Search

Marijana Batinić je krenula u modni biznis. Evo kako to izgleda i što nam je sve otkrila

Marijana Batinić je krenula u modni biznis. Evo kako to izgleda i što nam je sve otkrila

Tekst: A.P.


Marijanu Batinić poznajem još iz srednje škole. Naime zajedno smo pohađale srednju turističku Splitu, ja sam godinu dana starija, ali smo se uvijek nekako susretale po hodnicima, družile na odmoru i onda pjevale po školskim priredbama. Samo ću vam kazati dobro je da pametni telefoni tada nisu postojali što se pjevanja i priredbi tiče. Znam je iz faze kada je s Petrom Nižetić radila mega popularnu emisiju Pola Ure Torture koju su stvarno kreirale s toliko volje, želje i ambicije da bi bilo čudno da se iz toga nisu razvile dvije sposobne žene kakve obje jesu danas. Marijanu vam doista ne treba posebno predstavljati u bilo kojem smislu. Govorimo o ženi čije emisije imaju rekordnu gledanost na RTL-u i ženi koja je odradila svaki veći showbizz projekt u Hrvatskoj za koji znate. Povod našeg razgovora nije televizija, ali je biznis, i to modni biznis. Prije nekih mjesec dana Marijana je u suradnji sa stilisticom Ivom Gradišer i dizajnericom Kristinom Burjom predstavila vlastiti brend IKona. Znala sam da nešto “kuha” jer me nazvala i ispričala mi o tome, ali nisam vidjela gotov rezultat do prije koji tjedan kada je Marijana odjenula jednu svoju kreaciju na večernji event. Iz viđenog mogu zaključiti da se radi o brendu u koji idete kada vam treba poslovna kombinacija, ali i nešto da se istaknete na korporativnom eventu, a da pritom budete u skladu s dress codeom i prigodom. Naravno njihove haljine možete odjenuti i za vjenčanja, specijalne prigode ili bilo koji trenutak kada želite izgledati dobro, a ne želite odjenuti nešto što ima svaka druga žena u gradu. Da ne duljim, brend će vam najbolje predstaviti sama Marijana u nastavku.

Marijana Batinić je krenula u modni biznis. Evo kako to izgleda i što nam je sve otkrila (фото 1)

Prvo pitanje je otkud tebe u modi? Nisi nikad izražavala želju za pustolovinom te vrste. Što se promijenilo?

Sve se dogodilo slučajno. Sa stilisticom Ivom Gradišer surađujem godinama na raznim televizijskim projektima, a upravo s Krie često osmišljavamo outfite. Baš svaki put smo imale nevjerojatan broj upita za komade koje nosim, pa smo odlučile sve što u budućnosti budemo radile učiniti dostupnim i drugim ženama. U raznim fazama života, s deset, dvadeset kilograma više, trudna, nakon poroda, uvijek sam se dobro, sigurno i nesputano osjećala u odjeći koju smo zajedno kreirale i baš uvijek bismo znale prikriti sve moje nedostatke i učiniti da se ugodno osjećam u svojoj koži.

Ikona je kao koncept namijenjen stvarnoj ženi, ako mogu iskoristiti taj termin koji sam pročitala o brendu u drugim medijima. Što vam predstavlja stvarna žena? Na koga mislite kad dizajnirate'?

Stvarna žena je zapravo - svaka žena. Poanta cijele priče je uključivost, ali ne ona frizirana s tri-četiri konfekcijska broja. Za pravu, istinsku uključivost svake žene i svake građe potrebno je puno promišljanja po pitanju kroja i boja. Mislim da smo u tome uspjele i na to sam posebno ponosna. Naša poruka je da se svaka žena, ako se promišljeno i pametno odjene i dotjera te odabere pravi kroj, može osjećati poput IKone stila.

Marijana Batinić je krenula u modni biznis. Evo kako to izgleda i što nam je sve otkrila (фото 2)

Brend je predstavljen prije nešto više od mjesec dana i sama si mu najbolji ambasador. Kakav je odaziv publike? Osluškuješ li želje i koji vam je smjer?

Osluškujemo same sebe i radimo odjeću koju bi svaka od nas tri odjenula. Uzmite u obzir da smo različitih karaktera, ukusa i stilova, pa smo same sebi zapravo jedna mala "fokus grupa", komplicirana, zahtjevna, ali ujedinjena u toj modnoj misiji, a onda i sreći kad shvatimo da smo nešto baš "ubole". Odaziv publike je iznad svih mojih očekivanja, evo najiskrenije. Ne stignem se ni zahvaliti svima!

Koji je cjenovni rang kreacija? Jeste li u dizajnerskom okviru ili su cijene nešto prihvatljivije?

