Search

Intervju HYPERsocks: \"Nismo htjeli biti još jedan brend čarapa u nizu s uzorkom voća ili životinja\"

Intervju HYPERsocks: "Nismo htjeli biti još jedan brend čarapa u nizu s uzorkom voća ili životinja"

Razgovarali smo s Filipom Eterovićem i Dorjom Horvatić

Tekst: BURO.


Image: Doris Fatur

Čarape odavno nisu što su nekoć bile, bezlični i gotovo neprimjetni komadić tkanine koji sramežljivo proviruje između ruba hlača i cipela, detalj koji kupujemo stihijski, bez previše razmišljanja i na koji ne obraćamo pažnju. Već nekoliko sezona, čarape su modni statement, dodatak koji našim odjevnim kombinacijama daje karakter, čini ih zanimljivima, drugačijima, pomaknutima ili razigranima. Danas odbacujemo sva pravila koja su donedavno vrijedila i fokus stavljamo na detalj za koji prije nismo dovoljno marili - čarape nosimo u paru sa sandalama, navlačimo ih do koljena, šarene verzije kombiniramo sa strogim odijelima, uzorcima spašavamo dosadne outfite i, najvažnije, više ih ne skrivamo!

Intervju HYPERsocks: "Nismo htjeli biti još jedan brend čarapa u nizu s uzorkom voća ili životinja" (фото 1)

Razbiti gradsko sivilo i unijeti šarenilo u svijet čarapa odlučili su i Filip Eterović i Dorja Horvatić, dvoje najboljih prijatelja koji su ovih dana pokrenuli novi hrvatski brend HYPERsocks. Zajedno s lansiranjem brenda u zagrebačkom klubu Pločnik koji su popratili brojni čarapoljupci željni odvažnog dizajna, svjetlo dana ugledala je i prva kolekcija brenda koja se sastoji od pet različitih modela čarapa (i jednog modela u dvije različite kombinacije boja), a čiju je kampanju svojim objektivom snimila Doris Fatur. Dizajn se bazira na upečatljivoj i razigranoj, ali pritom nipošto djetinjastoj, estetici. Nenametljive, ali jedinstvene, s fokusom na uzorke geometrijskih oblika i pastelne boje, čarape iz prve HYPERsocks kolekcije beskompromisno će razveseliti svaka stopala, izmamiti osmijeh i zašareniti svaki styling, unijeti dašak ležernosti i opuštenosti te staviti točku na "i" svakom stilu.

Filip Eterović i Dorja Horvatić

Kako sami kažu, njihove vesele i razigrane čarape rezultat su zajedničke ljubavi prema dizajnu, umjetnosti, glazbi, modi i životu, ali osim kreativnog i interesantnog dizajna, Filipu i Dorji prioritet kod izrade HYPERsocks čarapa je i njihova udobnost i kvaliteta, ali i etično poslovanje i ekološka održivost. Pod premisom "Misli globalno, djeluj/podrži lokalno", svi modeli čarapa brižno se i pedantno izrađuju u malenoj hrvatskoj obiteljskoj tvornici Miro, dok najfiniji talijanski pamuk dolazi iz tvrtke Olcesea koja se može podičiti tradicijom dugom 120 godina.

No, osim što će kupcima ponuditi posve drugačiji proizvod kakav nemaju prilike kupiti u Hrvatskoj, HYPERsocks planira biti drugačiji i kada je u pitanju marketing. Kako bi stvorili zajednicu istomišljenika, tim ima u planu čitav niz zanimljivih akcija čija je svrha povezati i potaknuti talentirane kreativce na djelovanje, probuditi lokalnu zajednicu i ujediniti je bez obzira na različitosti, ali i ostvariti suradnje s drugim brendovima, kreativnim pojedincima i umjetnicima. Nakon prve kolekcije, koja je već potaknula značajan interes modne publike, HYPERsocks već planiraju novu koja bi u prodaju trebala doći uskoro.

Intervju HYPERsocks: "Nismo htjeli biti još jedan brend čarapa u nizu s uzorkom voća ili životinja" (фото 2)

Tko su Filip i Dorja i je li vam HYPERsocks prvi izlet u modne vode?

