Traži

Koliko su vam jako dosadile sve te savršene fotke koje gledamo po društvenim mrežama?

Koliko su vam jako dosadile sve te savršene fotke koje gledamo po društvenim mrežama?

I hoćemo li ondje ikada vidjeti nešto stvarno?

Tekst: E.G.


Fotografija: Unsplash

Možemo mi to negirati i možemo se mi tome opirati, ali činjenica da većina ljudi danas svoje dane počinje pregledavanjem društvenih mreža apsolutno stoji. Koliko vam se puta dogodilo da još niste uspjeli ni do kraja otvoriti oči, a rukama vam se već nekako našao pametni telefon s kojeg su vas spopadale razno razne slike prvih jutarnjih kavica uz nezaobilazni pogled na more, selfie toliko obrađen da osobu na slici vjerojatno ne bi prepoznala ni vlastita majka ili pak kakve avionske karte koje sugeriraju da baš na raspolaganju imaju više dana godišnjeg od vas? Svi već vrlo dobro znamo porazne statistike o utjecaju takvih objava na samopouzdanje mladih ljudi koji ih mahom konzumiraju.

Znamo da ništa dobro ne može proizaći iz situacije u kojoj svi igraju po jednom jedinom pravilu: realističnom prikazu života na društvenim mrežama jednostavno nema mjesta. Tako bi, primjerice, neki strani entitet, koji bi o životu ljudi trebao suditi samo po onome što vidi na Facebooku i Instagramu, najvjerojatnije zaključio kako Zemlju naseljava nevjerojatno sretan kolektiv u kojima svi sve međusobno podržavaju, u kojem ne postoje loši dani i u kojem je svima najveća briga tek što danas odabrati za #ootd.

Nisam sigurna kad nas je točno ta iluzija savršenog života počela iritirati, ali to se doista počelo događati, i to na razini korisnika diljem svijeta. Još uvijek se sjećam svog oduševljenja kad je jedna moja prijateljica izbrisala svoj Instagram profil, a umjesto njega aktivirala profil pod nazivom Plain Jane. Nije mi rekla što točno planira napraviti ni u kojoj će se mjeri taj profil razlikovati od onog prethodnog, ali sam sve odgovore doznala čim je odobrila moj zahtjev za praćenjem. U opisu profila je pisalo tek da se radi o svakodnevnim zgodama jedne sasvim obične mlade djevojke (Plain Jane je fraza kojom se u engleskom jeziku opisuju upravo takve prosječne djevojke, op.a), a fotografije na koje sam nailazila su upravo tome išle u prilog. Iako se sve dogodilo prije godinu ili dvije, ali se živo sjećam koliko sam se nasmijala prizorima večere koja ne uključuje Michelin restoran već hrenovke i senf, rublja koje se suši, ali ne u poljima lavande u Provansi nego u dnevnoj sobi podstanarskog stana uređenog babinim namještajem, jednog tanjurića zamrljanog ciklom, ljude koji čekaju tramvaj ili tek odvod od sudopera nakon pranja suđa.

E, to se zove osvježenje u objavama, pomislila sam, kao i to da bi ovakvog sadržaja trebalo biti više. Trebali bismo se moći smijati situaciji u kojoj smo se našli, a u kojoj više ne vjerujemo u fotografije bez filtera i u kojoj nam je broj lajkova fotke s nekog partyja važniji od toga kako smo se na njemu proveli. Tad, prije godinu ili dvije, u vrijeme nastanka profila moje prijateljice, pojma nisam imala da je napravila pomalo vizionarski potez i predvidjela aktualne digitalne trendove, zbog čega ne mogu biti sretnija. Ne zato što mi je prijateljica bila toliko pronicljiva (iako, svaka čast!), već zato što sad i brojke jasno pokazuju da nam je dosta fake situacija i izrežiranih storyja. Umjesto toga, želimo da naš virtualni život bude tek odraz našeg stvarnog života i da se svi skupa ne moramo osjećati loše jer smo dojma da se konstantno natječemo s fiktivnim neprijateljima za fiktivni prestiž.

U tom smislu, bilo mi je jako drago vidjeti da su takve tendencije prepoznali i brendovi. Štoviše, A1 Hrvatska pokreće novi trend u promotivnim kampanjama pozivajući korisnike da sadržaj koji svakodnevno objavljuju na društvenim mrežama postane dio A1 kampanje. Korisnici mogu objavljivati vlastiti autentičan sadržaj na Facebooku i Instagramu jednostavno koristeći #MojOblikZivota, a autore najboljih fotografija i videa A1 Hrvatska će nagraditi s tisuću kuna na Zaba potrošačkoj kartici. Detaljne smjernice za kreiranje sadržaja možete pronaći ovdje!

Kako bi korisnici osigurali dovoljno podatkovnog prometa za kreiranje svakodnevnog sadržaja, korisnici mogu aktivirati Neograničeni vikend internet opcije za svega 10 kuna. Opciju, koja osigurava neograničen internetski promet tijekom vikenda, odnosno od petka u 17 do nedjelje u 23:59 sata, moguće je aktivirati u sklopu postojećih tarifa kroz Moj A1 aplikaciju. Najveći problem bi vam ovih dana tako trebao biti tek koju "običnu" fotografiju objaviti prvu? Onu s čišćenjem šipka ili špricanjem sprejem protiv komaraca? Koju god opciju da odabrali, nećete pogriješiti, dok god ona predstavlja stvarni i autentični #MojOblikZivota.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više