Traži

BURO. intervju: Brend Marmelo na pragu novog desetljeća

BURO. intervju: Brend Marmelo na pragu novog desetljeća

Razgovor s dizajnericom Dunjom Sučić

Tekst: Tina Lončar


Fotografija: Petra Mrša,
Darija Cikač

Prošlo je već gotovo čitavo desetljeće otkako je Dunja Sučić u hirovite modne vode pogurnula svoj brend Marmelo. Simbioza kože, alata, strojeva i radione učinili su svoje, a Dunja je svojim asesoarima, uz mnogo ljubavi oduvijek željela udahnuti i neku posebnu priču koja će ih učiniti drugačijima. Od tada pa sve do danas, iz njezine su radionice izlazili kojekakvi modni dodaci, no posebnu su pažnju uvijek privlačile Dunjine torbe. Perfekcionistički konstruirane, inovativno dizajnirane i pedantno izrađene do posljednjeg gumba i šava, uvijek su privlačile pažnju i hvatale poglede, uz neizostavno pitanje onih direktnijih: "Ma, čija je ovo torba?".

Dunjino ime, u svih je ovih deset godina neumornog stvaranja, rijetko punilo novinske stupce, a ona se nekako uvijek držala postrance, daleko od blještavih svjetala reflektora. Umjesto toga da eksponira svoj lik, Dunja je uvijek radije odabirala da o spretnosti njezinih ruku i ljepoti njezinih ideja progovara njezin rad. Radeći u miru i tišini svoje radione, posvećivala je vrijeme i energiju svojim, uvijek zanimljivim, zamislima i neobičnim nadanućima kreirajući fantastične stvari koje su, kada bi izašle na ulicu, baš uvijek privlačile pozornost i izazivale oduševljenje. Danas, na pragu novog desetljeća, Dunja ima nove planove.

Dunja Sučić

Dunja Sučić

B. Marmelo torbe već godinama oduševljavaju neobičnim dizajnom i famoznom kvalitetom, a mene zanima na čemu trenutno radiš? Spremaš li neke nove modele za ulazak u novo desetljeće?

Trenutno sam završila torbu NU SHU clutch, nakon dužeg vremena nešto novo. Tema na kojoj sam davno radila (2014.) i iz koje je proizašla toaletna torbica, privjesak za ključeve i novčanik. Volim Nu Shu koncept. Lijepa priča o ženskoj volji, upornosti i povezanosti. Nu Shu je tajno žensko pismo osmišljeno kao reakcija na rodnu nejednakost u Kini, gdje žene nisu imale isti pristup pismenosti kao i muškarci. Njime su žene svoje poruke mudrosti, nade i snove, kao i tuge i strahove vezle na ručne radove, odjeću te kaligrafijom ispisivale na lepeze. Prenosio se s generacije na generaciju na ženskim druženjima. Oblikovnost proizvoda proizlazi iz stilizirane reinterpretacije grane šljive, koja je čest motiv u kineskim pejzažima i lepeze na kojima je Nu Shu pisan. Osnovna nit koja šiva ovu Marmelo Nu Shu priču je inspirirana predajom životnog znanja i mudrosti među ženama različitih generacija, njegovanjem zajedništva i stvaranjem svog tajnog svijeta unatoč zabrani. Boo dot narukvice isto su nešto novo, one se nastavljaju na Boo narukvice. Doradila sam remen Track (iz 2012.) koji je prije bio od gume, a sada je dobio kožnu varijantu. Volim njegovati stare kolekcije i povremeno ih dorađivati. Nešto novo imam u planu za proljeće. Trenutne teme kojima se bavim premrežuju islam (recimo džamije), Portugal s obzirom na privlačnost oblikovnosti, ornamentike i boja, pa opet malo i Japana. Keramika je nešto što me odavno privlači, sam način izrade primjerice protugalskih pločica, a budući da sam krenula na tečaj keramike u planu su eksperimenti. Ne želim se ograničavati, interesi su mi raznoliki, vidjet ćemo što će proizaći iz ovog koktela. Ono o čemu duže razmišljam i što bih voljela razraditi je jednostavnija linija proizvoda u izradi i doradi koja bi time bila i cjenovno povoljnija. Tako da bit će noviteta kroz proljeće.

