Traži

Koliko vrijedi celebrity post na Instagramu?

Koliko vrijedi celebrity post na Instagramu?

Brojke su nevjerojatne

Tekst: Ana Pavić


Fotografija: Instagram

Svi znamo da celebrityji svakodnevno koriste društvene mreže kako bi nam prodali neki proizvod

Najveća PR familija stoljeća, Kardashiani/Jenner su izreklamirali sve što postoji na policama, od detoksikacijskog čaja (koji navodno svi piju), svijetlećih maskica za mobitele, notornog korzeta za oblikovanje struka čiji je proizvođač zaradio tužbu jer gle čuda, korzet ne sagorijeva kalorije i od njega nećete dobiti struk kao Jessica Rabbit. Oglašivači su s društvenim mrežama dobili pojavnost koja se ne može mjeriti s oglasom u tiskanom mediju. Danas je jeftinije zaobići posrednika i gurnuti proizvod direktno u ruke nekog celebrityja ili influencera te tako za novac dobiti publiku o kojoj Vogue ili neki drugi časopis može samo sanjati. Klijent dobiva milijunski auditorij od kojih će potencijalni postotak doista kupiti proizvod, zvijezda je u džep spremila novac i svi su sretni.

Postoji više načina oglašavanja. Jedan je orijentiran isključivo na društvene mreže, dok ih drugi uzima kao ekstenziju kampanje/suradnje. Kao primjere možemo izdvojiti Kylie Jenner za Pumu ili Severinu za Mass. Obje su snimile kampanje za brendove i kasnije ih kao bonus suradnje podijelile na društvenim mrežama.

Severina

U Instagram reklamama ne zaostaju niti poznate Hrvatice. Reklamira se sve, od čajeva, napitaka, obuće, krema, automobila, klubova, nakita, odjeće. Honorari se kreću u rasponu od nekoliko tisuća kuna ili se kompenziraju za proizvode što je čest slučaj, pogotovo s novovalnim domaćim modnim brendovima koji egzistiraju isključivo na Instagramu, a koji poklanjanju svoje kreacije za post. Hrvatska je mala zemlja i realno nemamo puno influencera. Iz tog razloga lako ćete uočiti koliko tko "vrijedi" na tržištu Instagram oglasa. Najveći broj followera u Hrvatskoj ima Severina Vučković, koja na svoj profil postavlja ekskluzivne suradnje s brendovima poput Massa čije je zaštitno lice. Lana Jurčević također dobro kotira na Instagram tržištu sa svojih 240 tisuća followera. 

Vrijedi uložiti novac u Instagram post Elle Dvornik koja se obraća mlađoj populaciji, ali i u onaj Morane Mamić koja je postala pravi organski Instagram influencer u Hrvatskoj s obzirom na to da nije celebrity, a uspjela je skupiti preko 100 tisuća followera i brendirati se kao Instagram zvijezda. Trend blogera je splasnuo, a po trenutnom stanju stvari, najveći marketinški potencijal ima mlada Isabella Rakonić koju prati 77 tisuća fanova.

Morana Mamić


U svijetu, a pogotovo u Americi, stvari su uzele maha. Jučer je objavljeno istraživanje tvrtke D'Marie Analytics u kojem se navodi top 6 najutjecajnijih osoba na Instagramu. U obzir je uzet broj followera na Instagramu, Twitteru i Facebooku te je na osnovu tih podataka izračunata vrijednost posta. Na prvo mjesto je zasjela mlada pjevačica i glumica Selena Gomez koju na Instagramu prati nevjerojatnih 90,6 milijuna fanova. Po procjeni analitičara vrijednost jednog njenog posta iznosi basnoslovnih 550 tisuća dolara! Zanimljiv je podatak da je Gomez ujedno osoba koja na svom profilu ima najmanji broj plaćenih oglasa, što je čini intrigantnijom i traženijom.

Selena Gomez

Gomez igra pametno i ne dozvoljava prevelik utjecaj brendova na svoj osobni prostor, što je pohvalno i obzirno prema svojim obožavateljima. Na listi se nalaze i najmlađe sestre Jenner, Kylie i Kendall. Kylie koristi društvene mreže, prvenstveno Snapchat za reklamiranje vlastitog make up brenda Kylie Cosmetics, ali joj nisu strani ni vanjski plaćeni postovi. Kendall je samozatajna, vjerojatno radi bremena obitelji koje joj je i pomoglo i odmoglo u nastojanju da ju se shvati kao ozbiljnog modela, te se isključivo koncentrira na suradnje poput one s Estée Lauder. Beyoncé reklamira isključivo vlastite suradnje kao i Rihanna, koja je dobro izreklamirala Pumu.

Generalno, zvijezde s A liste izbjegavaju većinu "Džirlo" proizvoda radi očuvanja imidža, dok reality zvijezde reklamiraju sve, od igle do lokomotive. Društvene mreže su nepovratno promijenile oglašavanje i način prezentacije proizvoda. S druge strane, ljudi će uvijek kupovati i ono što im treba i što im ne treba. Ako im netko to zna dobro prodati nije grijeh da na tome i zaradi, sve dok se ne radi o "prodavanju magle".

 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor