita.

          Ali što je onda odgovor zapitat ćemo se? Što ako imamo nešto za kazati, a nemamo ideju za neku drugačiju fotku?

Ne smijemo biti licemjerni i praviti se da nismo svi koji smo aktivni na društvenim mrežama i sami nekada bili tamo. Svi smo mi pokušavali replicirati tu emociju koju je netko već dočarao... Ipak bez obzira na to, prezasićenost društvenih mreža upravo tim istim sadržajima nameće zaključak da pored algoritamske postoji i realna stvarnost, u kojoj žive realni ljudi koji ne pate za doživljavanjem izlizanih emocija i kopiranih sjećanja. Koji su sve manje inspirirani, a sve više zgroženi društvenim mrežama na kojima se ponavljanjem istog pokušava uvijek prodati novo - emocija, doživljaj i konzumiranje koda za popust. Koji traže inspiraciju, nova znanja ili zabavu, a ne priliku za učešće u nekritičnoj masi zborskog izvođenja hvalospjeva repliciranim slikama iz magazina, koji je u nekoj paralelnoj stvarnosti nekada bio tražen. Koji se neće buniti ako im odškrinete vrata u neki vaš svijet, koji ne postoji samo iz ptičje perspektive...Koji bi pristali i na tu već viđenu fotografiju, ako se tamo nalazi nova priča, više vas i više od ispraznog digitalnog predaha. Nečim što nije bilo viđeno, što ne donosi već davno potrošenu insta emociju, koja tako prazna klizi kao dah po staklu i biva obrisana prvim scrollom slučajnog prolaznika...

 

 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar