Traži

Razgovarali smo s Aleksandrom Arnold, vlasnicom jednog od najuspješnijih brendova asesoara u regiji

Razgovarali smo s Aleksandrom Arnold, vlasnicom jednog od najuspješnijih brendova asesoara u regiji

Brend Akatelier

Tekst: Dina Dončević


Fotografija: Akatelier

Kao i mnoge žene, Aleksandra Arnold uvijek je u potrazi za "onom" savršenom torbom. I bez obzira na to što je u međuvremenu osnovala uspješan brend modnih dodataka pod nazivom Akatelier, u sklopu kojeg kreira "te" torbe za druge žene, ona je i dalje u potrazi za svojom. Diplomirala je na Akademiji umjetnosti u Beogradu, na katedri filmska, TV, radio i kazališna produkcija, a najvrjednija lekcija koju je od tamo ponijela je da mora izvući najbolje od sebe. A upravo to je i napravila - svoju je kreativnost i želju za stvaranjem usmjerila u modne dodatke, a tome je dodala i dašak obiteljske tradicije. Njezine torbice su, naime, jedinstven proizvod na tržištu zbog toga što ih krasi drveno dno, a kožu i drvo spojila je jer je tim materijalima bila okružena od djetinjstva. Zašto se odlučila kreirati baš torbe te ponestale li joj kad inspiracije, otkrila nam je u intervjuu.

Moram pitati - zašto baš torbe?

Oduvijek sam bila okružena lijepim stvarima... Volim jednostavnost koju upotpunjuju naglašeni detalji, ne toliko efektni da prelaze u kič, nego samo dovoljno elegantni da ih prepoznate. Jako volim vidjeti ženu s dobrom torbom. Time ne naglašavam da mora biti "s potpisom", nego samo kvalitetna. Mora zadovoljiti potrebe osobe koju ju nosi, a s druge strane mora opisivati i nju samu. Ne sjećam se točno trenutka kad sam odlučila da ću se baviti dizajnom torbi, samo se sjećam da sam htjela napraviti torbu za sebe, koja će biti kvalitetna, a s druge strane dovoljno upečatljiva da je svi primijete.

Torbica s drvenom bazom zvuči zaista kao jedinstvena ideja na modnom tržištu. Kako i kada ste došli na tu ideju?

Na Akademiji su nas uvijek ohrabrivali da moramo biti drugačiji, da moramo naučiti ostaviti trag, da moramo izvući ono najbolje iz sebe. Trenutak kad sam ja izvukla najbolje iz sebe je upravo kada sam prije četiri godine odlučila napraviti torbicu, spajajući dva različita prirodna materijala. Moja baka je bila kožni tehnolog, a djed stolar - tako da sam spojila obiteljsku tradiciju - i napravila model kožnate torbe drvenim dnom.

Je li čitava proizvodnja locirana u Srbiji?

Cjelokupna finalizacija proizvoda se obavlja u Srbiji. Imam izuzetne stručne suradnike, jako dobar tim, i svi imamo isti zajednički cilj. Koristimo prvoklasni materijal i apsolutno možemo ponuditi dugotrajan modni detalj. 

S obzirom na to da je riječ o ručno rađenim komadima, koliko je potrebno od narudžbe do izrade proizvoda i kako teče cijeli proces?

Za izradu željenog modela potrebno je od tjedan do 10 dana.  Novu kolekciju predstavljamo svakih šest do osam mjeseci, vezanu uz period godine u kojem se nalazimo i aktualne boje. Za sada imam sreće da je svaka nova torba predmet žudnje, ali mislim da je to zato što ja svaki model dizajniram kao za sebe i za svoje potrebe, jer jedino tako mogu točno odrediti dimenzije modela. Po sebi odredim kolika i kakva mora biti dnevna torba, ona za večernji izlazak, za posao i slično... Svatko tko misli da se torba može lako napraviti u velikoj je zabludi. Torba naprosto mora biti praktična. Torba je potreba, a ne predmet.

