Traži

Ovo je zanimljivo: jedan veliki beauty brend je odlučio zauvijek napustiti društvene mreže

Ovo je zanimljivo: jedan veliki beauty brend je odlučio zauvijek napustiti društvene mreže

Je li riječ o potencijalnom novom trendu?

Tekst: E.G.


Fotografija: Buro247.ua,
PR

Društvene mreže su odavno prestale biti ono čemu su originalno trebale služiti. Umjesto mjesta na kojem ćemo se virtualno povezivati sa svojim prijateljima i poznanicima, one su postale mjesto na kojem pratimo što rade naše omiljene poznate osobe, a iznad svega, postale su jedan golemi billboard kojem se ne nazire kraj. Reklame će vas proganjati kamo god da krenete na Facebooku ili Instagramu; bit će u vašem inboxu, nećete ih se moći riješiti na feedu, a u konačnici će vam i svaki influencer (i svi oni koji to žele postati) preko tobože autentične objave (koja obično započinje rečenicom: "Puno vas me je pitalo...") pokušati prodati sve od jogurta, preko maske za kosu, pa do najnovijeg modela glačala. Brendovi već godinama znaju da tradicionalni načini oglašavanja (poput televizijskog, radijskog ili onom u novinama) polako postaju stvar prošlosti, a da je sva "akcija" upravo na internetu. S obzirom na to, poprilično nas je iznenadila vijest vezana uz jedan poznati britanski beauty brend koji je preko svog Instagram profila objavio kako kreće u novu eru komunikacije s klijentima i napušta društvene mreže. 

Riječ je o Lushu, brendu koji se smatra jednim od pionira prirodne kozmetike i koji doista ima lijepo izgrađenu zajednicu vjernih korisnika. Iako još uvijek nije jasno odnosi li se ova odluka samo na britanski ogranak (što je vjerojatniji slučaj) ili je ona donesena na razini cijelog brenda, činjenica je da je ona jako, jako zanimljiva i jednako toliko neočekivana. U službenom priopćenju stoji kako društvene mreže sve više i više otežavaju direktnu komunikaciju između brenda i korisnika, kako traže sve veću količinu novaca ako brend želi doprijeti do krajnjeg korisnika te kako su, u konačnici, umorni od stalne borbe s algoritmima. Nadalje kažu kako ne žele plaćati da se pojavljuju na nečijem feedu, zbog čega odlaze s društvenih mreža i otvaraju nove načine komunikacije. Lush je oduvijek bio sačinjen od mnoštva ljudi čiji se glas treba čuti i ne žele se ograničavati na razgovore preko određenog broja platformi, a navedeno je i kako je njihova vizija društvenih mreža ona u kojoj se sve vrti oko strasti prema nečemu, a ne pukog broja lajkova.

Za kraj, naveli su i kako će njihova služba za korisnike još tjedan dana marljivo raditi kako bi odgovorila na sve upite vezano uz ovakvu odluku, dok će daljnja komunikacija ići preko chata na njihovoj stranici, maila i telefona. Kad smo se i sami uputili u sekciju komentara, primijetili smo val nezadovoljstva; brojni se korisnici Instagrama slažu da je ovaj potez neprofesionalan, govore kako su upravo profili Lusha mogli služiti kao primjeri dobrog vođenja društvenih mreža, kao i da su im one primarni kanal na kojem bi saznali za novitete iz njihove ponude. Drugim riječima, čini se da, koliko god bilo popularno govoriti da svi mrzimo Instagram i kako smo na korak do brisanja, u stvarnosti još uvijek želimo omiljene brendove (i ljude) imati u svojoj virtualnoj blizini.

Neki će reći kako je ovaj potez odlični marketinški trik, o kojem će, naposljetku, izvijestiti i brojni mediji, ali riječ je o kratkotrajnom efektu. Na duge staze, Lush riskira da bude zaboravljen ili da ga se korisnici (a to je već dovoljno) jednostavno rjeđe sjete. Naravno, ostavit ćemo prostora i opciji da je marketinški tim Lusha sačinjen od vizionara koji su uvidjeli nešto što svi ostali nisu i koji će pokrenuti trend. Ipak, u vremenu u kojem svaki dan dolaze novi prirodni brendovi gladni djela tržišnog kolača, vjerojatnije je da će Lushovi klijenti jednostavno pronaći alternativu, i to onu koja je od njih uvijek udaljena samo scroll ili dva. 

Napišite komentar