BURO. intervju: Brend Marmelo na pragu novog desetljeća (фото 1)

B. Danas, desetak godina nakon što si započela dizajnirati kožne modne dodatke, s kakvim se izazovima susrećeš?

U 2020. godini Marmelo navršava 10 godina postojanja. Mogao bi se dogoditi neki rođendanski tulum. Trenutni izazovni moment mi je promidžba i rad na vidljivosti, s obzirom na to da se neko vrijeme nisam eksponirala. Izazov je svakako osjećaj novog početka. Sve ono što sam prošla prije prolazim ponovo, samo sad iskusnija, a samim time i hrabrija.

BURO. intervju: Brend Marmelo na pragu novog desetljeća (фото 2)

B. Tvoje posljednje kolekcije inspirirane su Dalekim istokom. Slažem se da je čudesan, no ipak bih htjela znati zašto te toliko inspirira?

Sasvim slučajno se dogodilo da su obje zadnje teme s Dalekog istoka. Nu Shu kao tajno žensko kinesko pismo i samuraji japanski ratnici. Zapravo ja samo volim dobru priču u kojoj se mogu izgubiti i na kraju iz elemenata napraviti proizvod. Lako je odlutati u čarima Istoka tako da nije bilo teško zaredati ih. Nu Shu mi je bilo otkriće, nikad do tada nisam čula za njega, a i danas kada prepričavam tu priču ljudima je novo. Otkrila sam ga u knjizi o životu i odrastanju djevojčica u ruralnim dijelovima Kine koja lijepo upućuje u moć volje, povezanosti i zajedništvo različitih generacija žena. Koncept Samurai (2014. dorada 2019.) je proizašao iz dječje fascinacije, nakon izložbe "Duh borbe-borilačke vještine Japana" koju sam pogledala u Etnografskom muzeju (2010.). Kad sam bila mala, Bruce Lee je bilo dio igre mene i brata, a tata je bio dobar izvor informacija u tom smjeru, pa mi je tako i kultura borilačkih vještina bliska i budi mi ugodu i dječju vrckavost. Ulazak u svijet samuraja budi pak predanost, odmjerenost te čistoću funkcioniranja u Bushidu - samurajskom kodeksu.

BURO. intervju: Brend Marmelo na pragu novog desetljeća (фото 3)

B. Rijetko se eksponiraš u javnosti. Prateći tvoj rad, čini mi se kako puštaš da tvoj dizajn priča umjesto tebe. Zašto je tome tako? Jesi li to svjesno odlučila?

Da, ne činim to često, kroz svoj rad imam "eksponiranijih" perioda, a i jedan period u kojem se nisam nigdje pojavljivala 3 godine iako sam radila i dalje. Imala sam potrebu povući se i nekako pronaći model u kojem ću poslovno najbolje funkcionirati. Tome su prethodile 3 godine bez godišnjeg odmora i ponekad do 17 sati rada dnevno s tek tu i tamo kojim slobodnim danom, tako da je povlačenje bilo sasvim prirodan tijek događaja. U svemu tome počela sam faliti sama sebi. Sad je nekako sve drugačije, valjda se dogodio miks iskustva, učenja, odrastanja. Uz ozbiljan pristup radu potrebno je njegovati sebe i kroz druge životne segmente. Vjerujem da i kolekcije postaju življe kad ljudi vide lik, ako već poznaju djelo. Zapravo volim govoriti o svom radu i temama iz kojih su proizašle kolekcije. Lijepo je gledati transformaciju u očima ljudi kad shvate da to nije samo torba nego torba s pričom. Ja sam introvertirani ekstrovert tako da, ponekad me možete uloviti u mom autističnom momentu, nisam uvijek sklona eksponiranju.

BURO. intervju: Brend Marmelo na pragu novog desetljeća (фото 4)

B. Napomenula si mi kako planiraš uskoro otvoriti showroom. Reci nam malo više o planovima.

Ovo ljeto sam preselila radionu u Palmotićevu s idejom da tamo otvorim showroom. U planu mi ga je završiti u veljači. To sam odlučila zbog potrebe da ostvarim intimniji kontakt s kupcima. Drugačiji mi je osjećaj kad znam za koga radim torbu, poseban mi je gušt. Tako da se tome jako veselim.

B. Gdje sada možemo kupiti Marmelo modne dodatke?

Isto tako me jako veseli da Marmelo od ove godine ima i webshop, na adresi www.marmelobags.com. Nova je i suradnja s dizajnericom Nadom Došen u čijem dućanu DNK u Masarykovoj 11 se mogu naći Marmelo proizvodi. Ljeti se Marmelo proizvodi mogu kupiti u dućanima Sole luna u Poreču, od ovog ljeta u Prostoru u Lone hotelu u Rovinju i u Think pink-u u Splitu.

Napišite komentar