Traži

Kako će YouTubeov algoritam odlučiti koji je komentar zlonamjeran, a koji ne?

Kako će YouTubeov algoritam odlučiti koji je komentar zlonamjeran, a koji ne?

Novi val cenzure na društvenim mrežama

Tekst: David Morhan


Fotografija: Pinterest,
YouTube

Kao što je to Instagram ukidanjem likeova učinio ranije ove godine, sada i YouTube pokušava stvoriti zdravije okružje za svoje korisnike, posebice kad je riječ o komunikaciji. Prošlog je tjedna YouTube ažurirao je svoje politiku o uznemiravanju koja bi po novom trebala pomoći u filtriranju sadržaja koji vrijeđa na temelju rase, spola ili seksualne orijentacije.

Ovaj hvalevrijedna inicjativa pokrenuta je nakon što je ove godine u lipnju otkriveno kako previše komentara ispod videa, a i sami videi sadrže neprimjerene poruke većinom usmjerene prema bilo kome tko ne odgovara profilu heteroseksualnog bijelog muškarca, a šire mržnju i odvajaju pripadnike spomenute grupe kao superiornu u usporedbi s ostalima. U smjernicama stoji kako će se bilo koje uznemiravanje u videu kazniti demonetizacijom, to jest, autoru neće biti isplaćena naknada za broj pregleda videa (radi se o YouTube Partner Programu), uklanjanjem uznemiravajućeg sadržaja i konačno brisanjem zlonamjernog kanala.

Kako će YouTubeov algoritam odlučiti koji je komentar zlonamjeran, a koji ne? (фото 1)

Kritike koje najviše pogađaju novu politiku odnose se na prekršaj uskraćivanja slobode izražavanja, a niti prijašnje politike cenzure provođene na YouTubeu ne ulijevaju nadu. Naime, u prošlosti je stranica uz pomoć algoritma otkrivala zlonamjerni i uvredljivi sadržaj pa su se prilikom kažnjavanja na meti našli nevini kanali, korisnici podsjećaju, ponekad zbog odgovaranja i stvaranja sadržaja koji se bori protiv stvari za koje su kažnjeni. U tom su slučaju naslov i opis videa glavne zvijezde vodilje algoritma koji ih uklanja. Video koji promovira mržnju često u naslovu i opisu sadrži ključne riječi slične onima za video koji se bori protiv nje, pa su tako, osim online nasilnika, cenzurirani bili i oni korisnici koji se mržnji suprotstavljaju.

Kako će YouTubeov algoritam odlučiti koji je komentar zlonamjeran, a koji ne? (фото 2)

Prostranstvima društvenih mreža govoru mržnje vatru potpaljuje i visoki broj pregleda i uključenosti ostalih korisnika, bilo da se slažu ili protive temi o kojoj je riječ. Uključenost je, osim broja pregleda glavni faktor u monetiziranju videa - nije bitno jesu li komentari pozitivni ili negativni sve dok ih ima što više. Videi s više komentara, baš kao i oni s velikim brojem pregleda dospijevaju na vrhove raznih top listi što ih na kraju čini vrlo unosnima i popularnima, šireći tako svaku poruku koja se u njima nalazi. Osim YouTubea, na popisu društvenih mreža koje tek sada poduzimaju nešto protiv širenja mržnje i ekstremnih svjetonazora jest Twitter zbog presporog uklanjanja sadržaja s rasističkim i homofobnim sadržajem. Facebook i Instagram ovaj su problem panirali riješiti uklanjanjem "likeova" u nadi da će tako uspjeti utjecati na način na koji takav sadržaj dolazi do publike i kako dospijeva na naslovnice. YouTube tvrdi da nova politika uključuje i brisanje komentara u stvarnom vremenu, no još nije jasno kako se odlučuje koji je komentar dovoljno uvredljiv za brisanje i hoće li novi algoritam znati prepoznati zlonamjerni od dobronamjernog naslova.

Napišite komentar