Aleksandra Arnold s novim bridal modelom torbe

Gdje nalazite inspiraciju za osmišljavanje novih modela torbica? S obzirom na to da ste se fokusirali samo na jedan proizvod, bojite li se da će vam nekad ponestati inspiracije?

Ne bi znala reći otkud dolazi inspiracija, mogu jedino reći da ona ne može nestati -  jer sam ja još uvijek u potrazi za tom savršenom torbom koju sam počela izrađivati prije četiri godine, i još je uvijek nisam napravila za sebe, to radim za druge. Svaku napravim da bude dovoljno dobra, a čim je završim znam kako će izgledati iduća, tako da me možda takav tempo razmišljanja i drži. 

Koji se sad sve modeli nalaze u ponudi vašeg brenda? Vidjela sam da ste nedavno predstavili i prvu bridal torbicu. Možete li mi reći nešto više o tome?

Model "Melany" je najvoljeniji model Akatelier torbi. Prije mjesec dana smo predstavili "A x Bride bag" na kojoj smo, po prvi put, drvenu podlogu koja je inače isključivo u svojoj prirodnoj boji, obojili u bijelo te na kožu prišili kristale i bisere u obliku ptice. Oblik laste je glavni razlog zašto je i ta torba kreirana. Lasta kao simbole slobode i zajedništva je jedina ptica koja leti u paru. Počela sam od te ideje. Prvo sam napravila sliku s kristalima, a u tijeku toga je model dizajnirao sam sebe. Plašila me samo reakcija na moju ideju o bojenju drvene podloge u bijelo, jer smo time dobili plastični efekt. Kada smo završili model, fotografirali smo ga u pariškoj muzeju Rodin, jer u tom trenutku, samo je taj prostor mogao izvući ono najbolje iz torbe, a to smo na kraju i postigli.

Bili ste jedna od prvih dizajnerica u regiji koja je nudila mogućnost personalizacije torbi, odnosno graviranje inicijala vlasnica. Je li i danas ta mogućnost dostupna i tražena?

To je, zapravo, trenutak kad torba postaje i službeno nečija. To je nešto što ljudi vole i to je detalj na torbi koji ih opisuje. Nisu to samo inicijali - to su simboli, brojevi, znakovi koja ta osoba veže za sebe, a samim time se još i više veže za torbu. 

Gdje su sve do sad vaše torbe otputovale?

Znam samo da nisu bile na Aljasci! Zaista sam presretna kada mi klijenti pošalju sliku s putovanja, a s njima je naravno i moj dizajn. Imam taj nevjerojatan osjećaj tada da sam i ja na neki način tamo. Ustvari, i jesam.

Što mislite koja je tajna uspjeha vaših torbi?

Tajna je da ne smiju postojati tajne. Ako je ženi potrebna savršena torba, dajte joj to!

Kakav je osjećaj "sresti" svoj dizajn na ulici?

Za mene je taj osjećaj pun pozitivne treme. Situacija se dalje nastavlja tako da se ja pretvaram u paparazza kojem se tresu ruke, a koji pokušava fotografirati torbicu.

Svoje ste torbe najprije predstavili na Instagramu te vam je to i dalje jedini vid marketinga koji koristite. Što mislite o utjecaju društvenih mreža na modu i pokretanju vlastitog brenda?

U marketingu sam jako drugo, tako da apsolutno znam da razgraničiti ciljne grupe kojima se obraćam. Obožavam Instagram i apsolutno stojim iza toga da onaj tko ga zna koristiti, može to jako dobro iskoristiti. Bitno je samo znati da se popularnost ne mjeri brojem pratitelja, a ni uspjeh brojem likeova. Za početak, na Instagramu možete naučiti razliku između stilova profila - tko i koliko daje te što točno nudi. Morate prvenstveno raditi na tome da vam ljudi s druge strane vjeruju. 

Otkrijte nam, što je iduće u planu brenda Akatelier?

Planovi ne postoje, želja je samo da brend izađe na europsko tržište jer smatram da imamo čime stati ispred ozbiljnu konkurenciju.  

više