Traži

LinkedIn: Kako možete doći do novih poslova, napredovati na postojećem i postati autoritet u svojoj branši

LinkedIn: Kako možete doći do novih poslova, napredovati na postojećem i postati autoritet u svojoj branši

Korisni savjeti našeg kolumnista

Urednik: BURO.


Fotografija: Unsplash,
Imaxtree

Za pripremu ove teme sam odlučio malo ispitati koliko je zapravo LinkedIn korišten u Hrvatskoj. Osim standardne statistike koju ću vam prenijeti pitao sam svoju neposrednu okolinu, ali i studente na jednom predavanju koje sam držao na fakultetu. Stvarno me začudilo koliko malo ljudi, na tom nereprezentativnom uzorku, koristi LinkedIn i shvaća koje prednosti ova poslovna društvena mreža pruža. Donosim vam sve što morate znati - kako doći do novih poslova, napredovati na postojećem i na kraju postati autoritet u vlastitoj branši.

LinkedIn kod nas koristi 580 tisuća korisnika te je podjednako muškaraca i žena. Ova društvena mreža omogućava vam doseg do 17% ukupne punoljetne populacije u Hrvatskoj, odnosno 29% globalno. Više od polovice ovih korisnika su fakultetski obrazovani, 45% svih korisnika su iz višeg i srednjeg menadžmenta, a čak 41% milijunaša koristi LinkedIn. Svake sekunde se globalno priključe dva nova korisnika, a baza u Hrvatskoj je u zadnjem tromjesečju 2018. godine narasla za 1.8%. Zanimljivo je i da prosječni CEO ima 930 konekcija na LinkedInu. Što mislite - koliko vam treba da ovu brojku premašite? Naravno, kao i kod svake društvene mreže, nije bit u količini pratitelja već u njihovoj kvaliteti. Ono što vam LinkedIn omogućava je veliki organski doseg koji za Facebook stranice već godinama možete samo sanjati. Prema mojim iskustvima doseg može biti čak od 30% do 50% vaših pratitelja, ako objavite kvalitetnu priču i održavate angažman u komentarima. Za razliku od Facebook profila ovdje nije čudno da dodajete ljude koje ne poznajete sve dok se radi o sličnoj industriji i o klasičnom networkingu. Nije ni čudno da se ljudi međusobno predstave privatnom porukom nakon dodavanja te tako direktno pojasne što rade i kako jedni drugima mogu biti od koristi.

Uređivanje profila

Prije gradnje mreže kontakata trebate urediti svoj profil. Gledajte na njega kao na miks između životopisa i osobnog profila na društvenim mrežama. U nastavku donosim pet područja na koja biste trebali obratiti pozornost.

  • Profesionalna profilna fotografija: Iako vas bilo tko može fotografirati za LinkedIn najbolje bi bilo da koristite profesionalnu fotografiju. Na tržištu se već pojavilo nekoliko fotografa koji se bave ovim tipom fotografija, a u takvoj suradnji ćete osim same kvalitete osigurati i profesionalan pristup - sigurno će iz vas izvući više i postići privlačniji izraza lica nego da vas frendica fotka u prolazu.
  • Summary (sažetak): Ovaj dio ukratko komunicira sve o vama, navedite najvažnija postignuća, što radite i za kakve ste poslovne prilike otvoreni. Tekst može nešto komunicirati i o vašoj osobnosti, samo se uvijek zadržite na profesionalnoj razini.
  • Iskustva i opisi: Iskustva su klasični dijelovi životopisa, ovo nikako ne smijete zanemariti. Kvalitetno sve popunite, pojasnite koja su vam bila zaduženja na kojem radnom mjestu i navedite sve što ste postigli. Ako imate neke multimedijalne elemente ili linkove dodajte ih. Dobro ispunjeni profili omogućavaju headhunterima i odjelima za ljudske resurse velikih tvrtki pronalazak novih zaposlenika.
  • Recommendations (preporuke): Zamislite da tražite novi posao i pitate trenutnog šefa pismo preporuke? Vjerojatno će izgledati čudno. Kod LinkedIna je upit za preporuku dio standardne komunikacije. Preporuke si ljudi često daju međusobno pa možete i tako inicirati ovo pitanje. Kada ostavljate preporuku naravno budite iskreni i nemojte je ostavljati nekome koga ne biste preporučili u stvarnom životu. Ako budete slali prijave za posao ili radite neke ponude i prezentacije možete priložiti screenshot preporuke koju ste dobili, samo izostavite ime osobe koja vam je preporuku ostavila, ne želite se igrati s odredbom o zaštiti osobnih podataka.
  • Skill and Endorsements (vještine): Vještine možete sami unositi na profil, ali će vam ih i ostali korisnici dodavati. Ova baza vaših mogućnosti daje priliku nekom tko pretražuje LinkedIn da nađe kvalitetnu osobu za svoj novi projekt ili posao.

