Traži

Vodič: Kako krenuti s blogom i zašto bi ga svi content kreatori trebali imati

Vodič: Kako krenuti s blogom i zašto bi ga svi content kreatori trebali imati

Korisni savjeti Tomislava Pancirova

Tekst: Tomislav Pancirov


Fotografija: Unsplash

Blog je web stranica najčešće pisana s osobnog stajališta na kojoj se redovito objavljuje sadržaj vezan za individualca, skupinu ljudi, specifičnu temu ili projekt. Kroz ovaj vodič ću se fokusirati na osobne blogove kojih ima najviše te mogu jako pridonijeti vašem pozicioniranju, ako svoj blog ozbiljno shvatite.

Fokus na sadržaj

Jedno od prvih pitanja koje dobijem kada je blog u pitanju tiče se tehničke izrade samog bloga - WordPress ili neka druga platforma, a potom ide pitanje o zaradi putem bloga. Oba pitanja su legitimna, ali o njima ne možete razmišljati prije detaljne razrade sadržaja - glavnog razloga zašto bi netko uopće čitao vaš blog.

Za početak odredite temu bloga i koja ćete područja pokrivati. Ovo će se mijenjati kako se i vi budete mijenjali jer blog mora biti vaš autentičan prikaz. Napišite glavnu temu bloga i područja na jednom mjestu kako bi lakše dobili ideje za konkretne objave. Evo nekoliko primjera:

Tema osobnog i poslovnog razvoja:

- pokretanje vlastitog biznisa
- balans
- stvaranje sadržaja za online kanale
- emocionalna inteligencija
- organizacija vremena
- razvoj kreativnosti
- meditacija
- vizualizacija i planiranje

Tema zdravog života:

- veganstvo
- prehrana za zaposlene ljude
- trening bez teretane
- osobni treneri
- joga i pilates
- razine energije u danu

Tema dizajna interijera i brige o domu:

- primjenjivi trendovi u uređenju doma
- pronalazak posebnih dekoracija
- uređenje na ograničenom budžetu
- kreativan ručni rad
- inspiracija u uređenju
- organizacija malog prostora
- pametni automatizirani dom

Tema mode i ljepote:

- novi proizvodi i trendovi
- održivost u modi i ekološki materijali
- odjevne kombinacije za određene prilike
- osobni stil
- make-up look
- briga o kosi i koži
- odijevanje na ograničenom budžetu

Ovo su samo primjeri, vaš popis će možda biti miks nekoliko tema i područja, samo je bitno da predstavlja upravo vas i vašu osobnost.

pancirov

Nakon što ste ovo naveli napišite pet do deset tekstova koje ćete objavljivati na blogu. Konzistencija u proizvodnji svakog pa tako i blog sadržaja je ključna. Možete li se obvezati za početak da ćete barem jednom tjedno nešto objaviti? Ako želite da vam ova priča u budućnosti donosi korist morat ćete, inače je ne shvaćate dovoljno ozbiljno.

Kod svakog sadržaja koji radite dobro razmislite kakvu vrijednost donosi čitatelju, koji problem rješava. Vrijednost može biti edukativna, inspirativna, motivacijska, ali mora uvijek biti prisutna. Ako ćete se samo fokusirati na sebe, bez da mislite na druge, neće vas baš previše ljudi pratiti, slično kao i u stvarnom životu.

Kome pišete?

Definirali ste sadržaj koji radite, sada morate definirati kome pišete - tko je ta osoba koja će pretraživati web za ovim temama, kome ćete se obraćati. Bilo bi super napraviti i mini istraživanje - po tražilici, Facebook grupama i poznanicima. Ako mislite da su neki od njih vaš target ispitajte kakve teme inače traže, koje blogove prate, koji strani blogovi vam mogu biti uzor.

Jedna od ključnih stavki je i jezik na kojem ćete pisati - engleski jezik vam donosi neizmjerno veću publiku, ali i konkurenciju. S druge strane sadržaja na hrvatskom jeziku nema dovoljno i puno ćete se lakše pozicionirati tako, publika vam je praktički cijela regija, ali i dijaspora koju ne treba zanemariti.

pancirov

Brend i razvoj weba

Tek nakon što ste sve ovo napravili možete razmišljati o razvoju web stranice, vizualnom dijelu brenda, opisima i domeni.

Za domenu vam preporučujem da bude jedinstvena i bez dodataka besplatnih servisa. Na primjer kao što ja imam www.tomislavpancirov.com, a ne www.servis.com/tomislav ili http://servis.tomislav.com. Domenu .com možete kupiti već od jednog dolara godišnje za prvu godinu, a .hr domenu možete dobiti i besplatno ako ste pravna osoba ili fizička osobe koja obavlja registriranu samostalnu djelatnost (recimo obrt).

