Search

Jeste li spremni za povratak plišanih trenirki?

Jeste li spremni za povratak plišanih trenirki?

Tekst: BURO.


Ja iskreno ne znam jesam li.

Osjećaji su mi u najmanju ruku pomiješani. Kao netko tko je preživio originalnu najezdu ovih plišanih skakavaca od kojih u jednom trenutku niste mogli disati, mogu vam kazati da je u ovim trenirkama lako živjeti i da su užasno udobne. Je li to dovoljno? Ne znam. Meni nije. Konotacije koje ove trenirke sa sobom nose me vjerojatno ne bi trebale smetati..ako mi je već u njima udobno i ako mi dobro pristaju.

Ipak ne mogu. Kako bi kazao naš art direktor: Cringe

Jeste li spremni za povratak plišanih trenirki? (фото 1)
Jeste li spremni za povratak plišanih trenirki? (фото 2)
Jeste li spremni za povratak plišanih trenirki? (фото 3)

Bez obzira na aktualne trendove i povratak svega što se nekoć nosilo, ove trenirke su u mojoj glavi povezane s Paris Hilton, Lindsay Lohan i ženama čiji stil nikada nisam preferirala niti ih smatrala uzorima u bilo kojem smislu. Ove trenirke su nekako prešle put od odjevnog predmeta do simbola načina života i određene klike koja ih predstavlja. Njihov povratak je neminovan jer živimo u vremenima kada se sve reciklira i nudi se kao novi cool trenutak. I Kim Kardashian je napravila hommage ovom trendu sa svojom kolekcijom plišanih trenirki koju reklamira Paris Hilton. Dakle krug se polako zatvara i vraćamo se do Juicy Couture estetike.

Adidas je službeno tata trenirki barem ako govorimo o pop kulturi. Još 60-ih godina ovaj njemački brend je lansirao svoj kultni prvi model trenirki koji je od tog trenutka počeo vlastiti život kroz hip hop glazbu i Run DMC do brit popa i svih glazbenih smjerova koji su prihvatili adidas kao simbol coola.

Juicy Couture je pak potpuno drugačiji organizam.

2001. godine kada je predstavljena prva trenirka ovog brenda (iako brend postoji od 1996.godine) Pamela Skaist Levy i Gela Nash Taylor su napravile revoluciju i to na više načina.

Jeste li spremni za povratak plišanih trenirki? (фото 4)
Jeste li spremni za povratak plišanih trenirki? (фото 5)

Za početak 2000.-e su bile desetljeće u kojima je procvala gossip kultura. Prije Instagrama i društvenih mreža, gossip magazini su cvjetali zahvaljujući zlatnoj mladeži Los Angelesa koju je predvodila Paris Hilton. Poznati su odjednom bili fotografirani na ulicama u svojim odjevnim kombinacijama, a posao paparazza je postao jedan od omraženijih na svijetu. Pamela i Gela su blisko povezane s celebrity kulturom (Gela je u braku s članom benda Duran Duran, a Pamela s Hollywoodskim producentom) i odigrale su veliku ulogu u onome što danas nazivamo influencer marketingom. Njih dvije su slale svoje trenirke svim mladim poznatim djevojkama kako bi ih ove nosile pred paparazzima i u roku od dvije godine nije bilo tabloida iz kojeg nije vrištao pliš s kristalima.

Jeste li spremni za povratak plišanih trenirki? (фото 6)
Jeste li spremni za povratak plišanih trenirki? (фото 7)

Jennifer Lopez je znatno pomogla imidžu brenda s ružičastim setom kratkih hlačica i majice s kapuljačom koju je nosila u mega popularnom spotu I'm Real s Ja Ruleom. Potom je uslijedila cijela plejada mladih glumica na čelu s Lindsay Lohan koja je vjerojatno bila najfotografiranija osoba tih godina. Malo po malo Juicy Couture je zacementirao svoje mjesto kao celebrity trenirka broj 1.

Taj rastezljivi pliš u bojama šećerne vune i gumenih bombona postao je simbolom ležernog života odabrane skupine djevojaka s Beverly Hillsa.


Jeste li spremni za povratak plišanih trenirki? (фото 8)
Jeste li spremni za povratak plišanih trenirki? (фото 9)


Poslije velike krize 2008. godine, popularnost ove estetike je značajno pala kao i kupovina svega što je pretjerano blještavo i ekstravagantno. Vlasnice danas imaju drugi brend i svi prijašnji pokušaji da se Juicy Couture vrati u igru su propali. Međutim danas živimo u čudnim vremenima kada su trenirke postale najvažniji komad odjeće i klima je idealna za povratak Juicy Couture brenda.

Jeste li spremni za povratak plišanih trenirki? (фото 10)
Jeste li spremni za povratak plišanih trenirki? (фото 11)

Iskreno razumijem nostalgiju i tu neku čežnju koju ista nosi.

Svijet upravo čezne za jednostavnijim vremenima, za sigurnošću i nečim već poznatim. Generacija Z je opsjednuta kasnim devedesetima i 2YK estetikom i to je jasno iz ponude brendova koji im pokušavaju uklizati u novčanike.

Kada sam vidjela da je Timothée Chalamet odjeven u blijedo ružičastu majicu Juicy Couture na naslovnici magazina GQ pomislila sam da izgleda skroz dobro. Estetika te fotografije nije izgledala kao klasični Juicy Couture na koji sam navikla tijekom godina. Vjerojatno je došlo vrijeme da se i njima okrene jedan krug i da ugrabe nešto novaca koje retro brendovi neumorno isisavaju iz novčanika mlađe generacije. Nemojte zamjeriti, ali preskočit ću i ovaj put.


Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više