Sadržaj je kralj, na kojoj god društvenoj mreži bili

Kvalitetan sadržaj koji ima vrijednost za čitatelja čini razliku između nezapaženih i popularnih profila te je ključan u vašem pozicioniranju na ovoj društvenoj mreži. Oko ovoga se stvarno morate potruditi ako želite LinkedIn koristiti kao svoju komunikacijsku platformu. Osobno sam ovim putem dobio ponudu pa kasnije i zaposlenje u jednoj korporaciji, potom u samostalnom poslovanju nekoliko konzultantskih poslova te mi je više ljudi koje ne poznajem niti imam u svojoj mreži uživo prišlo i komentiralo kako su vidjeli neki od sadržaja koji radim na LinkedInu. Činjenica da mali broj ljudi proizvodi kvalitetan sadržaj vam daje priliku da se pozicionirate kao ekspert i tako izgradite svoj osobni brend. Osim toga, kako ovdje dolazite do populacije koju zanimaju poslovne teme, ako imate nešto slično na svojoj web stranici možete si osigurati promet na web, potencijalnu prodaju pa čak i influencer suradnje kada dođete do značajne razine prepoznatljivosti. 

  • Definirajte koje ćete teme pokrivati: Kako bi postali autoritet za neko područje bitno je da iza toga stoji podloga u stvarnom životu. Definirajte o kojim temama ćete pričati i razmislite što o tim temama žele čuti ljudi koje želite zainteresirati - budući poslodavci ako mijenjate posao, ljudi unutar trenutne tvrtke kako bi napredovali kroz osobni brend, potencijalni poslovni partneri ili čak mediji.
  • Pronađite ton s kojim ćete komunicirati: Ton uvelike određuje na koji način će vas publika doživljavati. Recimo, moja komunikacija na LinkedInu je jako neposredna i pristupačna, što naravno ne mora svima odgovarati pa sam tako i imao slučaj jedne korisnice koja je izrazito napadala sadržaj i bila mišljenja kako nije dovoljno dobar. Mene osobno nije previše dotaklo, ali je zato toliko ljudi javno stalo u moju obranu da sam zaista osjetio što to znači zajednica u punom smislu riječi. Pazite da ton s kojim komunicirate bude u skladu s vašom osobnošću u stvarnom životu kako bi sve bilo autentično, ali i u skladu s vašom trenutnom profesionalnom situacijom.
  • Stvarajte tekstualni i video sadržaj: Tekstualni sadržaj na ovoj društvenoj mreži odlično prolazi, čak i kada nema nikakvih multimedijalnih dodataka. Možete objavljivati kratke zapise ili konkretne blogove. Ako želite ljude privući na svoj web predlažem da objavite dio bloga direktno na LinkedInu, a ostatak linkate na cijeli tekst. Video sadržaj je kao i na svim online kanalima najbolji način za prenošenje vaše osobnosti i cijele priče. Ako imate problem sa snimanjem za početak vježbajte bez objavljivanja pa tek kada ste zadovoljni krenite s objavama.
  • Uklonite nepotrebno: Nije loše napomenuti da ne morate svaki sadržaj koji radite za ostale društvene mreže objaviti na LinkedInu - selfiji s ekipom, zabava i modne kombinacije nemaju što raditi ovdje, osim ako to nije direktno povezano s poslom koji radite.

Iskreno se povežite s ljudima

Bez obzira na sve prethodne savjete, ako se ne povezujete iskreno s ljudima i nije vam stalo do tih dijaloga nećete postići značajan efekt. Živimo u dobu human to human marketinga, ljudi se povezuju s ljudima i kao u svakoj networking prilici puno će više značiti da poslušate nekog i postavite pitanje nego da stalno pričate o sebi i svojim postignućima. Ako vas netko pita za savjet, odgovorite i pomozite mu. Tek s tim pokazujete svoju veličinu, a naravno i stručnost koja sigurno neće proći nezapaženo. Kada vidite neku tematiku koja vam je bliska uključite se u rasprave i razvijte konverzacije s drugim korisnicima. Tagirajte korisnike koji vam se čine zainteresiranima za tu tematiku i pozovite ih na dijalog u kojem ćete vi prvi započeti priču. Ako želite vidjeti tko vam je gledao profil, morat ćete isto omogućiti ljudima kojima profil posjetite. Pošto je ova funkcionalnost u besplatnoj verziji ograničena, ako želite detaljnije informacije isprobajte premium verziju koja ima probni period. I savjet za kraj: budite konzistentni i koristite LinkedIn na dnevnoj bazi - nikakav uspjeh se ne događa preko noći, morate biti ustrajni.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar

više