Razvoj weba može ići u dva smjera - zahtjevnija izrada Wordpressa koji ćete moći detaljno personalizirati ili neki od servisa s gotovim rješenjima koja ćete objaviti u doslovno pet minuta poput Webnode.hr

Kroz cijeli proces vlastite izrade Wordpress bloga sam odlučio ići sam uz pomoć nekih servisa koji su mi olakšali cijeli proces pošto nisam imao previše iskustva u ovom. Cijeli vodič možete pogledati u YouTube videu.


Naravno možete se odlučiti i uzeti profesionalca da vam sve izradi po sistemu ključ u ruke, ali onda morate računati da imate ulaganje u izradu bloga koji vam još nije ni približno postao izvor zarade.

Kod vizualnog dijela bloga razmišljajte da tema predstavlja vas osobno, da svakako uključite svoje fotografije u opisne dijelove i zaglavlje, osim ako ne pišete anoniman blog. Nije loše razmisliti i o profesionalnim osobnim fotografijama - ove fotografije nećete često mijenjati, a poboljšat će dojam posjetiteljima.

Kada korisnik dođe na vaš blog mora odmah znati o čemu se radi, dobiti neku kratku priču, jednu rečenicu koja opisuje zašto ste pokrenuli taj blog, oko čega im može pomoći i tko ste vi ukratko. Ako vam se blog bude mijenjao kroz vrijeme ovo ćete prilagođavati tako da prikazuje stvarnu sliku.

Biznis strana bloga

Radio sam s puno content kreatora i svaki put bih se začudio odgovoru kako nemaju blog unatoč ogromnoj bazi pratitelja na društvenim mrežama. Blog predstavlja online sjedište vašeg brenda, službeni izvor svih informacija koje objavljujete. Na vašem blogu nema konkurencije, možete objaviti što god želite bez cenzure (naravno, sve dok je u skladu sa zakonom) i na taj vas se način najlakše pronalazi putem tražilica.

SEO ili optimizacija za tražilice je jedna posebna tema koju svakako trebate istražiti, ali ukratko razmišljajte kako pratitelji koje želite privući pretražuju. Koje ključne riječi i pojmove traže - recimo ja imam vodič „Kako otvoriti paušalni obrt online" koji se organski nalazi na prvoj stranici Googlea s videom i tekstom, ali da sam napisao bez kolokvijalnog izraza „Kako otvoriti obrt s paušalnim oporezivanjem online" nitko ne bi našao taj tekst jer nitko (osim osoba koje su već stručne u tom području i nisu moj target) ne razmišlja tako o ovoj temi. Računajte i na to da će vam (osim ako imate ogromne brojke pratitelja na društvenim mrežama) najviše čitatelja bloga dolaziti putem tražilice tako da se s ovim segmentom svakako morate pozabaviti.

Ako želite da vam blog postane izvor zarade, nemojte o njemu razmišljati kao da je izvor zarade. Treba vam puno sati, dana, mjeseci pa i godina dok vaš blog ne postane dovoljno koristan da dosegne popularnost koja bi privukla sponzore. Ovo mora biti vaša strast jer ćete inače brzo odustati. Istovremeno morate razmišljati o njemu kao da je već postojeći biznis - redovito objavljivanje, ponavljam - koristan sadržaj i pravilno napisani tekstovi su nužni. Gramatičke i pravopisne greške koje izlaze iz okvira autorske slobode izražavanja su neprihvatljive (za ovo vam može pomoći i servis Ispravi.me

Kada stvarate sadržaj za Instagram ili YouTube i želite ostvariti suradnju s nekom tvrtkom blog predstavlja konkurentsku prednost. Na njemu možete imati duži osvrt, postaviti više multimedijalnih elemenata, ako radite neku aktivaciju - detaljna pravila i sve skupa pravilno povezati sa stranicama sponzora i partnera. Na blogu navodite i sve mogućnosti suradnje pa će potencijalni klijenti lakše pronaći s čim se bavite, tko ste vi i s kim ste već prethodno radili (kada ostvarite neke suradnje i imate određen broj redovnih čitatelja po analitici, napravite svoj media kit - PDF dokument koji će opisati sve što radite i koje brojke imate - posjetitelja, pratitelja na društvenim mrežama i koje tipove suradnji preferirate).

Osim partnerskih suradnji stvaranja sadržaja na blogu možete zarađivati i putem plaćenog oglašavanja postavljanjem Google oglasa ili affiliate marketingom - personaliziranim linkovima koji će vam donijeti zaradu svaki put kada netko putem vašeg bloga kupi nešto od partnera. Obje opcije su dobre ako imate velike brojke čitatelja inače će se raditi o malim svotama koje vam ne mogu opravdati ulaganja u cijelu priču.

Savjet za kraj

Samo budite uporni i uživajte u svemu, kao i u bilo kojem drugom poslu, ako ovako razmišljate i radite rezultati ne mogu izostati.

 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više