Filip je veliki ljubitelj šarenih čarapa. Osim što ljubi čarape, više od 17 godina bavi se glazbom i organizacijom festivala i evenata. Osim glazbe okušao se i u ugostiteljstvu te je prije više od devet godina pokrenuo smootch (smoothie barovi i zdrava hrana) te Munchy, veselu srebrnu prikolicu koja proizvodi finu hranu i putuje. A Dorja je od proljeća 2018. dio je "Opet njih dvije" kolektiva. Osim ljubavi prema biljkama, voli primijenjenu umjetnost te se bavi širokim spektrom dizajna, od grafike, ilustracije, weba, produkta do osmišljavanja društvenih igara. Ljeta provodi baveći se produkcijom i organizacijom mnogih glazbenih festivala poput Love Internationala, Dekmantel Selectorsa, Outlooka i Dimensionsa. Dugogodišnji smo najbolji prijatelji. Iskustvo skupljamo godinama, ali možemo reći da nam je ovo prvi izlet u modne vode. Kako ćemo se snaći, vrijeme će pokazati.

Kako je odluka pala baš na čarape? Sjećate li se trenutka kada se rodila ideja da ćete skupa pokrenuti HYPERsocks?

Kamo god putuje, Filip kupuje i upotpunjava svoje velike ladice raznolikim šarenim čarapama. Njihov je veliki fan i skuplja ih već godinama. Dorji se svidjela Filipova entuzijazam i vrlo brzo mu se pridružila. Prvi plan bio je uvoz i distribucija nekih drugih brendova, ali smo se na kraju ipak odlučili proizvest vlastite. Sada možemo reći da nam je zapravo jako drago što smo se odmah upustili u proizvodnju.

Intervju HYPERsocks: "Nismo htjeli biti još jedan brend čarapa u nizu s uzorkom voća ili životinja" (фото 3)

Od svih modnih dodataka kao što su cipele, torbe i šeširi, čarape nam se čine nekako podcijenjene. Mislite li da bi se to moglo uskoro promijeniti?

Kako Hrvatska malo kasni sa svim trendovima, tako to biva i s čarapama. Mi nismo otkrili toplu vodu već samo vjerujemo da nešto što funkcionira na svjetskoj razini, može i kod nas. Maleno smo tržište, što treba iskoristiti. Vidjet ćemo kako će se stvari razvijati kada krenemo u osvajanje svjetskog tržišta. Za sada su dostave samo za područje Hrvatske, ali uskoro računamo na jednu ozbiljnu internacionalnu kampanju. Otom potom.

Prilikom lansiranja izbacili ste svoju prvu kolekciju. Koja je bila nit vodilja?

HYPERsocks čarape proizvodimo u Hrvatskoj, odnosno u maloj obiteljskoj tvornici Miro. Vrlo su strpljivi s nama i našim željama te nam pomažu da ih izradimo na najbolji mogući način. Više od pola godine testirali smo razne tvornice i pamuka i oni su nam se pokazali najboljima. Najfiniji talijanski pamuk stiže iz tvrtke Olcesea koja ima više od 120 godina tradicije. Prvu kolekciju napravili smo s apstraktnim motivima i geometrijskim oblicima imajući na umu da su naše čarape unisex. Nismo htjeli biti još jedne čarape u nizu s uzorkom voća ili životinja.

Intervju HYPERsocks: "Nismo htjeli biti još jedan brend čarapa u nizu s uzorkom voća ili životinja" (фото 4)

Najavili ste da planirate voditi "šašav" marketing i surađivati s umjetnicima i kreativcima. Možete li nam ipak otkriti malo više o planovima?

Naš marketing vođen je po DIY principu. Veseli nas da sve što radimo osmišljavamo sami, od stop animacija do šašavih kampanja. Naravno i prijatelji nam puno pomažu. Moramo se posebno zahvaliti Doris Fatur na fotografiranju prve kampanje. Njena životna energija je vrlo inspirativna. Plan nam je mnogo putovati, prezentirati se po raznim festivalima i modnim sajmovima. Ne želimo puno toga otkrivati. Pratiti na možete na službenim Facebook i Instagram profilima te tamo saznati više informacija.

Intervju HYPERsocks: "Nismo htjeli biti još jedan brend čarapa u nizu s uzorkom voća ili životinja" (фото 5)

Intervju HYPERsocks: "Nismo htjeli biti još jedan brend čarapa u nizu s uzorkom voća ili životinja" (фото 6)

Intervju HYPERsocks: "Nismo htjeli biti još jedan brend čarapa u nizu s uzorkom voća ili životinja" (фото 7)

Intervju HYPERsocks: "Nismo htjeli biti još jedan brend čarapa u nizu s uzorkom voća ili životinja" (фото 8)

Intervju HYPERsocks: "Nismo htjeli biti još jedan brend čarapa u nizu s uzorkom voća ili životinja" (фото 9)

Leave a comment

više