Search

Pangaia je vizionarski brend koji mijenja budućnost mode

Tekst: Manda Javorina


Image: BURO.


Jeste li u posljednje vrijeme na Instagramu primijetili trenirke u jarkim bojama, čiji lookbookovi podsjećaju na nekadašnje Benetton reklame? Na prvi pogled je nemoguće vidjeti o čemu se radi zato što na ovim komadima ne stoji veliki, upadljiv logo, već malena minimalistička crna slova: Pangaia.

Pangaia je skupina kreativaca koji su nekada radili za najprestižnije modne brendove, i to u sektorima koji se kreću od dizajna pa sve do tehnologije materijala i održivosti, a skupili su se pod istim krovom jer dijele istu ambiciju - korištenje novih tehnologija u izradi odjeće koje neće gušiti planetu. Zato ne čudi činjenica da su uspjeli napraviti idealan minimalistički hoodie i donji dio trenirke, kao i majicu sa ranije spomenutim diskretnim logom, koja je već na dobrom putu da postane ikonična.

Pangaia je vizionarski brend koji mijenja budućnost mode (фото 1)
Pangaia je vizionarski brend koji mijenja budućnost mode (фото 2)

Po čemu su revolucionarni? Baš se svi komadi iz njihove ponude izrađuju na potpuno novi način. Naime, majice u svom sastavu imaju 60 posto vlakana od morskih algi i 40 posto organskog pamuka (verzija materijala u odnosu 80/20 u korist algi je već napravljena i testirana, a završeni su i testovi za tkaninu koja se stopostotno bazira na algama). Ova tkanina se dobiva tako što se skuplja samo regenerativni dio morskih algi koji se zatim kombinira s celulozom dobivenom na održiv način. Zatim se tkanina dodatno tretira uljem paprene metvice koje je jedno od najučinkovitijih antibakterijskih sredstava u prirodi. To u praksi znači da uklanja miris znoja i, posljedično, činjenicu da se majice mogu rjeđe prati, čime se smanjuje i potrošnja vode.

Pangaia je vizionarski brend koji mijenja budućnost mode (фото 3)
Pangaia je vizionarski brend koji mijenja budućnost mode (фото 4)

Znak da se samo zahuktavaju i da se nisu zaustavili samo na jednoj inovaciji je i taj što zimske jakne koje izađu iz Pangaia radionice imaju punjenje od suhog cvijeća, umjesto perja ili sintetičkih vlakna.

Po svom konceptu, Pangaia pomalo podsjeća na neku vrstu plemena ratnika-ekologa koji su svoju energiju usmjerili u pronalaženje rješenja na poljima za koja imaju znanje, umjesto da samo protestiraju, a članovi brenda raspoređeni su diljem svijeta, između Londona, New Yorka i Firenze. Čak 90 posto najužeg tima čine žene, od kojih je jedna i Miroslava Duma, osnivačica i bivša vlasnica BURO. portala. Maria Srivastava, jedna od direktorica brenda, dodatno naglašava kako su svi tamo gdje jesu u kompaniji  zahvaljujući isključivo svojim zaslugama, ali i da Pangaia "gradi novi model upravljanja koji premašuje individuu kao takvu… Naime, stalno se bavimo postizanjem ravnoteže znanosti, tehnologije dizajna i održivosti", izjavila je.

Pangaia je vizionarski brend koji mijenja budućnost mode (фото 5)
Pangaia je vizionarski brend koji mijenja budućnost mode (фото 6)
Pangaia je vizionarski brend koji mijenja budućnost mode (фото 7)

Jednom riječju, Pangaia je pokret s uporištem u znanosti i tehnologiji, više nego samo "još jedna modna marka", a njihovi su komadi su već apsolutni hit među poznatima. Podržavaju ih primjerice,  Bella Hadid, Justin i Hailey Bieber, Pharell Williams, kao i čitava plejada Instagram it djevojaka. Ono što je posebno zanimljivo je činjenica da ni najmanje nisu pobornici filozofije koju ne mogu nazvati nikako drugačije nego "prodaj bubreg da bi kupio hoodie" i cijene se kreću u rangu onih koje drže poznati proizvođači sportske garderobe, a ne cijena koje diktira Demna Gvasalia. Time daju jasnu poruku, a ta je da se održivost smješta u rang srednje klase, a ne predstavlja kao privilegija elite. Doduše, ako poželite da kupite trenirku danas, načekat ćete se - sve količine su rasprodane i to u roku od 15 minuta nakon što su puštene u online prodaju, a od posljednje ture, koja je bila 17. travnja, još nije najavljena nova.

Leave a comment

više