Search

Što je Clubhouse i zašto odjednom svi pričaju o tome?

Što je Clubhouse i zašto odjednom svi pričaju o tome?

Tekst: BURO.


Živimo u vremenu brzih, nerijetko i turbulentnih promjena, ali prije svega brzih-prebrzih. S tom brzinom dolazi i odlazi veliki broj društvenih mreža koje imaju za cilj da nam "olakšaju živote" i odgovore baš na sve naše potrebe, ali većinom samo na kratko zablistaju i nestanu sa scene. Kada se pojavio TikTok svi su mislili da će dijeliti istu sudbinu mnogih prethodnika, ali je nekako postao fenomen popularne kulture i mjesto na kojem se sve događa, međutim sjećamo se prethodnika koji nisu bili te sreće. Na primjer Snapchat ili Vine. Ili sjećate li se opsesije Faceappom prije nego što smo kolektivno shvatili da nam možda kradu podatke? Ili Houseparty koji je nas je spasio tijekom karantene i bio „skinut“ preko 100 milijuna puta? Svega ima pod kapom internetskom, a nova zvijezda na tom nebu je Clubhouse.

Što je sad Clubhouse, odakle dolazi, tko ga je poslao, i čemu služi?

Ukratko u pitanju je nova društvena mreža koja je osmišljena tako da korisnici mogu komunicirati jedan s drugim glasovno. Dakle, nešto kao grupni chat u kojem svi komuniciraju glasovnim porukama, samo malo više nalik na dobre stare dane kada su računi za fiksni telefon prelazili dozvoljene limite, a kablovi bili uvijeni do čvorova, nekad zbog dosade a nekad od nervoze zbog sugovornika s druge strane žice. U početku je mreža počela sramežljivo, ali sada smo već tu da je, iako u beta fazi i još uvijek nije dostupna službena finalna verzija, ova aplikacija skinuta preko 8 milijuna puta. Od siječnja kada su imali 2 milijuna članova, do danas je ogromna razlika za kratko vrijeme, a ako na to dodate da je vrijednost aplikacije skočila sa 100 milijuna dolara (prosinac 2020.) na 1 milijardu dolara (siječanj 2021.) jako brzo ćete doći do zaključka da imamo novog giganta na tržištu, i ime koje će postati ključni igrač u social media igri. Ako ne vjerujete ni ovim brojkama, onda ćete sigurno činjenici da se Zuckerberg ubacio u igru i rekao da će Facebook napraviti pandan Clubhouse-u. Naravno da hoće.

Ali, u čemu je uopće fora sa Clubhouseom i zašto su svi odjednom poludjeli?

Kao prvo, ovo je kao okupljalište poznatih osoba i nikad ne znate na koga možete naletjeti, a i možda proćaskati s nekim. Oprah, Elon Musk, Drake, Virgil Abloh, Kevin Hart, Chet Hanks svi oni su već neko vrijeme članovi ove zajednice. Dakle, na prvom mjestu tamo je cool ekipa s kojom se možemo družiti. Recimo, pijemo kavu s Virgilom i pričamo s kim još nije radio kolaboraciju i što je sljedeće u planu. Milina. Naravno, sve to je hipotetički moguće pod uvjetom da imate poziv. Što nas dovodi do druge stavke- pitanje ekskluzivnosti. Kao što Twitter ima feed, Clubhouse ima 'hodnik' pun različitih virtualnih soba koje imaju drugačije teme, a korisnik može ulaziti i izlaziti po nahođenju, slušati što se priča, ili preuzeti virtualni mikrofon i kazati što misli na temu koja se obrađuje. Međutim, kao što je taj hodnik dugačak i pun prostorija, tako je dugačka i lista čekanja. Ona se istina može ubrzati ako je netko od vaših kontakata već član kluba pa može urgirati za vas. Svaki novi korisnik ima dva poziva, a oni koji dosta vremena provode na mreži nerijetko dobivaju dodatne pozive za nove članove.

Treće, ali ne i najmanje važno- sadržaj. Dok je Twitter ring za borbe, a TikTok služi malo za pokazivanje svojih vještina malo za mikroaktivizam, Clubhouse je super udoban prostor pomalo nalik na live podkast u kojem, u teoriji, svatko može sudjelovati

U praksi pomalo funkcionira po sistemu “ne možeš sjesti s nama”, ali postoji dobra šansa da će se u službenoj verziji malo po malo, poziv po poziv ozbiljnije razgranati i postati dostupan svima.

Da rezimiramo. Osam milijuna oduševljenih korisnika kaže da je ovo the next thing i možda im trebamo vjerovati. Iz druge perspektive se pitamo treba li nam mreža koja funkcionira po principu isključivanja, i budi nam srednjoškolske traume, kao i FOMO koji kao generacija nećemo nadrasti. Ali, isto tako treba li nam platforma na kojoj se pokreću važne i cool teme, i u kojima su glasovi doslovno važni, a sugovornici su iz cijelog svijeta? Apsolutno! Hoćemo li uzeti app na test vožnju čim bude moguće? Oh, da.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više