Raditi odjeću koja je nedostupna i skupa u današnje vrijeme bilo bi, u najmanju ruku, blesavo. Moda se promijenila, svakodnevica više ne zahtijeva jedan stari, kruti dress code. Pokušale smo napraviti svevremenske komade koji će se, uz kreativne intervencije, moći nositi češće, u dnevnim i večernjim varijantama. Zato su i cijene, kako ja to volim reći, "na sretnom rubu" između pristupačnosti i kvalitete.

Marijana Batinić je krenula u modni biznis. Evo kako to izgleda i što nam je sve otkrila (фото 3)

Idete s konceptom predstavljanja kolekcija dva puta godišnje ili ćete raditi i neke „dropove“?

Haha, svi nas to pitaju, a mi jedva stigle sašiti i ovo! Zasad nemamo takav koncept predstavljanja, nadopunjavat ćemo našu ponudu ovisno o potrebi. Većina odjeće je nastala iz iskrene, neglumljene potrebe i bila je namijenjena meni za određeno događanje, bilo da se radi o televizijskim projektima ili meni važnim eventima i voditeljskim angažmanima. Ali se veselimo jeseni, novim idejama i odjevnim komadima.

Je li vas bilo strah opće zasićenosti tržišta i skoro pa nikakve platežne moći?

Ništa od straha, da smo se time vodile, nikad ne bismo realizirale nijednu haljinu! Tržište je zasićeno jednoličnošću, a mi nismo konkurentne high street brendovima i nema masovne produkcije. Veći dio kolekcije satkan je od konca i svile, pa su neki komadi i nešto skuplji. Htjele smo da su kreacije nosive sezonama, u raznim prigodama i multifunkcionalne. Uz neke stilske preinake, mogu se nositi na razne načine, a neki komadi su i dvostrani. Sve su to, na kraju krajeva, i prodajni aduti.

Marijana Batinić je krenula u modni biznis. Evo kako to izgleda i što nam je sve otkrila (фото 4)

Kako vam je podijeljen posao u timu? Od ideje do realizacije?

Iako sve tri imamo podjednako pravo na ideje, želje i prijedloge, u procesu se itekako poštuje stručnost svake od nas. Kristina je stručnjakinja u skiciranju i proizvodnom procesu, Iva je vrhunska stilistica, sa završenim Tekstilno-tehnološkim fakultetom, koja sve "odjevne probleme i zamke" ima u malom prstu, jako su joj važni materijali, a ja sam, pak, ona koja je u silnim godinama ovog posla na sebe stavila doslovno svu odjeću svijeta i jasno znam što na meni "radi", a što nikako ne. Najviše sam se “izbrusila” u krojevima koji laskaju figuri, a prikrivaju nedostatke. Boje su baš moje, ali smo se potrudili i da svatko može pronaći svoju nijansu. Naravno da je naš hodogram podložan promjenama, ali to je otprilike radni poredak. Povezuje nas i to što zagovaramo održivost mode i smatramo da modna industrija mora usporiti.

Marijana Batinić je krenula u modni biznis. Evo kako to izgleda i što nam je sve otkrila (фото 5)
Marijana Batinić je krenula u modni biznis. Evo kako to izgleda i što nam je sve otkrila (фото 6)

Koliko se tvoj stil promijenio za ovo vrijeme pandemije? Ja ti mogu kazati da sam jedva čekala da uskočim u nešto što nije trenirka, ne jer sam se nešto posebno sređivala prije pandemije, ali nekako me taj isti niz odjeće za po doma ubacio u mood kao da sam odustala. Ne mogu trenirku pogledati više. Kako ti stojiš po tom pitanju?

Moju pandemiju je obilježila trudnoća, a ona je, pak, ne obilježila, nego totalno izdiktirala moj modni stil (smijeh). Sad kad je stara kilaža ponovno tu, trenirke mi nisu najomiljenija odjeća, ali s obzirom na udarni obiteljsko-poslovni tempo, nekad su stvarno najbolja opcija. U svakom slučaju, “snizila” sam se za nekoliko centimetara. Nema baš vrtoglavih potpetica.

Promijenilo se i to što sam počela odbacivati trendove, nekako sam bliže klasičnim komadima koje ću nositi nekoliko sezona. Kupujem puno manje, ali se zato vodim kvalitetom.

Marijana Batinić je krenula u modni biznis. Evo kako to izgleda i što nam je sve otkrila (фото 7)

Na čemu trenutno radiš osim IKona-e? Kakvi su ti budući planovi?

S dvoje male djece na otoku, planovi se naglo i često mijenjaju. Sad mi je, recimo, plan jedino dobro zaspati pod maslinom uz cvrčke i povjetarac. Na jesen ću, nadam se, svježa i odmorna u nove televizijske projekte, a spremam i neka iznenađenja - IKona je, zapravo, tek početak!

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više